ferske blæksprutter
Fra : lhs

Dato : 27-05-07 15:03

Hejsa

Købte nogle ferske sprutter den anden dag, grilled dem med hvidløg og
persille, citron mv. men de var lidt seje.. hvordan er den bedste måde at
`banke´ de kære sprutter på først, så de ikke er seje, andre gode opskrifter
på sprutter gerne.. glæder mig til sommer hvor vi skal kroatien og spise
lækkert...

LHS

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-05-07 16:03

"lhs" <shane@(fjern)egt2net.dk> wrote in message
> [...]
opskrifter
> på sprutter gerne.. glæder mig til sommer hvor vi skal kroatien og spise

Davs der.

Enten lynsteger du kræene i 1-2 minutter ved høj temperatur - får de længere
tid, bliver det til postelastikker. Eller også kan du lade spruttekræene
koge i 30-45 minutter ved lav temperatur så de bare står og hyggesimrer på
komfuret, så bliver de godt møre.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - jajajaja! Den skal nok komme
online...engang...*gnæk*

Fra : Henrik

Dato : 27-05-07 16:11

Nu er der en stor forskel på sprutter. Der er de otte-armede, hvor man som
regel kun spiser arme og sugekopper. De skal bankes, hvis de ska grilles
ellers koges som en anden har skrevet.
Så er der de ti-armede, som kendes om calemares osv.De skal bare være
friske. Dybfrosne duer ikke til grill eller stegning, medmindre, man er til
elastikker.

Henrik

Fra : ALKolsen

Dato : 27-05-07 17:18

On 27 Maj, 17:11, "Henrik" <eurojun...@sol.dk> wrote:

Hej,

hvis der er tale om de blæksprutter som man bruger til bla calamares,
som ligner små hvide nissehuer, så er det en STOR fordel at snitte et
mønster i skindet på kryds og tværs, det mørner kødet, og skulle
forhindre at de bliver helt så seje.

anne.