Åbne i nyt vindue
Fra : kasper

Dato : 29-05-07 13:50

heey jeg har en lille tekst jeg gerne ville have til at åbne i et
nyt vindue. hvordan gør jeg det?

asp script:
<ul>
<%
' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("db.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Select * From Kalender Order by Dato Desc"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Do
strNavn = rs("Dato") & " " & rs("Ting")

strLink = "<a href='event.asp?id=" & rs("Id") & "'>" & strNavn
& "</a>"

Response.Write "<li>" & strLink & "</li>"

rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
</ul>

P.S. kan ikke bruge taget...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-05-07 19:12

On 29 May 2007 12:49:40 GMT, kasper <Spam@sik-fanklub.dk> wrote:

>heey jeg har en lille tekst jeg gerne ville have til at åbne i et
>nyt vindue. hvordan gør jeg det?
<snip>

>P.S. kan ikke bruge taget...

Det er måske fordi det hedder target?
Ellers forstår jeg ikke, hvorfor du ikke kan bruge:
target="_blank"

Alternativt kan du bruge JavaScript - hvis brugerens udstyr understøtter
JavaScript og det er aktiveret.
Spørg i så fald i .clientside-gruppen.

Standard-forbehold: Tænk over, om det er en god idé at tvinge brugeren
til at åbne en side i et nyt vindue. Det er det sjældent.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : kasper

Dato : 30-05-07 06:38

hvordan kan jeg bruge javascript? evt. script?

Fra : Jørn Andersen

Dato : 30-05-07 13:13

On 30 May 2007 05:38:21 GMT, kasper <Spam@sik-fanklub.dk> wrote:

>hvordan kan jeg bruge javascript? evt. script?

Spørg i .clientside-gruppen.

Men hvorfor kan du ikke bruge target?
For mig lyder det som noget "snavs" at skulle bruge JScript blot til at
åbne i et nyt vindue - ?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 30-05-07 16:49

On Wed, 30 May 2007 14:12:43 +0200, Jørn Andersen <jorn@jorna.dk>
wrote:
>Men hvorfor kan du ikke bruge target?
>For mig lyder det som noget "snavs" at skulle bruge JScript blot til at
>åbne i et nyt vindue - ?

Hvordan får man "target" til at validere?

Mvh. Brian

Fra : Jørn Andersen

Dato : 30-05-07 20:46

On Wed, 30 May 2007 17:48:32 +0200, Brian B. Christensen
<nej@denneemailerikkedenrigtige.dk> wrote:

>Hvordan får man "target" til at validere?

I Transitional burde den validere OK.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,