børn på 1+2½ år rejse - gode ideer
Fra : Søren

Dato : 28-05-07 20:27

Hej

Vi er en lille familie der meget gerne vil ud at rejse til sommer, vi har
børn på 1år + 2½år, så derfor skal vi holde sommerferien i industriferien,
suk. Vi er vant til at rejse (charter mm.) men det er godtnok dyrt i den
periode, vi har derfor kigget lidt på ryanair + leje bil + en eller anden
bungalow på en compingplads ved barcelona eller lign..
Er der nogen der sidder med gode ideer, hvad gør i selv?
Vi har også kigget på ostseebad damp o.lign i nordtyskland, men vil nok
hellere have lidt sikker varme. Det primære er nok at vi rejser på ungernes
præmisser, dvs. et eller andet form for vandland/swimmingpool - ikke for
meget køren i bil (nok max 3 timer) og/eller ikke for mange flyskift
(ihvertifald ikke med ryan air) og vi skal bo et sted hvor der min. er 1
soveværelse til den mindste og 1 soveværelse til os andre, ja vi sover ikke
igennem endnu .

Alle gode ideer modtages med kyshånd, rejsen må helst koste max 10.000

-Søren

Fra : Holst

Dato : 28-05-07 21:31

Søren wrote:

> Vi er en lille familie der meget gerne vil ud at rejse til sommer, vi har
> børn på 1år + 2½år, så derfor skal vi holde sommerferien i industriferien,
> suk.

Hvorfor pokker skal I det? Folk begynder normalt først at være tvunget
til at rejse i på de tidspunkter, når du får børn på 6+ år eller så,
dvs. startet i skolen.

Med børn i den alder, hvorfor så ikke bare rejse i juni eller september?

Fra : marlene

Dato : 29-05-07 08:28

> [...]
> startet i skolen.
>
> Med børn i den alder, hvorfor så ikke bare rejse i juni eller september?

lige mine tanker............hvorfor?

Fra : Søren

Dato : 29-05-07 08:38

[snip]

Hej igen

pg.a. den kære dagpleje har lukket i de 3 uger (dagplejesystemet spiller
ikke helt her) sidste år rejste vi forskudt, og havde så gæstedagpleje. Men
sikke en sur gammel tante - så det duede ikke. Vi holder begge ferie i de 3
industriferie uger, da ungerne er 2½ og 1 år - så det er lidt fast arbejde

Fra : Holst

Dato : 29-05-07 21:14

Søren wrote:

> [...]
> industriferie uger, da ungerne er 2½ og 1 år - så det er lidt fast arbejde

Ok, det er en god grund. Men så er det jeres valg, og ikke noget, som i
er "tvunget" til, ligesom familier med skolesøgende børn er.

At der så alligevel er mange forældre, der tager deres børn ud af skolen
for at rejse, er en helt anden historie.

Fra : marlene

Dato : 29-05-07 21:39

"Søren" <duppe@NOSPAMedb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de 3 industriferie uger, da ungerne er 2½ og 1 år - så det er lidt fast
men tal med jeres leder, bed om to at vælge imellem, efter besøg med barnet,
vælger du den, for jer, bedste.

jeg har også afleveret et af mine børn til sådan tante, han græd
hjerteskærende næste gang, valgte at tage ham med hjem og drengen var
lykkelig,
jeg havde glemt regntøj hos hende, bare vi kørte ind i indkørslen græd han,
hun havde ingen forklaring.
sendte ham alligevel med på tur den tredie dag, hentede ham på hendes
hjemvej, han slebte sig grædende efter en travl barnevogn.
ikke godt for mit hjerte og velvilje, da jeg spurgte til hvad der var gået
galt, svarede hun køligt, at hun jo ikke kunne vide, hvad han tænkt sig.
herefter skrev jeg til hendes leder og forlangte at det var sidste gang
nogensinde, at hun skulle passe mine børn og at vi nu stod uden pasning i 3
uger, da vores dejlige dagplejemor havde ferie,
det endte med at vi fik betaling retur og hun ikke mere er ansat i vores
kommune.

en lang historie, men synes det skulle til.
lyt til jer selv og barnet,
og ønsk i samtale med lederen en anden gæsteplads.

mor til tre.

Fra : Søren

Dato : 30-05-07 20:58

(snip)

øhm, er der ikke nogen der har ideer til ferien ??

Fra : Holst

Dato : 30-05-07 22:02

Søren wrote:

> øhm, er der ikke nogen der har ideer til ferien ??

Prøv news:dk.fritid.rejse - der hører rejsespørgsmål mest hjemme.

Fra : Anders Majland

Dato : 11-06-07 20:42

Tager ca 2 uger i et lånt sommerhus i dk med knægtene ( 6år og 4måneder
(dd)) - Så håber vi bare det gode vejr når tilbage ....

Jeg ville være nervøs for at det ikke blev sjovt/afslappende med et par på 1
og 2,5 hvis planen i barcelonca var meget andet end at opleve nærmeste pool
of hoppepude (sådan sat lidt på hovedet)

/A