Håndtere $ i et tekst felt
Fra : News

Dato : 30-05-07 10:35

Jeg har denne tekst: "test$test" som jeg gerne vil have konverteret til
"test\$test". Det troede jeg var den simpleste sag i verden med enten
str_replace, preg_replace eller htmlentities m.v. men uanset hvad jeg gør,
så opfattes $ som værende starten på en variabel og så går det galt.

Hvordan håndteres denne?

Fra : Thomas Sørensen

Dato : 30-05-07 10:45

News skrev:
> [...]
> str_replace, preg_replace eller htmlentities m.v. men uanset hvad jeg gør,
> så opfattes $ som værende starten på en variabel og så går det galt.

Brug $foo = 'test$test'; i stedet for
$foo = "test$test";

Fra : Henrik Hansen

Dato : 30-05-07 10:46

"News" <news1234@REMOVE.gmail.com> writes:

> [...]
> str_replace, preg_replace eller htmlentities m.v. men uanset hvad jeg gør,
> så opfattes $ som værende starten på en variabel og så går det galt.

Du kan skrive 'test$test' altså i ' og ikke ".

--
Henrik Hansen

Fra : News

Dato : 30-05-07 11:17

> Du kan skrive 'test$test' altså i ' og ikke ".

Det virkede, tak. Jeg troede at det var det samme om man brugte ' eller "

Fra : Geert Lund

Dato : 01-06-07 19:27

News wrote:

> Det virkede, tak. Jeg troede at det var det samme om man brugte ' eller "

Det er det også - generelt - bortset fra at PHP forsøger at parse
udtrykket når du benytter " - hvor PHP blot opfatter ' som en samlet
streng uden at forsøge at parse indholdet.

Kan testes således:

<?php

$varHelloWorld = 'Hello World';

echo 'Hallo $varHelloWorld';
echo '<br/>';
echo "Hallo $varHelloWorld";

?>

(ovenstående eksempel er inspireret af et eksempel der blev postet her
for nogle dage siden - kan bare ikke huske hvem der postede det og i
hvilken tråd).

Geert Lund,
www.GLD.dk