brug varibel til at gå til en bestemt side~
Fra : Phil

Dato : 04-06-07 16:21

hej jeg fandt dette javascript som viser om det er morgen middag
eller aften.
jeg har prøvet at få det til at gå til en bestemt efter om det er
morgen middag eller aften uden held.
er der nogle der kan hjælpe?

<SCRIPT type="text/javascript">
datetoday = new Date();
thehour = datetoday.getHours();
if (thehour > 18) display = "aften";
else if (thehour >12) display = "eftermiddag";
else display = "morgen";
var greets = ("God" + display + "!");
document.write(greets);
</script>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Phil

Dato : 04-06-07 16:23

Fra : Martin

Dato : 05-06-07 01:29

Phil wrote:
> [...]
> thehour = datetoday.getHours();
> if (thehour > 18) display = "aften";
> else if (thehour >12) display = "eftermiddag";

function redirect() {
datetoday = new Date();
thehour = datetoday.getHours();
if(thehour > 18) window.location="aften.htm";
else if (thehour > 12) window.location="eftermiddag.htm";
else window.location="morgen.htm";
}
</script>