Problemer med ÆØÅ i PHP til XML videre til~
Fra : Daniel Larsen

Dato : 03-06-07 23:19

Hey alle!

Jeg har lavet et XML dokument i PHP som jeg modtager i Flash!

Jeg har ingen problemer med at få den til at vise det i Flash men lige så
snart der bliver skrevet ÆØÅ fejler mit PHP script!

Det skal gemmes i UTF-8 encoding før Flash kan læse det. Men det er ikke
muligt da PHP'en så udskriver en fejl!

Er der nogen der har haft problemer med det eller kan pege på en løsning?

På forhånd tak!

Kildefiler findes på www.maxime-media.dk/clients/majistical/test

Fra : Martin

Dato : 04-06-07 00:05

Daniel Larsen wrote:
> [...]
> muligt da PHP'en så udskriver en fejl!
>
> Er der nogen der har haft problemer med det eller kan pege på en løsning?

<?php
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

Hvis du har short tag open i din php.ini, så vil PHP fejle her, da den
jo så tror at PHP skal åbnes igen altså med <?

Prøv istedet med

<?php
echo '<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>';
echo '<events>';
?>

Har du yderligere problemer, så prøv at spørge i flash gruppen, kan være
de har prøvet det før

Fra : Daniel Larsen

Dato : 04-06-07 00:18

"Martin" <news@natten-i.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> echo '<events>';
> ?>
>
> Har du yderligere problemer, så prøv at spørge i flash gruppen, kan være

Mange tak! Det hjalp mig. Det var jo bare lige en overset ting, at jeg ikke
fik echo'et xml linjen. Men super! :)