Ryggens dom
Fra : Henrik Larsen

Dato : 05-07-01 18:38

Nu er jeg endnu engang blevet undersøgt af en fysioterupaut (fys), men denne
fys. ser man hver-dag man-fredag. han sagde idag at min skæveryg ikke
skyldes muskel-problemer men problemer med ryghvilerne.
Så min kiopraktor havde i tidernes tid ret, at det ikke ville hjælpe med
yderligerbehandling, den fys. der arbejder samme sted som mig, fortalte mig
at en kiopraktor kan sige det samme som en læge, og han fortalte at hvis min
læge siger at der ikke er noget i vejen, så skulle han hellere lige kigge en
gang mere på min ryg.

Fysen på mit arbejde anbefalede at jeg fik lavet noget aflastende for
ryggen, hvad det skulle være var noget jeg skulle aftale med kommunen, men
som han sagde det er ikke resten af mit liv at jeg skal have denne form for
aflastning, måske 5 til 10 år, men heller ikke længere, han anbefaler ikke
en operation, da det vil være synd for mig, og skulle leve med det resten af
livet.

Og alle andre siger at min rysten ikke har noget at gøre med problemerne i
bevægelse apperatet, men fyssen på arbejdet mener noget andet.

Og så til nogen helt andet:
I dag havde jeg en sjov oplevelse på mit arbejde, en anden der arbejder der
i skånejob, sagde at hun ville skære min mad ud til mig så jeg bare skulle
nøjes med at stikke i maden, men der sagde både fyssen og jeg stop, hvorfor
h* skulle jeg have hjælp til det, jeg klare mig selv hjemme, og som fyssen
sagde jeg har godt af at gøre det selv, det sløver ikke motorikken at gøre
det selv, som han sagde jeg skal ikke have hjælp til at spise (blive madet
som en baby). Så det eneste de fik lov til var at hælde vand op for mig, de
ville dog ikke have bad :))

På arbejdet laver vi sjov med at jeg ryster på hænder og ben, hvorfor skamme
sig, de ved jo at det skyldes sygdom ;))

Nå jeg vil slutte for idag, jeg syndes at jeg har skrevet meget, og for
øvrigt har jeg en god aften idag, for jeg ryster knap så meget som jeg
pplejer så Jubiiiiiii ;))

--
Henrik Larsen
www.handikap.nu admin@handikap.nu