Hvor kan man skaffe en gammel type BILtele~
Fra : BikeManiac

Dato : 28-05-07 10:17

Hej,

Jeg synes at de gamle biltelefoner man havde i 80'erne er totalt fede.
Se her:

http://www.stornotime.dk/images/Storno1/Storno940%20NMT900MHz.jpg

Kan man stadig købe sådan nogle i dag og virker de med de systemer der
bruges i dag - eller skal man have fat i den blå avis? Kan man evt
ombygge sådan én ved at bygge en moderne telefon ind i den. Den ville
passe perfekt til en Mercedes Benz fra 1984 med trafiktavler på puden
i bagruden

Mvh Lucas

Fra : BikeManiac

Dato : 28-05-07 16:46

Hej igen,

Har fundet ud af at jeg jagter noget i retning af en Motorola
International 1000 eller 2000. Kan man få den til at virke med de GSM
net vi har i dag?

mvh Lucas

Fra : Hauge

Dato : 28-05-07 17:07

Hejsa
BikeManiac wrote:
> Har fundet ud af at jeg jagter noget i retning af en Motorola
> International 1000 eller 2000.

Jeg har en Motorola 1000'er liggende, den virkede da den blev udskiftet til
en lidt mindre ;)
Blev købt i tidernes morgen til 10500 kr. Mener endda jeg har kvitteringen
på den liggende et sted.

> Kan man få den til at virke med de GSM
> net vi har i dag?

Der er jeg dig svar skyldig.

Mvh Hauge

Fra : pm

Dato : 28-05-07 18:58

Hauge wrote:
> [...]
> udskiftet til en lidt mindre ;)
> Blev købt i tidernes morgen til 10500 kr. Mener endda jeg har

Og jeg en Philips med alt hvad der bimler...pris ca 18.000 kr i 1984....
Sandelig nye tider sss
Mener at have hørt engang noget med at den kunne bruges i både efter vi gik
over til det andet system til mobiler ??? Men ved det ikke
pm

Fra : Hauge

Dato : 28-05-07 19:07

Hejsa
pm wrote:
> Og jeg en Philips med alt hvad der bimler...pris ca 18.000 kr i
> 1984.... Sandelig nye tider sss

Hehe jæps.

> Mener at have hørt engang noget med at den kunne bruges i både efter
> vi gik over til det andet system til mobiler ??? Men ved det ikke

Er sandsynligvis også kun en NMT, der udgik for nogle få år siden, så
frekvenserne kunne bruges på GSM.

Mvh Hauge

Fra : CL

Dato : 28-05-07 18:40

BikeManiac wrote:
> [...]
> ombygge sådan én ved at bygge en moderne telefon ind i den. Den ville
> passe perfekt til en Mercedes Benz fra 1984 med trafiktavler på puden

I dit link står der NMT 900 MHz = nordisk mobil teknologi
og dermed ubrugeligt i dag.
Carsten

Fra : Lasse Jensen

Dato : 29-05-07 14:07

BikeManiac wrote:

> [...]
> ombygge sådan én ved at bygge en moderne telefon ind i den. Den ville
> passe perfekt til en Mercedes Benz fra 1984 med trafiktavler på puden

Hvis du er tilpas nørdet kan du godt ombygge en af de gamle telefoner med ny
indmad. Du skal lave noget så du kan bruge tasterne via AT kommandoer til
serielporten på den "nye" telefon, se evt. de alarmer og lignende der gør
den slags, og så rigge mikrofonen og højttaleren til som et headset.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.