Hvordan ORDER BY i en Group By?
Fra : Mark Jensen

Dato : 01-06-07 20:00

Jeg har lavet følgende syntax
$query = "SELECT spillerid, COUNT(spillerid),
spillerdatabase.spillernavn FROM maalscorer LEFT JOIN spillerdatabase
ON spillerdatabase.id = maalscorer.spillerid GROUP BY spillerid";

Hvor jeg samler et par tabeller, og laver en optælling på hvor mange
forekomster der er af et pågældende ID.

Det fungerer som det skal. Bortset fra at resultaterne spyttes ud i en
rækkefølge som jeg ikke er interesseret i. Jeg vil have dem ud som
forekommer flest gange først.

Men hvordan gør jeg hvis jeg vil have den forekomst ud som der er
flest af, først? og så fremdeles. Jeg kan ikke få lov at lave "ORDER
BY COUNT(spillerid) ASC" eller ligneende, når jeg er i en group ting,
får jeg at vide.

Er der en der kan greje den.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 02-06-07 10:42

Mark Jensen wrote:
> [...]
> ON spillerdatabase.id = maalscorer.spillerid GROUP BY spillerid";
>
> Hvor jeg samler et par tabeller, og laver en optælling på hvor mange

$query = "SELECT spillerid, COUNT(spillerid) as cpid,
spillerdatabase.spillernavn FROM maalscorer LEFT JOIN spillerdatabase ON
spillerdatabase.id = maalscorer.spillerid GROUP BY spillerid ORDER BY
cpid DESC";

Men indlæg som dette bør sendes til database gruppen.

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk