Jorden rundt på 'økologisk' MC
Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 28-05-07 11:15

Henning Bitsch - globetrotter, konstruktør m.m. - arbejder på et fantastisk
projekt med at køre jorden rundt på en dieseldrevet russisk motorcykel.
Motorcyklen er netop blevet kalibreret til at kunne køre på madolie!
TV2 Nord havde forleden en reportage på projektet:
http://www.tv2nord.dk/default.asp?PageID=4&ProgrammePartID=104910&ProgrammeDate=25-05-2007&Start=00:09:54&Duration=00:03:42&FileName=250507.wmv
Som det fremgår af TV-indslaget har Henning heller ikke veget tilbage
for at køre udover de mongolske stepper, inklusive Gobi ørkenen, og op og
ned ad Mount Everest på sine undertiden særdeles mærkelige motorcykler.
Jeg troede at indiske Royal Enfield med deres 'Taurus' var ene om at
producere diesel-motorcykler. Men obskure russiske producenter har
tilsyneladende være lige så meget fremme i skoene...

Fra : Jan A Jensen

Dato : 28-05-07 12:35

"John de Summer-Brason" <brason@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> producere diesel-motorcykler. Men obskure russiske producenter har
> tilsyneladende være lige så meget fremme i skoene...
Jeg så ham køre på den for ca 14 dage siden.. Og jeg syntes næsten ikke man
kunne høre at det var en diesel motor.
Jeg bor på samme vej som Henning.. Han er en mand med mange jern i ilden

--
Jan A Jensen.
http://www.mccustomclubaalborg.dk

Fra : Asger

Dato : 28-05-07 13:44

On May 28, 8:14 pm, "John de Summer-Brason" <bra...@get2net.dk> wrote:

> Jeg troede at indiske Royal Enfield med deres 'Taurus' var ene om at
> producere diesel-motorcykler. Men obskure russiske producenter har
> tilsyneladende være lige så meget fremme i skoene...

Tjae, og det amerikanske militaer m.fl.

http://www.dieselmotorcycles.com/
http://www.dieselmotorcycles.eu/
http://www.neander-motors.com/
http://www.startwin.com/

Der er ingen tvivl om at det er noget vi vil se mere til fremover.

Asger

Fra : Max Andersen

Dato : 28-05-07 20:28

Asger wrote:

> [...]
> http://www.neander-motors.com/
> http://www.startwin.com/
>
> Der er ingen tvivl om at det er noget vi vil se mere til fremover.

Hvad med partikelfiltre på disse?

Max