redigere felter i mysql via html/php
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 27-05-07 10:46

Hej Ng

Jeg har følgende i min db:

+-----+------------------------+-------------------------------------------------+---------------+-------+
| id | navn | besk
| kategori | antal |
+-----+------------------------+-------------------------------------------------+---------------+-------+
| 187 | Maxtor | 20GB ATA100 5400RPM
| Harddisk | 1 |
| 1 | Seagate Barracuda IV | 60GB IDE ATA 133
| Harddisk | 1 |
| 2 | Unknown USB Controller | PCI USB2 Controller, 3 eksterne stik, 1
internt | Indstiks kort | 1 |
| 3 | Unknown | CPU Kølerør, sættes på indersiden af
kabinet | Diverse | 1 |
| 134 | 3Com Fast Etherlink | 3C905B-TX 10/100 Mbit TP PCI Netkort
| Indstiks kort | 1 |
+-----+------------------------+-------------------------------------------------+---------------+-------+

Jeg har også en html side hvor jeg kan indsætte nyt hardware i databasen og
hvor jeg kan slette et helt felt af gangen, men jeg ville jo gerne at jeg
kunne hive en linie ud af databasen i 5 felter på noget php/html side så jeg
kan redigere i teksten og derefter bruge UPDATE til at opdatere databasen,
jeg kan bare ikke lige finde ud af hvordan jeg skal starte...

Er helt grøn med php og mysql...

Nogen der kan give et par fifs ?

Mvh Jacob

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-05-07 12:26

Jacob d'Andrade wrote:
> Jeg har også en html side hvor jeg kan indsætte nyt hardware i
> databasen

Det lyder godt nok avanceret.

I min terminilogi (uddannet datamekaniker) er hardware sådan noget som
harddiske, keyboards, mus, skærme, grafikkort, RAM-klodser, netkort, you
name it.

I en database gemmer man sædvanligvis data (software), om det er tekst eller
billeder - det er stadig software.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 27-05-07 13:02

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I en database gemmer man sædvanligvis data (software), om det er tekst
> eller billeder - det er stadig software.

Allright ... let me refrasie for you highly educated fellows... ... jeg
leger lidt med php og mysql hvor jeg så er ved at lave en database
indeholdende beskrivelser osv af de par kasser stumper jeg har stående med
gl computerhardware... men vil godt kunne redigere i de poster jeg allerede
har tilføjet databasen, uden at skulle slette og indtaste hele posten
igen...

mvh jacob

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-05-07 14:25

Jacob d'Andrade wrote:

> Allright ... let me refrasie for you highly educated fellows...

Spøg til side. Du skal have lavet en formular, som læser alle felterne fra
en post i databasen ind i inputfelter.

Jeg har kørt nogle forsøg med en gæstebog. Den anvender ganske vist en
tekstfil som datamedie, men princippet i at lave et samlet udskrift fra
databasen og så udvælge en enkelt post til redigering er det samme.

Jeg har gæstebogen til download her, hent den og kig i koderne:

http://hjemmesideskolen.dk/files/phptxtgb.zip

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 27-05-07 17:56

> [...]
> databasen og så udvælge en enkelt post til redigering er det samme.
>
> Jeg har gæstebogen til download her, hent den og kig i koderne:

Tusind tak, og kanon hjemmeside den blev fluks tilføjet til foretrukne.

Mvh Jacob