En simpel skabelon der benytter PHP
Fra : tgrotkjaer@gmail.com

Dato : 05-06-07 08:41

Hej alle.

Jeg er en ny bruger af PHP og benytter denne nyhedsgruppe for første
gang. Hvis mit spørgsmål er lidt dumt, så må I undskylde!

Jeg leder efter en skabelon til en hjemmeside, der benytter PHP/MySQL.
Den skal helst kunne følgende:

* være open source
* være samlet i en zip-pakket fil
* være køreklar
* have en forside og et par enkelte links til andre sider
* have en MySQL database (ikke så vigtigt i første omgang)

Hilsen
Thomas

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 05-06-07 08:47

tgrotkjaer@gmail.com wrote:
> [...]
> * have en forside og et par enkelte links til andre sider
> * have en MySQL database (ikke så vigtigt i første omgang)

En website som sådan der benytter PHP/MySQL er lidt et "underligt" krav.
PHP gør ting dynamiske - men det outputter jo blot HTML.

Som det lyder - lyder det mest som om du vil have fat i noget CMS system
- der kunne du f.eks. kigge på www.opensourcecms.com hvor der findes
masser af php baserede CMS systemer.

Et af de mere populære er Joomla
http://opensourcecms.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2097