auto increment ID på netop indsat record
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 30-05-07 18:05

Hejsa,

Jeg har brug for at kende auto_increment ID'et på en record, som jeg
netop har indsat.

LOCK TABLES med efterfølgende SELECT og LIMIT 1 er ikke en mulighed, da
der kan indsættes mange records per sekund.

Nogen som har et forslag?

--
Mvh. Jesper

Fra : Leonard

Dato : 30-05-07 18:14

http://dk2.php.net/manual/da/function.mysql-insert-id.php

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:16 sælges

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 31-05-07 19:01

> http://dk2.php.net/manual/da/function.mysql-insert-id.php

Tusind tak - det virkede
Men virker det også, hvis der bliver indsat en ny record mellem min
insert og forespørgsel på last_insert_id?

--
Mvh. Jesper

Fra : Geert Lund

Dato : 01-06-07 19:34

Jesper Nielsen wrote:

> Men virker det også, hvis der bliver indsat en ny record mellem min
> insert og forespørgsel på last_insert_id?

Du får id nummeret ud på den ressource du sidst connectede med - med
mindre du angiver den ressource du har benyttet.

Uagtet hvad andre connections til databasen måtte gøre i mellemtiden.

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 02-06-07 19:39

Geert Lund wrote:

> Du får id nummeret ud på den ressource du sidst connectede med - med
> mindre du angiver den ressource du har benyttet.
>
> Uagtet hvad andre connections til databasen måtte gøre i mellemtiden.

Kan der ikke gå kage i det, hvis man bruger persistent connects?

Så bruges den samme connection vel af flere "processer"?

Leif

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-06-07 00:38

On Sat, 2 Jun 2007 20:39:08 +0200, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

>Kan der ikke gå kage i det, hvis man bruger persistent connects?
>
>Så bruges den samme connection vel af flere "processer"?

Nej, hver proces har sin egen forbindelse.

Hvert Apache-child laver sin egen persistente forbindelse til
mysql-databasen pr. bruger. Og hvert child benyttes kun af én
forbindelse ad gangen.

Det er kun hvis det pågældende child er logget ind på samme server som
samme bruger, at den forbindelse genbruges.

Det betyder, at i praksis kan man på et system, hvor man bruger
persistent connections, sagtens have adskillige connections til samme
database for den samme bruger. Et enkelt child kan også have flere
connections til den samme database for forskellige bruger liggende.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-06-07 15:18

> Du får id nummeret ud på den ressource du sidst connectede med - med
> mindre du angiver den ressource du har benyttet.
>
> Uagtet hvad andre connections til databasen måtte gøre i mellemtiden.

Tak for svaret - det virker som det skal.

--
Mvh. Jesper