Javascript til HTML
Fra : Børge Hansen

Dato : 29-05-07 11:31

Når jeg er på en side hvor der er javascript, får jeg javascriptet at
se når jeg beder min browser om at vise source - og ikke resultatet af
javascriptet - det kan være et link som er generet af javascriptet.
Hvordan kommer jeg frem til selve linket i stedet for javascript koden
?

Som eksempel kan jeg nævne den side hvor jeg iøjeblikket
læser/skriver. Det er siden

http://nyhedsgrupper.tdconline.dk/gruppe/dk.edb.internet.webdesign.cli
entside

og et indlæg som jeg skrev tidligere i en aden gruppe om emnet:

http://nyhedsgrupper.tdconline.dk/artikel/dk.edb.internet.webdesign.ht
ml/78550/

er resultatet af javascriptet. Men det sidste link kan jeg ikke finde
ved at se source for siden - kun en masse javascript. Jeg vil gerne
kunne fange linket direkte.

BH

Fra : Birger Sørensen

Dato : 30-05-07 11:35

Børge Hansen (slet MX6RU) wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> javascriptet - det kan være et link som er generet af javascriptet.
> Hvordan kommer jeg frem til selve linket i stedet for javascript koden

Naturligvis får du koden at se, når du beder om at få koden vist.
"Resultatet" af koden ser du når du ikke beder om at få koden vist...
window.open(..)
location.href=".."
eller et par stykker andre, er måder at skifte sider (linke) i
javascript.
Javascript kan også være eksterne links, så det er ikke sikkert det du
leder efter står på selve siden - det kan være i en separat fil.

Birger

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 06-06-07 23:27

Børge Hansen <qven@MX6RUofir.dk> (slet MX6RU) writes:

> [...]
> javascriptet - det kan være et link som er generet af javascriptet.
> Hvordan kommer jeg frem til selve linket i stedet for javascript koden

Det lyder som om du vil vise den aktuelle struktur af dokumentet der
bliver vist. View source viser kun den oprindelige tekst der kom
fra serveren, og har ikke de ændringer med der kommer fra scripts
på siden.

Nogle browsere har nemt-at-tilføje funktionalitet til at vise det
aktuelle dokument.

Firefox: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1843
Opera: http://dev.opera.com/tools/ (DOM Snapshot-knappen)

Man kan også bruge en lav-teknisk løsning hvor man selv aflæser
dokumentets indhold via en bookmarklet:

javascript:(document.documentElement||document.body).innerHTML.replace(/&/g,"&amp;").replace(/</g,"&lt;").replace(/\n/g,"<br>")

Skriv ovenstående i adresselinjen (eller gem det som et bookmark og
brug det derfra).
Det kan gøres meget kønnere, men ikke meget nemmere :)

/L