Sol og vind ....
Fra : Knud Dam

Dato : 25-05-07 21:51

Når man er en familie, skal man jo sørge for at dele sol og vind lige, så nu
jeg har fået min FZ1, så må der bruges lidt krudt på boligen også:

http://www.ja-stoker.dk/Bolig

http://www.ja-stoker.dk/Bolig1

; - )

KD FZ1

Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-05-07 21:55

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Når man er en familie, skal man jo sørge for at dele sol og vind lige, så
> nu jeg har fået min FZ1, så må der bruges lidt krudt på boligen også:

ser sgu godt ud!

Får leveret min lift i næste uge

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099

Fra : Mureren

Dato : 26-05-07 05:19

> [...]
> Når man er en familie, skal man jo sørge for at dele sol og vind lige, så
> nu jeg har fået min FZ1, så må der bruges lidt krudt på boligen også:

Nydeligt arbejde

Hvor langt har F1'eren kørt nu?

Mvh.
Thomas
(uden mc igen nu :-|)

Fra : Knud Dam

Dato : 26-05-07 13:00

"Mureren" <mureren_tag_det_vaek@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nydeligt arbejde

Tak !

> Hvor langt har F1'eren kørt nu?

20.400 km

; - )

KD

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 26-05-07 07:54

Knud Dam skrev den 25 maj 2007 i news:iWH5i.54$LV1.44@news.get2net.dk:

> Når man er en familie, skal man jo sørge for at dele sol og vind lige,
> så nu jeg har fået min FZ1, så må der bruges lidt krudt på boligen også:
> http://www.ja-stoker.dk/Bolig
> http://www.ja-stoker.dk/Bolig1

Nydeligt nydeligt
Og til daglig er der ikke noget man snubler over, eller stikker foden ned i?

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-07 08:27

On 26 May 2007 06:54:27 GMT, Arne Lorenzen wrote:

> Nydeligt nydeligt
> Og til daglig er der ikke noget man snubler over, eller stikker foden ned i?

Det er jo smart med det plane gulv/lift, men det er jo med en risiko for at
komme slemt i klemme når liften sænkes. Men den risiko er der jo mere eller
mindre ved alle lifte.

Mere interessant, vipper "støvlesnuderne" ned i graven når at man står
lænet ind over liften ? Knud ?

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Knud Dam

Dato : 26-05-07 13:06

meddelelse news:eer093ypeqzz$.7z76cavpn5kc$.dlg@40tude.net...

> Det er jo smart med det plane gulv/lift, men det er jo med en risiko for
> at
> komme slemt i klemme når liften sænkes.

Det er næsten en nødvendighed for mig, for jeg er ikke god nok til at trille
den op på en lift, der er ca. 13 cm høj. Jeg skal helst sidde på cyklen, når
den flyttes .

Så enten ned i gulvet eller ingen lift; men der er rigtigt, at man være
opmærksom på ikke at få noget i klemme, når den sænkes ned.

> Mere interessant, vipper "støvlesnuderne" ned i graven når at man står
> lænet ind over liften ? Knud ?

Det havde jeg faktisk ikke tænkt over. Jeg har stort set ikke brugt den
endnu, så jeg ved ikke, om det bliver til irritation.

; - )

KD

Fra : Anders Majland

Dato : 28-05-07 20:34

> Det er næsten en nødvendighed for mig, for jeg er ikke god nok til at
> trille den op på en lift, der er ca. 13 cm høj. Jeg skal helst sidde på
> cyklen, når den flyttes .

Jeg er næsten slet ikke spor misundelig - nej jeg er ej. Og slet ikke idag
hvor jeg har brugt et par timer på service af xtz'en. Ham der har designet
det oliefilterdæksel har ihvertfald ikke tænkt på service. Det sidder under
motoren og består af et dæksel med oliefilteret og en integreret oliekanal
hend til et andet "dæksel" hvor der er en oring og olien så kan komme til
undersiden af dækslet. Så for at komme til det har jeg ligget fladt på
ryggen, først for at rengøre omkring og dernæst for adslillelse og samling

Men tillykke med den - Jeg skal også have lavet en, men pt står den mest på
terrasse og have ...

Fra : Knud Dam

Dato : 28-05-07 21:58

> Men tillykke med den -

Tak !

I dag har vi skiftet olie og filter på knægtens CX500 og givet den en lille
omgang check, smør og rens. Det er en fornøjelse !

; - )

KD

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-07 20:04

On Sat, 26 May 2007 14:06:20 +0200, Knud Dam wrote:

> Jeg skal helst sidde på cyklen, når
> den flyttes .

Klart, det er nu også mest erfaringer jeg efterlyser, jeg regner med at
lave en "plan" lift dog med ensøjle løft, så jeg også kan dreje rundt

> Så enten ned i gulvet eller ingen lift; men der er rigtigt, at man være
> opmærksom på ikke at få noget i klemme, når den sænkes ned.

Ja, det kræver nogen frigang langs kanten, og faktisk endda temmeligt langt
ind.

> Det havde jeg faktisk ikke tænkt over. Jeg har stort set ikke brugt den
> endnu, så jeg ved ikke, om det bliver til irritation.

Egentlig har man jo kun brug for en u-bjælke til hjulene at stå i, og så en
bredere plade i midten til støtteben. Dertil for/baghjulsløfter til
montering på u-bjælken. Det ville give ultimativ adgang underop motoren,
affjedring mm.

Fra : Knud Dam

Dato : 29-05-07 20:27

meddelelse news:lschmk2wgwkx$.3mbvqi2big5t.dlg@40tude.net...

> Klart, det er nu også mest erfaringer jeg efterlyser, jeg regner med at
> lave en "plan" lift dog med ensøjle løft, så jeg også kan dreje rundt

Det er uden tvivl en rigtig go' idé.

Det er ikke umiddelbart noget problem for mig.

> [...]
> bredere plade i midten til støtteben. Dertil for/baghjulsløfter til
> montering på u-bjælken. Det ville give ultimativ adgang underop motoren,

Det passer mig nu meget godt med pladen til oliebakke, værktøj, skruer mm.
men der kan man selvfølgeligt bruge et bord eller lign.

; - )

KD

Fra : Knud Dam

Dato : 26-05-07 13:01

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Og til daglig er der ikke noget man snubler over, eller stikker foden ned
> i?

Nej, det er der ikke.

Jeg mangler at få lavet en lille dækplade til at lægge i, der hvor håndtaget
sidder under brug.

; - )

KD