scannerkøb
Fra : Iceman

Dato : 05-07-01 19:38

Nu skal en scanner købes, men hvilken er det store spm.

Jeg havde engang en Acer Vuego, som jeg egentlig var ganske tilfreds med
(men den klarede ikke en husbrand...). Jeg har også kigget lidt på HP, da
jeg er tilhænger af deres printere. Men det kan være det er noget helt
tredje, som jeg skal have.

Den skal helst være med SCSI interface, men i hvert fakd ikke parallel.

Skal primært bruges til at lave webbilleder og salgsskilte (ophængning i
butik).

Lad mig høre jeres anbefalinger.

Iceman

Fra : Hans Jensen

Dato : 05-07-01 20:57

Hejsa!

Jeg har anskaffet mig en Canon 650, som jeg er ganske godt tilfreds med.
Den er billig og fylder ikke meget på skrivebordet. Med hensyn til selve
scanner kvaliteten har jeg heller ikke noget at klage over. Alt i alt et
godt køb.

Fra : Klaus

Dato : 05-07-01 21:13

"Iceman" <remove_private.bs@mail.tele.dk> wrote in message
> Nu skal en scanner købes, men hvilken er det store spm.
> cut

AGFA er kendt for en bedre software. Det giver prikken over i-et. USB er vel
hurtigt nok.
HP OfficeJet G55 er et godt alternativ, hurtig scanner, kopimaskine og
fotoprinter i et.
Klaus

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 05-07-01 21:32

> [...]
>
> Den skal helst være med SCSI interface, men i hvert fakd ikke parallel.
>
> Skal primært bruges til at lave webbilleder og salgsskilte (ophængning i

Hej Iceman
Prøv at se på Canons USB scannere f.eks. i den billige ende 656u eller 1220
serien i den lidt dyrere ende. Der er rigtigt hvis du skal have en printer
skal du have fat i en HP men scanner så hedder det Canon
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen
posorensen@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/pauls_side/

Fra : -=Madsen=-

Dato : 06-07-01 00:18

vær sikker på at få en scanner med ægte glas, min AGFA snapscan touch er med
plastik, en udmærket Scanner men den er møj beskidt under plastik glasset da
det samler satsdisk el.....

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 06-07-01 06:26

Har samme scanner.. du kan meget memt skille den ad så du kan rense glasset.

Martin

Fra : -=Madsen=-

Dato : 06-07-01 10:38

Okay lyder fornuftigt, men har kikket lidt på den ingen skruer, hvordan er
det lige man skille den ad ??? et lille tip måske ?

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 06-07-01 13:22

Det er da en AGFA SnapScan Touch?

Set fra neden er der fire skruer gemt godt i nogle huller - de skal skrues
ud.

Herefter er det så at lirke lidt rund i kandten (højre side) og man kan
løfte det øverste af.

Husk og lås og lås den op bag efter.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 06-07-01 21:03

Ja det er en AGFA SnapScan Touch, vil prøve det efter weekenden, tak for
rådet *Smiler*

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 06-07-01 12:40

"Iceman" <remove_private.bs@mail.tele.dk> writes:

> Jeg havde engang en Acer Vuego, som jeg egentlig var ganske tilfreds med
> (men den klarede ikke en husbrand...). Jeg har også kigget lidt på HP, da
> jeg er tilhænger af deres printere. Men det kan være det er noget helt

HP er kendt for gode printere, men derimod er deres scannere ikke helt
den kvalitet som alternativerne. Jeg vil anbefale en Epson
scanner. Men spoerg eventuelt i dk.edb.grafik.

Fra : Kim Eichen

Dato : 07-07-01 02:01

Jeg vil også anbefale Epson. Jeg har selv en 1240u, som jeg er meget
tilfreds med.

Mvh Kim Eichen