algoritme til at tegne stregkoder
Fra : Leif Neland

Dato : 05-06-07 07:03

Jeg har et pdf-bibliotek, men det kan ikke (gratis) lave stregkoder.

Det er ikke noget problem at lave streger...

Findes der en algoritme et sted, hvor man propper tal ind, og får "tyk tyk
tynd" ud?

Leif

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-06-07 07:37

On Tue, 5 Jun 2007 08:03:22 +0200, "Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote:

> [...]
>
>Det er ikke noget problem at lave streger...
>
>Findes der en algoritme et sted, hvor man propper tal ind, og får "tyk tyk

Barcode Writer in Pure Postscript:
http://www.terryburton.co.uk/barcodewriter/

På min linux-box har jeg også et command-line program som hedder
'barcode', som tager tekst/tal for en stregkode og spytter den ud som
Postscript. Jeg kan bare ikke huske hvor det stammer fra, og en hurtig
søgning på google på ordet 'barcode' giver lidt for mange hits.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Leif Neland

Dato : 05-06-07 19:58

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> Postscript. Jeg kan bare ikke huske hvor det stammer fra, og en hurtig
> søgning på google på ordet 'barcode' giver lidt for mange hits.

Kan man importere postscript i pdf? Jeg er vist ikke helt med...

Leif

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 05-06-07 08:24

<http://www.246.dk/barcodes.html>

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Henrik Schmidt

Dato : 05-06-07 09:32

Leif Neland wrote:
> [...]
>
> Det er ikke noget problem at lave streger...
>
> Findes der en algoritme et sted, hvor man propper tal ind, og får "tyk tyk

Der findes forskellig stregkode-fonts, som man kan bruge. Det absolut
nemmeste er at lave en CSV-fil, importere den i Excel eller lignende og
skifte fonten, men det er jo ikke fuldt automatiseret. En anden mulighed
er at generere excel-regnearket direkte. Jeg kender kun til
Java-løsningen, nemlig at bruge Jakarta POI. En tredie mulighed er at
generere postscript.

Mvh,
Henrik

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 05-06-07 10:30

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message

> Findes der en algoritme et sted, hvor man propper tal ind, og får "tyk tyk
> tynd" ud?

Det er "bar codes" du skal søge efter på Google. Og ja, der findes mange af
den slags.

Fra : Jan Mølgaard

Dato : 05-06-07 13:37

> [...]
> Det er ikke noget problem at lave streger...
> Findes der en algoritme et sted, hvor man propper tal ind, og får "tyk tyk

Måske forstår jeg ikke problemet, men kan du ikke anvende en stregkode font
?
e.g. http://www.squaregear.net/fonts/free3of9.shtml

MVH
Jan Mølgaard

Fra : Leif Neland

Dato : 05-06-07 19:56

Jan Mølgaard wrote:

> Måske forstår jeg ikke problemet, men kan du ikke anvende en
> stregkode font ?
> e.g. http://www.squaregear.net/fonts/free3of9.shtml

Skal man lægge den font på webserveren, der laver pdf'en?

Leif

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-06-07 20:25

Leif Neland wrote:

> Findes der en algoritme et sted, hvor man propper tal ind, og får
> "tyk tyk tynd" ud?

Vær opmærksom på at stregkoder ikke bare er stegkoder
http://www.activebarcode.com/codes/index.html

Så hvad skal du bruge dine stregkoder til?

En alm udbredt stregkode er Code39 der kan laves vha fonte
http://www.idautomation.com/code39faq.html

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!