brugt MC
Fra : duff

Dato : 28-05-07 22:47

Skal snart ud og kigge på min aller første cykel.
Det ender sandsynligvis med en gs500.
MEN hvad skal man være obs på når man er ude og kigge på cyklen?
Restgæld, prøvetur, service bog. Men sådan mere rent praktisk om der er
noget mekanisk man kan undersøge på stedet.
Er der i øvrigt en slutseddel på nettet ligesom fdm har en til biler?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-05-07 23:26

duff <nope@dr.dk> writes:

> Skal snart ud og kigge på min aller første cykel.
> Det ender sandsynligvis med en gs500.
> MEN hvad skal man være obs på når man er ude og kigge på cyklen?

Det spoørgsmål er blevet stillet før Kig her (og søg selv videre):
<http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/c3430a272043c23e/21db2240f0d88afd?lnk=st&q=gs500+opm%C3%A6rksom+group%3Adk.fritid.motorcykel&rnum=3#21db2240f0d88afd>
<http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/bfcd10f9a057dbf2/abb21a901f6f2f1f?lnk=st&q=gs500+opm%C3%A6rksom+group%3Adk.fritid.motorcykel&rnum=2#abb21a901f6f2f1f>
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : oz9abc

Dato : 29-05-07 08:43

"duff" <nope@dr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget mekanisk man kan undersøge på stedet.
> Er der i øvrigt en slutseddel på nettet ligesom fdm har en til biler?

Hej.
Jeg ville søge på nettet efter hvilke svagheder den pågældende MC har.
Feks har en Honda CX500 ofte problemer med statoren omkring 5500 omdr. Et
klassisk problem jeg havde fundet på nettet hvis jeg havde søgt inden jeg
købte min. Det betød at jeg skulle skille motoren ad i vinters og lave en
større renovering.

Mvh
Jan
www.mcoplevelser.dk

Fra : Benjamin

Dato : 29-05-07 18:18

> Er der i øvrigt en slutseddel på nettet ligesom fdm har en til biler?

Jep, FDM har også lavet én til MC'er. Den kan findes her:

http://www.fdm.dk/public/mc/kobogsalg/mcslutseddel/

Vh Benjamin

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-07 22:19

hvis du har råd, så vil jeg anbefale at starte med noget stører, en gs500
bliver hurtigt for lille.....

jeg startede selv på en cbr600 ...

Som tilfældigvis er til salg
http://www.dba.dk/asp/indrykning/VisOnline.asp?AnnonceId=50174282&AnnonceTmpId=-1
www.vistesen.dk/f4

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 29-05-07 22:39

Peter Vistesen skrev:
> hvis du har råd, så vil jeg anbefale at starte med noget stører, en
> [...]

For lille til hvad? -
At køre 225 på motorvej?

Jeg vil netop anbefale at starte med noget "lille og tilforladeligt",
som du så bestemmer dig for at lære at kende og udnytte til fulde - så
er du fri for at sætte en 600 ccm MC til salg på DBA med kyllibgestriber
så store at det skriger til himlen...

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-07 22:53

kyllibgestriber ??

Fra : Armand

Dato : 29-05-07 23:40

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil netop anbefale at starte med noget "lille og tilforladeligt",
> ....så er du fri for at sætte en 600 ccm MC til salg på DBA med
> kyllibgestriber så store at det skriger til himlen...

Touché!

--
Armand.

Fra : Orla Pedersen

Dato : 30-05-07 07:36

J.C.Kløve wrote:

> er du fri for at sætte en 600 ccm MC til salg på DBA med kyllibgestriber
> så store at det skriger til himlen...

Og jeg troede at _jeg_ kørte gammelsmølf

mvh
Orla

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-05-07 08:03

J.C.Kløve wrote:

> Jeg vil netop anbefale at starte med noget "lille og tilforladeligt",
> som du så bestemmer dig for at lære at kende og udnytte til fulde -

Netop. Anne Mette startede på en XJ600 - det fungerede bare ikke. Hun er
langt mere tryg ved CB450S'eren. Man kan altid opgradere. Desuden en
aktuel historie - CB'eren røg på siden i lørdags - det kostede et
blinklys og et styr og lidt skrammer. En CBR efter samme tur skulle nok
have repareret kåbeside - måske nyt kåbeglas, spejl USW.
> så er du fri for at sætte en 600 ccm MC til salg på DBA med
kyllibgestriber
> så store at det skriger til himlen...

*LOOOL* - det kan selv jeg gøre bedre. I regnvejr

--
vh
Torben

Fra : Benjamin

Dato : 30-05-07 09:57

"Peter Vistesen" wrote:

> hvis du har råd, så vil jeg anbefale at starte med noget stører, en gs500
> bliver hurtigt for lille.....

Kan også kun sige, at en GS500 vil være en fin start. Prøvede en cykel
i går med 120 heste, og følte virkelig, at den kørte med mig og ikke
omvendt. Så jeg havde det helt fint med at hoppe tilbage på min
GS450'er, den er til at manøvrere (når man kun har et par måneder på
bagen

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-07 17:14

Hej hvor er i da flinke i denne gruppe...

og forresten så hvis man kigger godt efter på kyllingestribe billedet, som
er nummer 3, så vil i øverst til venstre se en flap fra støbningen, de
dækket er helt nyt..

Og hvordan er det med nye dæk, står de godt fast?

/PSV
gl1800
gl1500
cbr600 F4
NSU Lux
gl1000

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-07 19:38

On Wed, 30 May 2007 18:14:14 +0200, Peter Vistesen wrote:

> Hej hvor er i da flinke i denne gruppe...

> Og hvordan er det med nye dæk, står de godt fast?

Fem seks gange gennem Mastrup, så er det ikke et problem mere

Orla Pedersen, der som det første kører fedtet af nye dæk.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr