Outlook2002: auto-fuldførelse af mailadres~
Fra : Lars

Dato : 29-05-07 19:58

Kan en hjælpe?

Min Outlook2002 insisterer på at auto-fuldføre mine mailadresser med
forældede adresser (ved ny mail). Hvor ligger den fil som gemmer disse
oplysninger så den kan slettes? Og hvad hedder den?

Tak & mange hilsen

Lars

Fra : Lars Klintholm

Dato : 29-05-07 21:02

Den 29 maj 2007 skrev Lars i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Min Outlook2002 insisterer på at auto-fuldføre mine mailadresser
> med forældede adresser (ved ny mail). Hvor ligger den fil som
> gemmer disse oplysninger så den kan slettes? Og hvad hedder den?

Filen hedder profilnavn.nk2
Standard placeringen er:
C:\Documents and settings\username\Application
Data\Microsoft\Outlook\Profilnavn.NK2

Hvis du søger efter den, så husk at inkludere skjulte filer og mapper

Lars Klintholm

Fra : Lars

Dato : 29-05-07 22:27

> Filen hedder profilnavn.nk2
> Standard placeringen er:
> C:\Documents and settings\username\Application
> Data\Microsoft\Outlook\Profilnavn.NK2

hmm... kan det være den der hedder ...\outlook.nk2 ?

Fra : Lars Klintholm

Dato : 29-05-07 23:03

> hmm... kan det være den der hedder ...\outlook.nk2 ?

Ja, det er den. Hvis du ikke har defineret noget specielt profilnavn
tager den navnet Outlook.nk2

Du kan evt. i første omgang i stedet for at slette filen nøjes med at
omdøbe den til Outlook.old

Lars Klintholm

Fra : Lars Klintholm

Dato : 29-05-07 23:08

Den 30 maj 2007 skrev Lars Klintholm i
> [...]

> profilnavn tager den navnet Outlook.nk2
>
> Du kan evt. i første omgang i stedet for at slette filen nøjes med

Det er beskrevet her:

http://www.outlookexchange.com/articles/joycetang/a7_nkedit.asp

Citater:
<profile name> is what you name your Outlook profile, the default name
is "Outlook".

To reset the nickname file and start fresh, you can delete the current
..nk2 file or rename it to something else as a backup (always a better
idea!). Outlook will rebuild one at the next restart.

Lars Klintholm

Fra : Lars

Dato : 30-05-07 21:16

"Lars Klintholm" <klintholm@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Tusinde tak - det var lige hvad jeg havde brug for.

vh

Lars

Fra : Lars Klintholm

Dato : 30-05-07 22:19

Den 30 maj 2007 skrev Lars i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Tusinde tak - det var lige hvad jeg havde brug for.

Velbekomme, tak for tilbagemelding

Lars Klintholm

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 30-05-07 15:03

Lars <rap_63@hotmail.com> wrote:

> [...]
> forældede adresser (ved ny mail). Hvor ligger den fil som gemmer disse
> oplysninger så den kan slettes? Og hvad hedder den?

Det er muligvis som i MS Mac e-mail client til Office, Entourage (aka
En'rage). Der bruger den ikke alene de e-mail adresser der er indført i
adressebogen, men osse adresser fra e-mails man har modtaget - i et vist
omfang, jeg er ikke helt klar over hvor langt tilbage.

Det bevirker somme tider, at auto-fuldfører bruger e-mail adresser fra
bl.a spam mails og det kan godt give anledning til lidt panik hos folk
der ikke er klar over hvor oplysningerne kommer fra.