Hvad koster en campingvogn i drift?
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 29-05-07 06:30

Hej

Jeg har muligvis adgang til en billig campingvogn. Hvilke omkostninger
vil jeg få udover indkøbet af vognen?

Hvad med opbevaring osv? Den er fra 2004, så hvis jeg får den, så vil
jeg jo godt passe godt på den.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk

Fra : Mona og Kim

Dato : 29-05-07 13:29

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg få udover indkøbet af vognen?
>
> Hvad med opbevaring osv? Den er fra 2004, så hvis jeg får den, så vil jeg

Indregistrering
fortelt eller solsejl.
tæppe til fortelt
trappe
møbler
køkkenting
gasflasker
220 volts kabel
spildevandsbeholder
varme til fortelt
dyner / puder
campingpas
campingpladsgebyr
+ en masse andre ting afhængig af temperament og pengepung.
Noget af det følger sikkert med og noget har man der hjemme og kan bruge i
vognen. Noget kan du måske undvære.
Prisen på det som man skal ud og købe varierer efter hvor meget man vil ofre
og hvad man vil have. Det er som regel billigst i netbutikkerne eller kør en
tur til tyskland.

Opbevaring: vores står ude i sæsonen og inde i en hal i vinterhalvåret. Min
mors står på campingpladsen hele året med forteltet rejst. Andre står i
haven eller på en opbevaringsplads. Hvad er er bedst er der vist mange
menninger om. Vi kan godt lide at den er nyvasket når den bliver kørt i
vinterhi og næsten ren og tør når den kommer ud i foråret.

Kim

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 29-05-07 18:34

Hej

Mona og Kim skrev:
> + en masse andre ting afhængig af temperament og pengepung.

Mere eller mindre alt er inklusiv i vognen og prisen, så ingen problemer
der.

> menninger om. Vi kan godt lide at den er nyvasket når den bliver kørt i
> vinterhi og næsten ren og tør når den kommer ud i foråret.

Jeg har plads på min egen grund og min søster har en lade hvor den kunne
stå, så jeg har flere muligheder.

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 29-05-07 17:28

Hej Karsten
Koster i drift ?
Det afhænger af hvad du mener med drift ?

Kan f.eks. nævne
Vægt afgift = cirka 800,- årligt
Kaskoforsikring - omkring 3000,- årligt afhængig af dækning + selvrisiko
m.m.
Gastest hvert andet år - cirka 500,- pr gang
Tæthedskontrol (fugttest) 500-1000 per år indtil garanti bortfalder
Opbevaring indendørs ? 500-1000 for en vinter i området hvor du bor.
Lidt sæbe og plejemidler til vognen vel 200,- årligt

Men Men , det er jo meget billigt i forhold til f.eks sommerhus o.s.v.

Kim

Fra : Jan Boegh

Dato : 29-05-07 18:16

Kim Bonnesen skrev i 465c546d$0$91718$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
dette:

> Men Men , det er jo meget billigt i forhold til f.eks sommerhus o.s.v.

Bortset fra den detalje, at et sommerhus i hvert fald de senere år har været
en fremragende investering, hvorimod at en CV uværgerligt taber værdi støt
og roligt.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : SB

Dato : 05-06-07 13:42

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Bortset fra den detalje, at et sommerhus i hvert fald de senere år har
> været en fremragende investering, hvorimod at en CV uværgerligt taber

Købte en køjevogn for 3 år siden, solgte den sidste år, kostede mig alt i
alt 545 kr. at have den
+ forsikring og vægtafgift
så da ikke den store udgift i det på de 2 år

Søren

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 29-05-07 18:32

Hej

Kim Bonnesen skrev:
> Det afhænger af hvad du mener med drift ?

Alt hvad der ikke er engangsbeløb, men tilbagevende udgifter i mere
eller mindre faste intervaller.

> [...]
> Opbevaring indendørs ? 500-1000 for en vinter i området hvor du bor.
> Lidt sæbe og plejemidler til vognen vel 200,- årligt

Ok- altså ca 500,- pr måned.

> Men Men , det er jo meget billigt i forhold til f.eks sommerhus o.s.v.

Tjah - vores alternativ hidtil har været leje af sommerhus i en uge,
diverse hotelophold efter behov og ellers teltning, så som sådan bliver
det ikke billigere. Det bliver måske oftere og mere komfortabelt end telt.

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 29-05-07 19:08

Hej Karsten
Håber det bliver til noget , det er i hvertfald noget jeg er blevet "stærkt"
afhængig af ......
Foråret - sommer- og det smukke efterår.
Dog er det ikke blevet til VinterCamping endnu p.g.a. min kone.
Kim

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 31-05-07 06:08

Hej

Kim Bonnesen skrev:
> Håber det bliver til noget , det er i hvertfald noget jeg er blevet "stærkt"
> afhængig af ......

Nu må vi se. Vi er meget i tvivl. Vi ville helst ikke investere penge i
en vogn, men kan måske få en til en pris, så vi kan prøve det i et år
eller to og så stadig sælge den uden tab, hvis det ikke var noget for os.

Personligt foretrækker jeg et telt eller fri himmel, når jeg skal
campere, men kan da godt se fordelen i faste vægge, komfortabel seng og
mulighed for varme, så nu må vi se hvordan det ender.

Fra : Sten Bo

Dato : 31-05-07 09:59

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
,

> [...]
> vogn, men kan måske få en til en pris, så vi kan prøve det i et år eller
> to og så stadig sælge den uden tab, hvis det ikke var noget for os.

Ha. Den var go.

Som at opfinde evighedsmaskinen. Eller købe fast ejendom i Nordsjælland.

Men hvis du afgrænser det til selve vognen.

er da nogen der får omtrent det samme for en ældre CV der er godt passet
som de selv betalte, nogle få år før. - så måske. Du skal nok spekulere en
del over model og årgang.

Omvendt er der solgt utrolig mange nye - og det dumper vel priserne på dem
man skal af med. Og så er der et aspekt omkring Tysklandshandel, hvad nu
hvis?

Ål i mudder.

Kan være at forum der har mange eksperter, har en mening om det?

Fra : Anette

Dato : 01-06-07 23:04

Karsten Feddersen wrote:
> Personligt foretrækker jeg et telt eller fri himmel, når jeg skal
> campere, men kan da godt se fordelen i faste vægge, komfortabel seng
> og mulighed for varme, så nu må vi se hvordan det ender.

Nu spørger jeg sikkert dumt, men ville det ikke være en idé at starte med at
leje en CV i jeres ferie?

Der er en del campingpladser, der lejer campingvogne ud på ugebasis. Det
ville da give jer en idé om hvad det vil sige at bo i campingvogn.
Ligesom de fleste, der overvejer at investere i autocamper, lige prøver at
leje autocamper en eller to gange inden man kaster sig ud i
investeringen.

/ Anette

Fra : Mikker

Dato : 01-06-07 23:32

Kim Bonnesen skrev:
> [...]
> Lidt sæbe og plejemidler til vognen vel 200,- årligt
>
> Men Men , det er jo meget billigt i forhold til f.eks sommerhus o.s.v.

GF-forsikring... ~1700 i kasko om året

Hygge

Mikker

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-06-07 02:27

Mikker wrote:

> GF-forsikring... ~1700 i kasko om året

Det kan godt være man skal af med en lille smule mere i TreKroner - til
gengæld er der en hel del bedre dækning dér end i noget som helst andet
forsikringsselskab.

--
Per, Esbjerg

Fra : Mikker

Dato : 02-06-07 07:14

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Det kan godt være man skal af med en lille smule mere i TreKroner - til
> gengæld er der en hel del bedre dækning dér end i noget som helst andet
> forsikringsselskab.

Natuligvis er der det ;) ellers havde man jo sådan set bare smidt
pengene ud af vinduet....og det gør fornuftige mennesker jo
ikke.......vel ;);)

Hygge

Mikker

Fra : Bjarne

Dato : 02-06-07 09:20

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Det kan godt være man skal af med en lille smule mere i TreKroner - til
> gengæld er der en hel del bedre dækning dér end i noget som helst andet
> forsikringsselskab.

Som for eksempel ?

mvh,
Bjarne

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-06-07 11:24

Bjarne wrote:

>>> GF-forsikring... ~1700 i kasko om året

> Som for eksempel ?

/Alle/ andre forsikringsselskaber.

--
Per, Esbjerg

Fra : Bjarne

Dato : 02-06-07 15:43

Per Henneberg Kristensen wrote:

> /Alle/ andre forsikringsselskaber.

Ok, måske jeg ikke spurgte klart nok.

Når Mikker siger han betaler 1700,- i kasko om året i GF og du siger der er
bedre dækning i Trekroner, er mit spørgsmål : hvordan er du "en hel del
bedre dækket" i Trekroner ? Hvad synes du, du får for de ekstra penge du
betaler i forhold til Mikker ?

mvh,
Bjarne

Fra : Mikker

Dato : 02-06-07 19:06

Bjarne skrev:

> [...]
> bedre dækning i Trekroner, er mit spørgsmål : hvordan er du "en hel del
> bedre dækket" i Trekroner ? Hvad synes du, du får for de ekstra penge du

Undskkyld vi plejer jo at få min 20% retur...så det er vel ca. 1400 det
koster om året ;);)

Hygge

Mikker

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-06-07 19:17

Bjarne wrote:

> [...]

> "en hel del bedre dækket" i Trekroner ? Hvad synes du, du får for de
> ekstra penge du betaler i forhold til Mikker ?

Tak fordi jeg får chancen for at forklare klart nok :)

http://www.udbjorg.dk/analysefront.htm

Jeg vil så tilføje at vi hos Trekroner sparede 3.000 kr. på familiens
resterende forsikringer i forhold til Tjenestemændendes på hus, indbo, cv,
bil og en anden bil, og en enkelt livsforsikring. Det første år er
besparelsen mindre pga. statsafgifter, men ellers ...

Så skidt hvis campingvognen er lidt dyrere ;)
--
Per, Esbjerg

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 04-06-07 17:47

Hej Per

Nu tror jeg ikke du taler helt sandt mere , da jeg har lavet forsikringer i
mere end 18 år for tjenestemændene - kender jeg dog lidt til selskabet.
MAN kan jo ofte få billigere forsikringer hvis man påtager sig selvrisikoèr
på diverse forsikringer - så det skal vel også med ind i dit udsagn ?
PS : Mig bekendt findes der ikke2 forsikringselskaber i Danmark med
Nøjagtige ens forsikringdækninger - på alle de forsikringer man har i en
"normal" husstand. -
Desuden er der mange mærkelige rabatordninger - f.eks. samle rabat, ingen
selvrisiko ved flere dækninger på samme skade , indkøbs ordninger , klub
tilbud , firma ordninger ,m.v.
Så det er en farlig leg at forsøge at sammenligne .....
Kim

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-06-07 22:07

Kim Bonnesen wrote:
> [...]
> lidt til selskabet. MAN kan jo ofte få billigere forsikringer hvis
> man påtager sig selvrisikoèr på diverse forsikringer - så det skal

Mit udsagn er at vores selvrisikoer ikke er blevet større end de var før.

> PS : Mig bekendt findes der ikke2 forsikringselskaber i Danmark med
> Nøjagtige ens forsikringdækninger - på alle de forsikringer man har i
> en "normal" husstand.

Det er jeg klar over. Jeg havde en med ind over, der har arbejdet med
forsikringer de sidste 20-25 år, så han vidste lige hvilke ting der skulle
kikkes og kontrolleres. Det blev det og der var ingen anmærkninger til de
nye forsikringer ;)

> [...]
> ordninger , klub tilbud , firma ordninger ,m.v.
> Så det er en farlig leg at forsøge at sammenligne .....

Vi havde det hele samlet før i Tjenestemændene. Nu har vi det hele samlet i
TreKroner - og det er væsentlig billigere. Så kan du kalde det samlerabat,
indkøbsordning eller hvad du vil ;)

--
Per, Esbjerg