Delefar...Tager min søn skade????
Fra : B.M.

Dato : 28-05-07 13:52

Jeg vil gerne høre jeres mening om dette ..Jeg har en dejlig søn , som
bliver tre år til Juli..Jeg har ham overnattende nogle faste aftalte dage..
Problemet ligger i at jeg også nogle dage om ugen henter ham i vuggestue,
jeg henter ham kl 15.. tager ham med hjem til hus og have, hvor vi rigtigt
hygger os sammen, og så kører jeg ud til hans mor med ham , når vi har spist
aftensmad sammen. Jeg bliver derude og putter ham i seng og fortæller godnat
historie for ham , ligesom for at følge ham helt til dørs..Nu er hans mor
begyndt at mene at han ikke har godt af at jeg de dage så kun er sammen med
ham ca 5 timer, hvorimod jeg har sagt , at han bare er glad for at være
sammen med far.. Drengen er glad og harmonisk, og vi har ingen problemer med
ham..Mig og hans mor bor i samme by , så der er ikke langt mellem os..Har
hun ret i at han tager skade , af at kun være sammen med mig i ca 5
timer..Jeg forstår det ikke selv, og ved at min søn..elsker mig.. Håber at i
kan hjælpe mig...Hilsen B.M .

Fra : Bente

Dato : 28-05-07 17:18

"B.M." <b.madsen@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sammen med mig i ca 5 timer..Jeg forstår det ikke selv, og ved at min
> søn..elsker mig.. Håber at i kan hjælpe mig...Hilsen B.M .

Hvorfor skulle han tage skade af, at være sammen med sin far ??
Hilsen Bente

Fra : Michael Zedeler

Dato : 28-05-07 18:37

B.M. wrote:
> [...]
> ham ca 5 timer, [...].
> Jeg forstår det ikke selv, og ved at min søn..elsker mig.. Håber at i

Det kan umuligt være noget problem for din søn, men måske moren prøver
at bruge din søn til at fortælle dig at hun ikke er tilfreds med
ordningen. Det ville ikke være første gang i verdenshistorien at det var
sket.

Mvh. Michael.

Fra : Sabina H.

Dato : 28-05-07 19:56

"B.M." <b.madsen@mbox301.get2net.dk> wrote in message
> [...]
> sammen med mig i ca 5 timer..Jeg forstår det ikke selv, og ved at min
> søn..elsker mig.. Håber at i kan hjælpe mig...Hilsen B.M .

jeg tænker lidt på om det med at du læser godnathistorie for ham, måske ikke
natten/morgenen og tror at du stadig er i huset.... kan det være det hun
mener?

jeg kan godt forstå dit behov for at "følge til dørs" men i så små børn skal
man passe på med "flydende græser"... og at du putter ham i sengen hos mor,
og så bare ikke er der når han vågner næste morgen, kan meget vel være en
sådan flydende grænse.... dermed forstået at han m´åske ikke helt forstår at
"godnat" betyder "farvel"....

har i prøvet den anden vej rundt? at mor kommer ud til dig med ham, putte
ham i seng, og du så selv vågner med ham næste morgen? måske det kan give
dig lidt indsigt i hvad mor mener og hvorfor....
--
Knus,
Sabina

Fra : Brian

Dato : 28-05-07 20:10

B.M. skrev:
> [...]
> hun ret i at han tager skade , af at kun være sammen med mig i ca 5
> timer..Jeg forstår det ikke selv, og ved at min søn..elsker mig.. Håber at i

Som jeg læser dit indlæg er morens problem at hun mener, at jeres barn
tager skade af at være sammen med dig i kun 5 timer.. Har hun
underbygget sin påstand og kommet med konkrete eksempler, på hvad hun
mener?
Umiddelbart lyder det på mig, som om hun måske ikke vil give tid, med
jeres barn, fra sig - til trods for at det, som jeg læser det, er en
stående aftale I har..
Det korte af det lange: Uddyb venligst, spørg hende hvad hun mener og
fortæl!

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 29-05-07 15:18

B.M. wrote:
> [...]
> i ca 5 timer..Jeg forstår det ikke selv, og ved at min søn..elsker
> mig.. Håber at i kan hjælpe mig...Hilsen B.M .

Jeg kan ikke se, hvordan 5 timer kan blive til "kun".

Jeg bor sammen med min søn, men ser ham pga. arbejde normalt kun ca 3 timer
hver aften og kun undtagelsesvis om morgenen.Det gør jeg så til gengæld
(næsten) hver dag. Jeg kan ikke forestille mig, at det er ekseptionelt -
nogle andre pendlende forældre må have det på nogenlunde samme måde.

Jeg bemærker i øvrigt, at du skriver "nogle dage om ugen" - der er altså
ikke tale om noget, der kun sker en gang imellem.

Jeg ville i dit sted - ligesom andre skribenter - forlange af moderen, at
hun præciserer hvori hun mener at problemet består. Ser hun nogen tegn hos
drengen? Eller er det rent hypotetisk? Har hun forlæst sig på
pseudovidenskabelig artikel om børnepsykologi?

Og for at undgå en konflikt, der muligvis slet ikke er der: Hvad havde hun
forestillet sig som alternativ? Det er jo muligt, at dette alternativ
faktisk er også er acceptabelt.

--
Venlig hilsen /Best regards
Kristian Damm Jensen