At skifte håndtag
Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 28-05-07 19:27

Jeg skal have skiftet mine frygtelig grimme håndtag ud på min nyindkøbte
honda cbr 600 f2. Vil gerne have nogle i sort/chrom og kan se at der er
rigtig mange muligheder hos f.eks. louis.de. Men hvilken størrelse skal jeg
have før de passer?

/Lars

Fra : MKS - 74

Dato : 28-05-07 19:44

Std. 22mm

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 29-05-07 11:07

> Std. 22mm

Så langt er jeg med... men af de håndtag jeg kan se hos louis.de varierer
længden på håndtagene fra 120-150mm... hvad er standardstørrelsen i
længden
og kan jeg bruge andre størrelser der?

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-07 12:13

"Lars Bjerregaard" <lars.bjerregaard@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Så langt er jeg med... men af de håndtag jeg kan se hos louis.de varierer
> længden på håndtagene fra 120-150mm... hvad er standardstørrelsen i
> [...]

Ikke for at være på nakken af dig lars, men hvorfor går du ikke ud og piller
håndtaget af, tager en tommestok eller noget andet at måle med og så måler
det selv ? så kan du også se om man kan bruge nogen der er længere og så VED
du hvad størrelse dine standard håndtag så du kan bestille nogen andre som
du er sikker på passer...

//Rasmus

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 29-05-07 14:16

> [...]
VED
> du hvad størrelse dine standard håndtag så du kan bestille nogen andre som

Hvorfor så i det hele taget bruge denne gruppe? Er det et problem for dig at
jeg prøver at lære noget
om min nye mc, synes jeg bare du skal springe tråden over og gemme din
positive energi til noget
andet. Jeg er skam klar over hvordan man bruger en tommestok, spørgsmålet
var udelukkende
for at finde ud af om et håndtag, der har en anden størrelse end det der
sidder på standard, overhovedet
kan monteres.

/Lars

Fra : Armand

Dato : 29-05-07 15:26

"Lars Bjerregaard" <lars.bjerregaard@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for at finde ud af om et håndtag, der har en anden størrelse end det der
> sidder på standard, overhovedet kan monteres.

Læs indad! :
Der sidder et ORIGINALT håndtag på din motorcykel og MKS beretter at
STANDARDen er 22mm diameter (der gælder for japansk-europæiske motorcykler
og dermed din CBR 600, imens amerikanske styr er 1" (25,4mm)).

Når man kigger på Louis' udvalg er det tydeligt at forskellen på de greb der
afviger i længden er enden/afslutningen (hvis ikke at man kigger blandt
cross-udstyret, som er en helt anden boldgade); men du har jo styr-
vægte/ender på CBR'en hvorfor det er de håndtag der, som også angivet, er
åbne i enderne at du har brug for!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-07 19:51

> [...]
> var udelukkende
> for at finde ud af om et håndtag, der har en anden størrelse end det der

Som sagt, ikke for at være på nakken af dig, men som du selv siger kan du
sagtens finde ud af at bruge en tommestok, og når du spørger til størrelsen
på dine nuværende håndtag synes jeg da at det mest nærliggende at gå ud og
måle dem. Kan skam sagtens forstå at du gerne vil lære en masse om
motorcykler, og det her er da også det optimale sted at gøre det. meeen,
nogen gange må man altså også lige prøve lidt selv. Prøv selv først, kan man
ikke finde ud af det så spørg om hjælp

//Rasmus

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 29-05-07 17:10

"Rasmus T. Houdam" <VirtuniXmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> længere og så VED du hvad størrelse dine standard håndtag så du kan
> bestille nogen andre som du er sikker på passer...

altså - det skulle jo være i mm - så kan han jo ikke bruge en tommestok !

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-07 19:49

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i meddelelsen

> "Rasmus T. Houdam" <VirtuniXmail.dk> skrev i en meddelelse

> altså - det skulle jo være i mm - så kan han jo ikke bruge en tommestok !

Hehe, mig bekendt er der da også milimeter mål på en tommestok, det har min
da i hvert fald, og ellers kan man da købe en lineal til en femmer i en hver
boghandel

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-05-07 07:42

Rasmus T. Houdam wrote:

> Hehe, mig bekendt er der da også milimeter mål på en tommestok, det har
> min da i hvert fald,

Så er det ikke en _tomme_stok - nudge, nudge

> og ellers kan man da købe en lineal til en femmer i
> en hver boghandel

Hmm. Det giver sgu' ikke mening. Hvor køber man så bøger? I en fiskehandel?

--
vh
Torben