Hvordan laver man login med enten php,asp,~
Fra : Anne-Katrine Binder

Dato : 31-05-07 16:04

Hejsa.
Jeg kan ikke finde ud af at lave login til min hjemmeside.
Hvordan kan man det?
Jeg kan både php,html,asp og asp.net.
Skal man bruge et specielt program til det, eller kan man gør det
via notepad?
Jeg skal helst kunne lave en nogenlunde prof. hjemmeside, selvom
jeg kun er 13, derfor har jeg også lagt et indlæg under
kategorien dk.edb.internet.webdesign. Den må i også godt svare på
hvis i kan.
Så er der nogen der vil hjælpe?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-05-07 18:43

Anne-Katrine Binder skrev:

> Jeg kan ikke finde ud af at lave login til min hjemmeside.
> Hvordan kan man det?
> Jeg kan både php,html,asp og asp.net.

Der er mange muligheder, prøv at se
http://hjemmesideskolen.dk/scripts/pass.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Henrik

Dato : 17-03-11 15:06

Hej, tak for det. Jeg har downloadet det hele og vil gerne bruge
det, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre efter at have læst
læs-mig-først-filen? Hvordan kommer jeg videre derfra? Der står
ikke rigtigt noget? Hvordan ændrer jeg password?

Fra : Birger Sørensen

Dato : 17-03-11 15:43

Henrik udtrykte præcist:
> [...]
> læs-mig-først-filen? Hvordan kommer jeg videre derfra? Der står
> ikke rigtigt noget? Hvordan ændrer jeg password?

Uden overhovedet at blande mig i spm/svar (endnu i hvert fald):
Hvorfor er der tilsyneladende FUT'et til clientside, når der spørges
specifikt om serverside?

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Tom

Dato : 22-03-11 00:16

Du kan finde en live demo her:

http://www.microsystools.com/help/a1/login-session-cookie/login.php

Og downloade kodefiler her:

http://www.microsystools.com/help/a1/login-session-cookie.zip

(Det bruger PHP og session cookies.)

Her er den oprindelige artikel tilknyttet til ovenstående:
http://www.microsystools.com/products/sitemap-generator/help/website-scan-login/

(Det omhandler egentlig hvordan man får et program til "login"
på en side. Men tror du måske kan få nytte af det alligevel.)

mvh
Thomas

Fra : Henrik Nissen

Dato : 22-03-11 23:29

Hej Tom, tak for det! Det ser ud til at virke, så jeg arbejder videre med det og
vender tilbage hvis jeg får problemer. Tak for hjælpen

Fra : Henrik Nissen

Dato : 23-03-11 10:44

Okay, så har jeg et problem. Det hele virker umiddelbart fint, men jeg kan ikke finde
ud af hvor jeg skal lægge det indhold, som kun dem der er logget ind kan se?
Hvis jeg ikke logger ind, kan jeg stadig se den "hemmelige" tekst jeg skriver på de
forskellige sider. Hvad gør jeg ved det?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-03-11 12:37

Du kan lægge dem lige hvor du vil. Bare husk at det skal være PHP
sider og de skal inkludere den funktion der tjekker for om der er
logget ind og hvis ikke viderestiller til login siden.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Henrik

Dato : 23-03-11 13:35

Men når jeg går ind på page1 fx og skriver noget tekst, så kan man se teksten uanset om
jeg er logget ind eller ej.

Koden til sådan en side ser sådan ud:

<?php
include('shared_session.inc');
?>
<?php
include('shared_links.inc');
?>
<?php
include('shared_status.inc');
?>

Så jeg forstår ikke helt hvad det er jeg skal gøre? Jeg er lidt ny i php, så beklager
hvis jeg er lidt langsom til at forstå det.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-03-11 17:16

Du inkluderer tilsyneladende det du skal men du har ikke den funktion
som skal checke om man er logget ind. Uden den vil det ikke virke.
eksemplet du har fået er i øvrigt ikke specielt godt til dit formål da
det er skrevet som et webcrawler værktøj med kun et username/password.
Disse tutorials vil sikkert hjælpe dig noget mere:
http://www.knowledgesutra.com/forums/topic/7887-php-simple-login-tutorial/
http://www.phpeasystep.com/phptu/6.html
Advanced:
http://www.ineedtutorials.com/code/php/complete-advanced-login-member-system-php-tutorial

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Tom

Dato : 23-03-11 19:45

> eksemplet du har fået er i øvrigt ikke specielt godt til dit formål da
> det er skrevet som et webcrawler værktøj med kun et username/password.

Selvfølgelig bør Henrik koble det på en database
senere hvor han chekker bruger/kodeord! :)

Men det ment som eksmpel til få et basic
login til køre. (Uden man behøver DB osv.)

Jeg lavede oprindeligt eksemplet til så folk
have et "ready-to-run" eksempel de kunne bruge, hvis
de havde svært ved konfigurere webcrawler værktøjet.

mvh
Thomas

Fra : Henrik

Dato : 23-03-11 13:29

Det fungerer fint, men jeg ved ikke hvor jeg skal lægge link, billeder osv ind
sådan at man først kan se det når man logger ind? Hvis jeg skriver noget på page1
fx så kan man se det både når jeg er logget ind og ikke er logget ind.

Fra : Tom

Dato : 23-03-11 19:48

> Det fungerer fint, men jeg ved ikke hvor jeg skal lægge link,
billeder osv ind
> sådan at man først kan se det når man logger ind? Hvis jeg skriver
noget på page1

Find der hvor koden afgører om du
er logget ind og skriver status.
Der sker i fil: shared_status.inc

<?php
if ($_SESSION['crawl-test-logged-in'] > -1) {
echo 'you are logged in';
}
else {
echo 'you are logged out';
}
echo '</div>';
?>

Her ses det er ved:

if ($_SESSION['crawl-test-logged-in'] > -1) {
// heeeeeeeeeeeeeeeer
echo 'you are logged in';
// heeeeeeeeeeeeeeeer
}

:)

mvh
Thomas

Fra : Henrik

Dato : 17-03-11 16:21

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-03-11 20:46

Henrik wrote:
> [...]
> læs-mig-først-filen? Hvordan kommer jeg videre derfra? Der står
> ikke rigtigt noget? Hvordan ændrer jeg password?

Hvis du bruger asp-løsningen, bruger den en access-database, som du kan åbne
i MS-Access og lave de ønskede ændringer for administrators login. Brugernes
login-data kan ændres via online-administrationen.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Henrik Engedal Nisse~

Dato : 21-03-11 14:47

Hej Erik, tak for hjælpen. Jeg valgte "Passwordkontrol med php løsning med kun
én bruger" og jeg prøvede at oploade alle filerne som de er, men det virker
ikke. Jeg er ret ny indenfor php så jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre for at
det virker...?

Fra : Dan Storm

Dato : 01-06-07 12:32

Anne-Katrine Binder skrev:
> [SNIP]
> Så er der nogen der vil hjælpe?

Hvad er det helt præcist du mener du kan? Ud fra dit indlæg antager jeg
at du har læst nogle tutorials og derefter konstateret at du nu er i
stand til at lave fuldt ud funktionelle webapplikationer?

I så fald forstår jeg ikke dit spørgsmål. Du siger du kan programmere
både i PHP, ASP og .NET - hvilket jeg iøvrigt finder ret imponerende -
og nu mangler du hjælp til at udvikle en (relativt) simpel applikation?

Nå, men - spørg i de relevante grupper for det serverside sprog du kan
anvende på dit webhotel.
PHP : dk.edb.internet.webdesign.serverside.php
ASP : dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Læg helst ud med at fortælle hvad du har lavet indtil videre og hvor du
er gået i stå.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-06-07 12:53

Dan Storm <shadyz@_REMOVETHIS_err0r.dk> wrote in

> Du siger du kan programmere
> både i PHP, ASP og .NET - hvilket jeg iøvrigt finder ret imponerende

Hvorfor er det specielt imponerende ? ;) Det er der vist mange der kan :)

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-06-07 12:57

On 01 Jun 2007 11:52:56 GMT
Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> wrote:

> Dan Storm <shadyz@_REMOVETHIS_err0r.dk> wrote in

> Hvorfor er det specielt imponerende ? ;) Det er der vist mange der
> kan :)

mig bekendt er hverken ASP eller .NET programmeringssprog men blot
frameworks.

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-06-07 13:28

Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote in news:20070601135719.477d0970@laptopia:

> mig bekendt er hverken ASP eller .NET programmeringssprog men blot
> frameworks.

Ahhhh, du har den nedladende kasket på - det ku du da bare have sagt på
forhånd.

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-06-07 13:51

On 01 Jun 2007 12:27:42 GMT
Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> wrote:

> Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote in

> Ahhhh, du har den nedladende kasket på - det ku du da bare have sagt
> på forhånd.

nu var det ikke mig men dan som sagde et Jeg lavede bare en
konstatering. At en 13årig kan samtlige af de nævte sprog og frameworks
er da efter min mening imponerende. Der er da klart et fåtal af folk
der kan prale med det samme.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-06-07 14:10

Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote in news:20070601145033.2bac6ddc@laptopia:

> At en 13årig kan samtlige af de nævte sprog og frameworks
> er da efter min mening imponerende. Der er da klart et fåtal af folk
> der kan prale med det samme.

I den alder - ja - men ellers ikke :)

Og sorry, lagde ikke lige mærke til det ikke var dig der havde sagt det
første.

Fra : Dan Storm

Dato : 04-06-07 07:48

Henrik Stidsen skrev:

> I den alder - ja - men ellers ikke :)
>
> Og sorry, lagde ikke lige mærke til det ikke var dig der havde sagt det
> første.

Jeg forsøgte nu heller ikke at være nedladende. Jeg finder det oprigtigt
imponerende da, uanset alder, har jeg ikke hørt om mange som skriver
PHP, ASP og ASP.NET.

Det er ikke ualmindeligt at man kombinerer ASP.NET med enten PHP eller
ASP, men forskellen på C# og VB vil ofte være en 'hindring' for at man
forsøger at lære begge dele.

Men det er også kun en holdning.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-06-07 22:07

> Jeg forsøgte nu heller ikke at være nedladende. Jeg finder det oprigtigt
> imponerende da, uanset alder, har jeg ikke hørt om mange som skriver
> PHP, ASP og ASP.NET.

Næ, det er ikke mange der gider klassisk ASP længere, men jeg kender da
umidelbart et par stykker der kan alle tre på forskellige niveauer.

> Det er ikke ualmindeligt at man kombinerer ASP.NET med enten PHP eller
> ASP, men forskellen på C# og VB vil ofte være en 'hindring' for at man
> forsøger at lære begge dele.

Personligt kan jeg PHP og ASP.NET (både C# og VB.NET - det er ikke så svært
at lære begge) og jeg kan til nød rette i og omskrive klassisk ASP (men jeg
gør det helst ikke og kan det kun fordi jeg har været tvunget til det).

> Men det er også kun en holdning.

Og den ska du da have lov at have :)