Oprettelse af menu
Fra : Jesper H

Dato : 26-05-07 21:22

Hej folkens,

Jeg skal igang med at lave en homepage der kommer til at bestå af
en hel del sites (+200).
Når der kommer til at være så mange sites, så vil jeg gerne have
at menuen ligger i en fil for sig selv, da jeg ved at jeg kommer
til at rette i den en del gange.

Jeg har prøvet at lave menuen i PHP, men har ikke rigtig kunne få
det til at virke.
Har taget udgangspunkt i den guide der er her på html.dk.

Så læste jeg lidt om at lave en menu i javascript, og det ser
sådan set mega nemt ud at lave.
Men jeg har så også læst at der kan være en del problemer ved at
have menuen i javascript, da det ikke er sikkert at brugeren af
siten tillader javascript.

Så jeg vil sådan set bare høre om jeg skal holde mig fra at lave
menuen i javascript, eller om det er mindretalet der ikke
tillader denne kode?

Jeg er også åben for forslag til hvad jeg ellers kan gøre.

/Jesper H.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-05-07 21:43

Jesper H <ingen@mail.dk> skrev :

>Jeg har prøvet at lave menuen i PHP, men har ikke rigtig kunne få
>det til at virke.
>Har taget udgangspunkt i den guide der er her på html.dk.

Guiden på html.dk er ikke den bedste til brug med php, kig på
http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp?id=inclphp.

Ellers kom med et link til, hvad du har lavet, ellers er det jo
svært at svare på, hvad du gør forkert.

>Så læste jeg lidt om at lave en menu i javascript, og det ser
>sådan set mega nemt ud at lave.

En php/ssi-løsning er langt at foretrække.

PS. Du skriver ikke på/til html.dk, men i nyhedsgrupper, som af
langt de fleste læser fra en newsserver og ikke via html.dk.

http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp
http://usenet.dk

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : rene

Dato : 28-05-07 18:52

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«

ja ja ja millioner tror på gud, jesus, muhammed, allah og og havd de nu
hedder
og millioner tror på små grønne mars mænd men hvem har nogensinde set nogen
af ?? INGEN
og det er der heller aldrig nogen der kommer til.

og dem som mener at islam er den eneste og sande religion skulle have
stukket
en STOR, FED OG TYK amerikansk raket op i røven, hvor på der står :
FUCK MUHAMMED.

(René 1962, vers 1 og 2)
Ateist ikke troende

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 30-05-07 16:41

Jesper H skrev:

> Jeg er også åben for forslag til hvad jeg ellers kan gøre.

Jeg har flere hundrede sider på nedennævnte websted
og bruger et menusystem fra http://udm4.com. Det er
gratis for non-profit brugere og koster ellers ikke
særlig meget.

Fidusen ved denne type menuer er, at de ses uden
JavaScript og kan navigeres med tastaturet.

Har du mod på selv at lave en sådan menu kan
du finde en del tips her:
http://webdesign101.dk/www/cssmenu/

Jørgen Farum Jensen
..