Url på server
Fra : Harald

Dato : 30-05-07 16:08

Er det mulig å legger en Url på server ved hjelp av ASP eller
ASP.net

Harald

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 30-05-07 16:21

On 30 May 2007 15:08:13 GMT, Harald <stenharald@gmail.com> wrote:

>Er det mulig å legger en Url på server ved hjelp av ASP eller
>ASP.net

Ikke forstået - prøv at at skrive lidt mere om, hvad dit problem er.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Harald

Dato : 30-05-07 21:02

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Ikke forstået - prøv at at skrive lidt mere om, hvad dit problem er.
>

> Mvh. Jørn
>
> --
> Jørn Andersen,
> Brønshøj

Jeg tenkte å lage en startside hvor jeg på første siden legger lenker
(URL) til forskjellige temaer (ca 100 stk). Disse lenkene vil peke på
sider som går dypere inn i de forskjellige temaene. Disse lenkene er
noe av det viktige på siden. For å unngå at andre laster ned siden med
f.eks Frontpage for å utgi på eget Domene, ønsker jeg at lenkene skal
ligge på serversiden slik at de ikke kan bli hentet ned.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 30-05-07 22:00

On 30 May 2007 20:01:35 GMT, Harald <stenharald@gmail.com> wrote:

> [...]
<snip>

> [...]
>f.eks Frontpage for å utgi på eget Domene, ønsker jeg at lenkene skal
>ligge på serversiden slik at de ikke kan bli hentet ned.

Da kan sagtens "omsætte" dine links, fx via en database. Og du kan lave
flere krumspring for at "skjule" dine ting.
Men i sidste instans skal de jo vises for omverdenen, og så kan de også
gemmes af brugerne (bortset fra visse film- og lyd-formater etc.).

Hvis det fx er billeder, du vil beskytte (hvis de fx skal sælges), så
kan du lave vandmærker i dem, vise en dårlig kvalitet el. lign.
Hvis du kun vil vise dem for bestemte personer, kan du lave
adgangskontrol.

Så afhængig af hvad dit formål er, kan du begrænse adgangen til dine
ting, men du kan ikke forhindre folk i at se de ting, du viser dem.

Hvis du er bange for, at andre laver kopier af dine sider, så findes der
et website, der kan tracke den slags. Jeg kan desværre ikke huske
url'en, men det er der sikkert andre, der kan.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Leif Neland

Dato : 31-05-07 07:14

Harald wrote:
> [...]
> f.eks Frontpage for å utgi på eget Domene, ønsker jeg at lenkene skal
> ligge på serversiden slik at de ikke kan bli hentet ned.

Det er ligegyldigt, hvordan siden bliver lavet, om det er statisk,
serverside i asp, eller dig, der sidder ved tastaturet og besvarer hvert
request. Hvis man kan se resultatet, kan man gemme det.

Ellers skal du lave det i flash, så kan det ikke downloades, men til gengæld
kan søgemaskinerne heller ikke læse din side, så du får alligevel ingen
besøgende

Leif