Sende tekst til server?
Fra : mx2-4

Dato : 06-06-07 10:01

Hej jeg er interesseret i at lave et httprequest fra .net (C#) som fungere
på samme måde som var det en browser der sender et request. Det request jeg
skal sende skal indeholde en lang tekst som skal læses og gemmes i en fil på
webserveren. Bruger man tekstbox eller hvordan sender jeg nemmest en tekst
som kan fanges i et php script på webserveren?

Fra : Henrik Hansen

Dato : 06-06-07 14:02

"mx2-4" <someonw@yahoo.dk> writes:

> [...]
> webserveren. Bruger man tekstbox eller hvordan sender jeg nemmest en tekst
> som kan fanges i et php script på webserveren?

Send en POST request til php scriptet med alt teksten i.. Det er vel
ikke mere end det ?

--
Henrik Hansen

Fra : mx2-4

Dato : 07-06-07 09:05

Det er nok noget i den stil. Er bare lidt i tvivl om hvad der skal stå af
kode i sådan et request.

Fra : mx2-4

Dato : 07-06-07 09:11

har fundet noget brugbart på nettet. dog ikke komplet. tak for hjælpen :).

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 06-06-07 23:15

> [...]

> webserveren. Bruger man tekstbox eller hvordan sender jeg nemmest en tekst
> som kan fanges i et php script på webserveren?

Jeg vil foreslå at spørge i en C#-gruppe. Der er helt sikkert et
standardbibliotek der kan bruges til at sende en HTTP-request til
serveren.

Du bruger ikke nogen tekstbox til at snakke med serveren. Du bygger
programmatisk en HTTP-request op, og det bliver sendt som tekst til
serveren.

Followup-To sat til dk.edb.programmering.dotnet
/L

Fra : mx2-4

Dato : 07-06-07 09:11

Ok god ide med den anden gruppe. takker :)

Fra : mx2-4

Dato : 07-06-07 09:34

Ok jeg fandt koden til at poste fra c#.

http://blog.brezovsky.net/

Men jeg ved ikke hvordan php filen på webserveren skal se ud. Det skal være
noget ala nedenstående. Kan nogle hjælpe med hvordan jeg griber den tekst
klienten poster?

<HTML>
<BODY>
<?
????? Noget post kode her???
$buff = ???????????????

$fp = fopen("destinationfil.txt", "a");
fputs($fp, $buff);
fclose($fp);
}
?>

</BODY>
</HTML>

Fra : Martin

Dato : 07-06-07 11:51

mx2-4 wrote:
> [...]
> noget ala nedenstående. Kan nogle hjælpe med hvordan jeg griber den tekst

KUN PHP5
<?php
// Denne vil ERSTATTE alt indhold i fil.txt
file_put_contents("fil.txt",$_POST['data']);

// Denne vil sætte data EFTER indholdet i fil.txt
file_put_contents("fil.txt",file_get_contents("fil.txt") . $_POST['data']);
?>

Du behøver skam ikke noget HTML, da det jo ikk er en side man skal kunne
se på nettet :P

Fra : mx2-4

Dato : 07-06-07 13:50

Genialt, super... :). Mange tak for hjælpen.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-06-07 17:18

On Thu, 07 Jun 2007 12:50:43 +0200, Martin <maaNO@SPAMscandesigns.dk>
wrote:

>// Denne vil sætte data EFTER indholdet i fil.txt
>file_put_contents("fil.txt",file_get_contents("fil.txt") . $_POST['data']);

For en god ordens skyld: Hvis fil.txt er gigantisk, kan det være mere
hensigtsmæssigt med:

file_put_contents("fil.txt", $_POST['data'], FILE_APPEND);

Her skal indholdet af fil.txt ikke læses ind i hukommelsen eller
genskrives.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet