Prof sautepande
Fra : Bjarne

Dato : 29-05-07 12:53

Hey, jeg står og har brug for en ny sautepande, da belægningen falder
af min Gastroluxpande. Denne gang kunne jeg godt tænke mig at købe en
mere prof pande i stedet for det der non-stick POS. Jeg kan se, at
støbejern er meget moderne, men jeg tror måske, jeg har brug for
noget, som reagere hurtigere på varme.

Hvad er godt?

Fra : Max

Dato : 29-05-07 13:50

Hej Bjarne

> Hvad er godt?

En kobberpande.

--
Mvh Max

Fra : Bjarne

Dato : 29-05-07 14:11

>En kobberpande.

tak,

men kræver den ikke meget vedligeholdelse? Hvad med bare aluminium,
eller dem med lag af kobber og aluminium?

hvilket mærke skal jeg købe, og hvor er godt at købe den henne?

Fra : Max

Dato : 29-05-07 14:21

Hej Bjarne

> men kræver den ikke meget vedligeholdelse? Hvad med bare aluminium,
> eller dem med lag af kobber og aluminium?

Vedligeholdelse er nu ikke et problem, man køber noget kobberrens, det
smøres på og skylles af med vand, så er de flotte. Det firma der har lavet
min eksistere ikke mere, men jeg har da bemærket at eks. EVA laver nogle
flotte kobberting der ser ud til at virke OK.

--
Mvh Max

Fra : Henrik

Dato : 30-05-07 08:49

"Bjarne" skrev i en meddelelse
> [...]
> mere prof pande i stedet for det der non-stick POS. Jeg kan se, at
> støbejern er meget moderne, men jeg tror måske, jeg har brug for

Jeg er fuldt tilfreds med mine Eva-trio sauterpander (stål), nemme at
arbejde med og holde rene.
Du bruger blot mere olie/smør end ved en non-stick ting.

Min første tanke ved en sauterpande i støbejern, er om de ikke bliver alt
for tunge og/at arbejde med?