Macro Vision
Fra : Jacob Jensen

Dato : 05-07-01 17:54

Hejsa

Jeg har et ASUS V7700 grafikkort, og et mitsumi DVD-ROM drev. Mit problem er
meget simpelt. Jeg kan ikke finde ud af at Macro Vision. Det er ligegyldigt
om jeg kører signalet igennem min forstærker (som har video-monitor) eller
om jeg fører det direkte til TV'et gennem video-out på grafikkortet så
opfører lyset i filmene sig underligt (jeg kan ikke se at det kan være andet
end Macro Vision)...

En anden ting er at efter jeg installerede Windows 2000, kan jeg ikke få den
til at køre med "Hardware Acceleration". Det kunne jeg i Window ME... Dette
kan jeg dog undvære da filmen ser flot nok ud uden....

Hjælp!

Jacob Jensen
ba1oo@mail.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 05-07-01 19:01

"Jacob Jensen" <ba1oo@mail.dk> skrev i

> [...]
> gennem video-out på grafikkortet så opfører lyset i filmene sig
> underligt (jeg kan ikke se at det kan være andet end Macro

Svaret er TVTool, der kan slå Macrovision fra.

> [...]
> ikke få den til at køre med "Hardware Acceleration". Det kunne jeg
> i Window ME... Dette kan jeg dog undvære da filmen ser flot nok ud

Du skal sandsynligvis have fat i en AGP driver til dit bundkort. Tjek
producentens hjemmeside.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Mere miljøkemi: http://www.environmental-chemistry.dk

Fra : Jacob Jensen

Dato : 05-07-01 22:57

Hej igen

Jeg har installeret AGP drivere, så det er ikke det der er problemet....

Tak for det med tvtool... Jeg downloadede dog det andet program (tvcc) som
er freeware og som også fungerer fint. Man kan endda vælge at få billede få
både skærm og computer selvom Asus' og NVidia's drivere begge nægter
dette...!!

Jeg er nu løbet ind i et tredje lille problem... Hvordan i alverden slår man
sidebanding til... Er det muligt overhovedet på ASUS V7700?

MVH
Jacob Jensen
ba1oo@mail.dk

Fra : René Jensen

Dato : 06-07-01 00:02

Jacob Jensen wrote:
> Jeg er nu løbet ind i et tredje lille problem... Hvordan i alverden slår man
> sidebanding til... Er det muligt overhovedet på ASUS V7700?

Hvis side-band er muligt til et Asus V7700 kort, så skal du forbi asus'
hjemmeside og downloade en firmware til dit grafikkort og flashet din
firmware, husk lige at gemme din originale firmware før du uploader en
ny, det kan jo være at du skal bruge den originale, hvis skidtet ikke
fungere så godt.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"