TDC Bredbånd og Airport Extreme
Fra : Allan K

Dato : 28-05-07 16:52

Hej alle,

Jeg har et par spørgsmål :

1. Jeg har en TDC Bredbånds forbindelse med DHCP. Burde jeg teoretisk set
ikke kunne sætte en maskine direkte til lan porten på modemmet (Speedstream
5100) og få en IP adresse fra TDC via DHCP? Jeg ved godt det er en dårlig
ide, det er bare mere om det kan gøres.

2. Jeg har købt en Airport Extreme til at erstatte min nuværende router, men
den vil ikke forbinde til min TDC forbindelse. Den er sat op til at forbinde
via DHCP, men den ser ud til at låse når den prøver at forbinde. Jeg har
prøvet at sætte dens WAN port til indersiden af min nuværende router, og der
kunne den sagtens få en IP adresse. Burde det virke, eller har jeg lavet et
fejlkøb?

--
MvH
Allan K

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-05-07 17:05

Allan K <allan-usenet@tiitolv.dk> wrote:

> [...]
> 5100) og få en IP adresse fra TDC via DHCP? Jeg ved godt det er en dårlig

Er en 5100 ikke en router?

> [...]
> kunne den sagtens få en IP adresse. Burde det virke, eller har jeg lavet et

Sikkert ikke. Det skyldes nok at du ændre den MAC adresse der er
registreret inde hos TDC. Prøv at vente et stykke tid for at den nye MAC
adresse fra din AE når at blive registreret i stedet for. Jeg ved ikke
hvor lang tid det ta'r, men et par timer måske.

En anden måde at gøre det på er at "clone" din routeres MAC adresse i
AE'en. Check manualen.

Fra : Allan K

Dato : 28-05-07 17:38

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message

> Er en 5100 ikke en router?

Ifølge Siemens er det et DSL modem :
http://subscriber.communications.siemens.com/subscriber_networks/5100.shtml

> [...]
> adresse fra din AE når at blive registreret i stedet for. Jeg ved ikke
> hvor lang tid det ta'r, men et par timer måske.

Uha, et par timer uden internet, det ved jeg ikke om jeg kan klare :)
Prøver med kloningen først.

> En anden måde at gøre det på er at "clone" din routeres MAC adresse i
> AE'en. Check manualen.

Tak for dit svar!

--
MvH
Allan K

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 28-05-07 18:32

> Ifølge Siemens er det et DSL modem :
> http://subscriber.communications.siemens.com/subscriber_networks/5100.shtml

Den kan være begge dele for at gøre det rigtig sjovt.

Thomas
--
Customer: I'm running Windows '98
Tech: Yes.

Fra : Allan K

Dato : 10-06-07 14:57

> [...]

> adresse fra din AE når at blive registreret i stedet for. Jeg ved ikke
> hvor lang tid det ta'r, men et par timer måske.

Nu fik jeg så endeligt taget mig sammen til at gøre dette, og det virkede.
Tak!

> En anden måde at gøre det på er at "clone" din routeres MAC adresse i
> AE'en. Check manualen.

Dette var så desværre ikke muligt da Apple, af ukendte årsager, ikke har
tilføjet denne funktion på den nyeste udgave af AE'en.

--
Allan K

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-05-07 18:37

Allan K skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> [...]
> porten på modemmet (Speedstream 5100) og få en IP adresse fra
> TDC via DHCP? Jeg ved godt det er en dårlig ide, det er bare

Sagtens - det burde ikke give problemer.

> [...]
> at sætte dens WAN port til indersiden af min nuværende router,
> og der kunne den sagtens få en IP adresse. Burde det virke,

Kender den ikke - jeg kører med en Netgear router efter
modem'et - og det fungerer fint.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-05-07 18:44

Jan Vestergaard skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Sagtens - det burde ikke give problemer.

PS - det vil være en god ide med en software-firewall på PC'en -
men så kan det også laves ganske fornuftigt.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard