Fødselstidspunkt
Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-05-07 06:38

Hvornår regner man en fødsel for at have fundet sted?
Har lige læst http://ekstrabladet.dk/vrangen/article104016.ece om en der
blev født kl. 00:00:00 og så undre jeg mig over at man kan sige så præcist
hvilket sekund fødselen har fundet sted.

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-07 07:22

Ivar Madsen wrote:
> [...]
> der blev født kl. 00:00:00 og så undre jeg mig over at man kan sige
> så præcist hvilket sekund fødselen har fundet sted.

Så prøv at læse det igen.

Fra dit eget link:

- Der er intet, der hedder 00.00.00, så vi måtte vælge om Daniel skulle være
registreret som født et sekund før midnat 31.12.2003 eller et sekund efter
midnat 01.01.04, forklarer den nybagte far, Roger Lie, til avisen.

Rekorden bliver ikke mere end et kuriosum. Jordmødre måler ikke officielt
fødselstidspunktet på nærmeste sekund.

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 200.-

Fra : Bare mig

Dato : 28-05-07 18:48

Samme valgt havde mine forældre ved min fødsel. Enten den 23.08 eller 24.08

Det spøjse er så, at præcis det samme havde min mors forældre. Men der var
det mellem to årstal. Det synes jeg er lidt sjovt at tænke på.

Men som sagt, så er det når barnet er ude, at de tager hvornår man er født.
Min søn er fx født 9.56

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-07 14:42

"Ivar Madsen" <spam.cc.news@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Hvornår regner man en fødsel for at have fundet sted?

Når barnet er helt ude....

> Har lige læst http://ekstrabladet.dk/vrangen/article104016.ece om en der
> blev født kl. 00:00:00 og så undre jeg mig over at man kan sige så præcist
> hvilket sekund fødselen har fundet sted.

Det kan man jo heller ikke....
Nu tæller man normalt ikke på sekunder, men kun minutter. Har selv en
datter, der er født kl. 00.02.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 29-05-07 15:25

Buffy wrote:

> Når barnet er helt ude....

> Det kan man jo heller ikke....
> Nu tæller man normalt ikke på sekunder, men kun minutter. Har selv en
> datter, der er født kl. 00.02.

Præcisionen er for så vidt ligegyldig. Man vil altid kunne havne i at der er
rene nuller.

(Og at påstå, at der ikke er noget der hedder 00:00:00 er rent vås.
Selvfølgelig er der det, ligesom der er 12:00:00.)

Med en årgang på ca. 50000 børn og 86400 sekunder på et døgn, vil det
forekomme i gennemsnit en gang hver andet år (lidt oftere, faktisk) at
jordemoderen kigger på uret netop når det viser 0:00:00 - hvis hendes ur
altså viser sekunderne. Og knap 35 gange om året, at det viser 0:00.

--
Venlig hilsen /Best regards
Kristian Damm Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-07 19:18

"Kristian Damm Jensen" <kristiandamm@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> (Og at påstå, at der ikke er noget der hedder 00:00:00 er rent vås.
> Selvfølgelig er der det, ligesom der er 12:00:00.)

Nu påstod jeg heller ikke, at der ikke er noget, der hedder 00:00:00.
Skriver bare, at jordemoderen nok kun vil konstantere, at barnet bliver født
kl. 00:00 og altså ikke tæller sekunderne med i fødselstidspunktet.....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 29-05-07 20:18

Buffy wrote:

> Nu påstod jeg heller ikke, at der ikke er noget, der hedder 00:00:00.

Det er jeg klar over, men det skete i et andet svar - som vist i øvrigt
citerede fra den oprindelige artikel. Det var derfor jeg satte denne del i
parentes.

Jeg beklager, hvis du føler dig mistolket.

--
Venlig hilsen /Best regards
Kristian Damm Jensen

Fra : Per Vadmand

Dato : 29-05-07 22:26

Kristian Damm Jensen wrote:

> Det er jeg klar over, men det skete i et andet svar - som vist i
> øvrigt citerede fra den oprindelige artikel. Det var derfor jeg satte
> denne del i parentes.
>
> Jeg beklager, hvis du føler dig mistolket.

12(24) 00.00 og 0.00.00 er vel samme tidspunkt?

Per V.

--
CEPOS: Concentration of Extraordinarily Preposterous Organized
Self-assertiveness

Fra : Leif Neland

Dato : 17-06-07 09:18

Per Vadmand wrote:

> 12(24) 00.00 og 0.00.00 er vel samme tidspunkt?

Der er ikke noget, der hedder 24:00 i "europæisk" tidsregning, det hedder
0:00
F.ex. 31/12 23:59 -> 1/1 0:00

På "Amerikansk" skiftes der derimod fra 12:59 til 1:00
Det er (svjv) endda så ulogisk, at det går fra
12/31 11:59 pm -> 1/1 12:00 pm -> 1/1 12:59 pm -> 1/1 1:00 am

Leif