Richs - hvormeget?
Fra : Quilteren

Dato : 28-05-07 15:28

Er der nogen her som kender til blandingen af almindelig kaffe og Richs ?
Har købt en pakke og vil for sjov skyld prøve at lave en kande kaffe som den
man
får severet på fx Arbejdermuseet ..
På forhånd tak..
Venlig hilsen Quilteren

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 28-05-07 16:04

"Quilteren" <viv18@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Har købt en pakke og vil for sjov skyld prøve at lave en kande kaffe som

Blandingen kan naturligvis reguleres efter smag - og nok vigtigere den gang:
Pengepung.
Kaffe var dyrt. Prøv dig frem. 1/3 Richs var vist anset for "god kaffe".

PS: Har selv samlet på Richs-billeder som dreng omk. 1960...

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne DETTE fra min emailadresse...

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 28-05-07 17:03

Poul F. Andersen skrev:

> 1/3 Richs var vist anset for "god kaffe".

Ikke for at hugge tråden, men:

Er der nogen her der ved hvordan Richs smager i forhold til fx
kornkaffe, som man jo gerne drikker uden tilsætning af kaffe?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Aage Andersen

Dato : 28-05-07 17:58

"Quilteren"
> [...]
> Har købt en pakke og vil for sjov skyld prøve at lave en kande kaffe som

Under krigen brugte man halv Danmarks (kaffeerstatning fra Brugsen) og halv
Richs. Jeg mindes endnu med væmmelse den "kaffe" min tante serverede, sødet
med crystallosetter. Kaffe fandtes ikke, sukker var rationeret.

Halv kaffe og halv Richs maa være en passende blanding.

Aage

Fra : Max

Dato : 28-05-07 19:40

Hej Quilteren

> Er der nogen her som kender til blandingen af almindelig kaffe og
> Richs ? Har købt en pakke og vil for sjov skyld prøve at lave en
> kande kaffe som den man

Man blander det i forholdet 2 Danmark og 1 Richs :)

I mit barndomshjem passede det med 1 pund kaffe og 1 Richs.

Man brugte i mange tilfælde ikke Danmark og Richs for at spare
på kaffen, men for smagens skyld.

--
Mvh Max

Fra : Niels

Dato : 29-05-07 09:42

> Man brugte i mange tilfælde ikke Danmark og Richs for at spare
> på kaffen, men for smagens skyld.

Og det er nok også derfor, at det stadig produceres. Kaffeerstatning
er i dag dyrere end kaffe!

--
Niels

Fra : Max

Dato : 29-05-07 13:58

Hej Niels

> Og det er nok også derfor, at det stadig produceres. Kaffeerstatning
> er i dag dyrere end kaffe!

Ja, men det er vel også helt ok at tilsætte forskellige smagsstoffer til
kaffen, man bruger jo efterhånden alt muligt til det, gad vide hvad der
egentlig er i den kaffe vi køber :)

Min mor, som ellers afskyr alting der "smager af krig", siger at hun faktisk
brugte Richs og Danmark op i tredserne fordi den gav kaffen en mildere
smag. Tilsætningen forsvandt da et firma overskyllede det danske markede
med hele kaffebønner leveret til døren sammen med en kaffemølle. Den
kaffe der kom ud af det kunne drikkes uden tilsætning.

--
Mvh Max

Fra : Quilteren

Dato : 29-05-07 20:25

1000 tak til jer allesammen for meget fine oplysninger om brugen af Richs i
kaffen..
Jeg vil nu lave noget med de forskellige blandinger for at se hvad der
falder bedst i min smag..
Dertil kunne jeg finde på at lave en lækker kiksekage ... og så drømme lidt
om svundne tider.
venlig hilsen Quilteren

Fra : Max

Dato : 29-05-07 21:41

Hej Quilteren

> Dertil kunne jeg finde på at lave en lækker kiksekage ... og så
> drømme lidt om svundne tider.

Kiksekage hitter også blandt teenagere nu om dage, jeg høster
megen anerkendelse når jeg laver den efter opskriften på den
blå pakke med firekantede vanilie kiks fra Bisca.

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-05-07 21:52

In news:465c8faa$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> typed:
> Hej Quilteren

> Kiksekage hitter også blandt teenagere nu om dage, jeg høster
> megen anerkendelse når jeg laver den efter opskriften på den
> blå pakke med firekantede vanilie kiks fra Bisca.

MUMS ! Og jeg fandt ud af for år tilbage, at hvis man kom noget
revet appelsinskal i, så blev det helt fuldendt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats