phpmyadmin mysql, kun én database hos host~
Fra : Tine Müller

Dato : 04-06-07 07:18

Hvad kan være medvirkende til at ens side lavet med php msql arbejder
langsomt og at det tar' lang tid at få kontakt med databasen i phpmyadmin?

Når jeg skal have kontakt med phpmyadmin (min database) hos Azero tager det
MEGET lang tid. Jeg kontaktede dem ang. dette og de sagde at det var fordi
jeg havde så mange MB (48-50 MB) i min database at arbejde med. Disse mange
MB er p.gra. at jeg skulle lave en opgave, hvor der var mange MB i øvelsen.
Mine andre tabeller bruger ikke ret meget plads og jeg spurgte så om det
ville hjælpe noget, hvis jeg fik en host, hvor jeg kunne vælge alle de
databaser jeg ville (Gigahost), men de svarede at det ikke ville hjælpe
meget. Kan det være rigtigt?

Hvis nu man laver en side med en speciel database indeholdende et par
tabeller, vil det så ikke arbejde hurtigere? Kan det virkelig være rigtigt
at det betyder noget, hvor mange MB der ligger på ens server/databaseplads?

--
KH
Tine Müller

homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 04-06-07 07:36

Tine Müller wrote:
> [...]
> at det betyder noget, hvor mange MB der ligger på ens server/databaseplads?

Det lyder mere som en dårlig undskyldning fra deres side af....
alternativ en fejlopsætning fra dine side af.

At en database der kun er 48-50mb stor skal arbejde langsom pga.
størrelsen er halvvejs latterligt at påstå. Jeg har arbejdet med
databaser der er MEGET større end det - uden nogle som helst problemer.

Men hvorledes opstår problemerne med hastighed? Er det bare adgangen til
phpMyAdmin der er langsom - eller er det når du f.eks. browser gennem en
tabel (i så fald kan det være indexes der er sat forkert - der gør at
det kører så langsomt).

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Tine Müller

Dato : 04-06-07 11:10

"Johan Holst Nielsen" skrev
> [...]
> tabel (i så fald kan det være indexes der er sat forkert - der gør at det

Det er adgangen til phpmyadmin/databasen som er langsom, så det MÅ da hjælpe
hvis man kun beder om adgang til en database, hvor indholdet kun er meget få
KB, altså hos en udbyder, hvor man kan oprette mange databaser.

Mine sider arbejdede også meget langsomt både i Explorer og Firefox, men det
virker meget hurtigere nu, så måske har supporten flyttet eller gjort et
eller andet ved mit domæne/database. Jeg venter med at kontakte dem til jeg
hører om jeres mening om ovenstående.

/Tine

Fra : Geert Lund

Dato : 05-06-07 19:35

Tine Müller wrote:

> Det er adgangen til phpmyadmin/databasen som er langsom, så det MÅ da hjælpe
> hvis man kun beder om adgang til en database, hvor indholdet kun er meget få
> KB, altså hos en udbyder, hvor man kan oprette mange databaser.

Næh, det må det nu ikke - databasen henter jo ikke alle data ud hver
gang du fx logger ind via phpMyAdmin. Men du beskriver ikke rigtig hvad
det er du oplever som langsomt og derfor synes jeg det er svært at give
dig et nærmere bud på om hvad du selv kan optimere og hvad der er
problemet med phpMyAdmin eller din udbyder.

Det er vist ingen hemmelighed at phpMyAdmin i sig selv ikke ligefrem er
blevet hurtigere med tiden siden de gamle versioner fra før 2.6 eller
deromkring.

Og mit gæt er at problemerne i sig selv ikke blot er løst ved at dele
dine data ud i flere databaser - der tror jeg Azero support har ret -
men det kommer som sagt an på hvad det er du mere specifikt mener (og
oplever) som langsomt.

Geert Lund,
www.GLD.dk