Sort tændrør?
Fra : Steve

Dato : 27-05-07 14:12

Jeg er den glade ejer af en Suzuki GS 1000 fra 1980, kan nogen fortælle mig
hvorfor tændrøret på den trede cylinder er helt sort, de andre tre er fine
grå.... Hvis det havde noget med tændingen at gøre skulle det vel være både
2 og 3 tændrør, ik... Hvis det er kaburatoren som står dårligt, hvorfor så
lige pludselig og hvorfor kun den ene? Steve

Fra : Armand

Dato : 27-05-07 15:04

"Steve" <allan.steve@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være både 2 og 3 tændrør, ik... Hvis det er kaburatoren som står dårligt,
> hvorfor så lige pludselig og hvorfor kun den ene? Steve
Hængende choker :-/

Leg med chokeren og se hvorledes det fungerer in detail ved karbunaderne -
De små messing-tappe der trækkes ud ved chokerbrug, skal også falde helt på
plads når chokergrebet atter føres til nul. Prøv med en fingerspids om ikke
#3's kan trykkes lidt længere ind og ifald: rens/motioner/smør!

--
Armand.

Fra : Steve

Dato : 27-05-07 18:08

Hej Armand, godt bud, men den er helt i bund. Kan det være den dims der
bliver påvirket i karburatoren der ikke følger med? Hvad med tændspolen, den
virker jo på to cylindre, derfor burde der vel også være fejl på to
tændrør... Ledning og hætte er kontroleret, der er en fin gnist.

Fra : Armand

Dato : 28-05-07 10:30

> [...]
> den virker jo på to cylindre, derfor burde der vel også være fejl på to
> tændrør... Ledning og hætte er kontroleret, der er en fin gnist.

Det er selve chokermekanismen á toppen af et messingstempel der virker som
ventil, at man rører ved når man trykker efter på toppen, så men kommer ikke
meget dybere end som så.
Det med dobbeltspolerne, som i grunden er en enkeltspole med et tændrør i
begge sine ender, har jeg aldrig kunnet gøre mig klog på, men det kán lade
sig gøre at det ene tændrør/cylinder kører lydefrit uden at den anden
trækker gnist, så alt er muligt dér!

Hvilket tændrør drejer det sig om?
Især NGK har længe vist sig let påvirkelige ved drukning og næste punkt i
min tankerække er netop om det er et færdigt NGK'er :-/
Hvor gamle er tændrørene? Måske at det ikke er ødselt at skifte dem nu
alligevel??

--
Armand.

Fra : Steve

Dato : 28-05-07 15:14

Fra : Armand

Dato : 28-05-07 10:55

Forøvrigt:
Prøv at gå tilbage til min besvarelse og se hvor forvirrende de forskellige
svar (som jeg netop til beskrivelse af forvirringen har ladet stå tilbage)
roder rundt blandt hinanden når bare en enkelt skribent ikke bruger (af
samme grund anbeaflede) praksis, á at svare under(!) det tidligere skrevne.

På en anden nyhedsgruppe faldt jeg for nyligt over sætningen:
"Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy - Svaret skal følge efter(!) spørgsmålet"
Gak hen og gør ligeså, please!

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-05-07 15:55

"Steve" <allan.steve@ofir.dk> writes:

> [...]

Næsten - du skal dog lade det du citerer stå med '> ' foran, og selv
lade være med at sætte '> ' foran det du selv skriver.

Dernæst må du meget gerne klippe det væk du ikke selv svarer på,
ganske som jeg fx har gjort her.

> Det er NGK tændrør [...]

Jeg kan så tilføje at jeg slet ikke i samme grad som Armand nærer et
nærmest hade-agtigt forhold til NGK-tændrør. Jeg har kørt med
NGK-tændrør i flere år efterhånden uden nogensinde at have problemer.

--
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*