Javascript til HTML
Fra : Børge Hansen

Dato : 29-05-07 09:59

Det er måske ikke den korrekte gruppe, men jeg tror det er lettest at
finde svaret her.

Når jeg er på en side hvor der er javascript, får jeg javascriptet at
se når jeg beder min browser om at vise source - og ikke resultatet af
javascriptet - det kan være et link som er generet af javascriptet.
Hvordan kommer jeg frem til selve linket i stedet for javascript koden
?

BH

Fra : Dennis Munding

Dato : 29-05-07 10:07

Hej Børge!
"Børge Hansen (slet UO8GB)" skrev i en meddelelse:
> Det er måske ikke den korrekte gruppe, men jeg tror det er lettest at
> finde svaret her.

Nej, den rigtige ville være: news:dk.edb.internet.webdesign.clientside.

> [...]
> javascriptet - det kan være et link som er generet af javascriptet.
> Hvordan kommer jeg frem til selve linket i stedet for javascript koden

Det gør du ved at kigge efter <a href="..."></a> i javascript-koden.
Men hvis du har en aktuel side, så post lige et link til den her - det gør
det meget nemmere at hjælpe dig.

Dennis Munding
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : Børge Hansen

Dato : 29-05-07 11:27

Dennis Munding <mail@invalid.dk> skrev:
>Hej Børge!
>"Børge Hansen (slet UO8GB)" skrev i
>en meddelelse:
>
>Nej, den rigtige ville være:
>news:dk.edb.internet.webdesign.client side.

Jeg vil poste mit spørgemål også - tak.

>Det gør du ved at kigge efter <a
>href="..."></a> i javascript-koden.
>Men hvis du har en aktuel side, så
>post lige et link til den her - det gør
>det meget nemmere at hjælpe dig.

Du kan starte med siden hvor jeg skriver - nemlig
TDC hjemmeside. Der kan jeg via browseren se at
linket for dit indlæg er

http://nyhedsgrupper.tdconline.dk/artikler/dk.edb.internet.webdesign.h
tml/78551

men når jeg ser i sourcen for den frame som er
aktuel, er der ingen href= links - kun en masse
javakode. Jeg vil gerne kunne fange dette link
automatisk via mit eget lille program.

BH

Fra : Dennis Munding

Dato : 29-05-07 12:39

Hej Børge!
"Børge Hansen (slet FNLL4)" skrev i en meddelelse:
> Jeg vil poste mit spørgemål også - tak.

Det var så lidt...

> [...]
>
> men når jeg ser i sourcen for den frame som er
> aktuel, er der ingen href= links - kun en masse
> javakode. Jeg vil gerne kunne fange dette link

Jeg er ikke lige helt med på, hvad det er, du vil fange, men du kan prøve at
gå dette javascript (som igen linker til en masse andre!) igennem - der er
et link til det i ovennævnte sides <head>-del:

http://i.tdconline.dk/cms/tree/js/ngto_news.js

Jeg sætter FUT til clientside-gruppen, hvor svar bliver bragt...

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-05-07 19:48

On 29 May 2007 08:59:08 GMT, Børge Hansen <qven@UO8GBofir.dk> (slet
UO8GB) wrote:

> [...]
>javascriptet - det kan være et link som er generet af javascriptet.
>Hvordan kommer jeg frem til selve linket i stedet for javascript koden

Resultatet af JavaScript'et kan kun ses i din browser. JavaScript er en
del af kildekoden, som browseren så fortolker på.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj