Dual channel ram
Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 27-05-07 07:09

Jeg har samlet en PC med et Asus P5N-E Sli, en Conroe E6600
og et Corsair TWIN2X2048-6400C4 dual channel ram sæt.
Men jeg kan ikke få det til at spille når det kører i dual channel mode.
Bl.a. har jeg prøvet at hæve ram spændingen til 2,294 volt uden det
hjalp synderligt.
Hvad kunne man ellers prøve?

Fra : Lasse Jensen

Dato : 27-05-07 07:28

Karl Erik Nielsen wrote:

> [...]
> Men jeg kan ikke få det til at spille når det kører i dual channel
> mode. Bl.a. har jeg prøvet at hæve ram spændingen til 2,294 volt uden

For at pointere det åbentlyse, så har du selvfølgelig valgt de to rigtige
RAM slots?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 27-05-07 07:50

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> For at pointere det åbentlyse, så har du selvfølgelig valgt de to rigtige
> RAM slots?

Ja - og det er når jeg sætter ram blokkene i slot A1+B1 (dual channel
mode) -
problemet opstår - det kører 100% stabilt i slot A1+A2 (single channel
mode).

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 27-05-07 09:20

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev i en
meddelelse news:46592a21$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> mode) -
> problemet opstår - det kører 100% stabilt i slot A1+A2 (single channel

Har nu sat ram til at køre 533,3 MHz dual channel - det ser ud til det kører
100% stabilt med default spændinger/timings.

Fra : ShutEye

Dato : 28-05-07 14:42

> Har nu sat ram til at køre 533,3 MHz dual channel - det ser ud til det
> kører
> 100% stabilt med default spændinger/timings.

Bare for at høre: hvad havde du sat frekvensen til før?

Fra : Jan Foldager

Dato : 29-05-07 08:20

In article <46592076$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> "Karl Erik
Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> wrote:

Byt/udskift rammene. Bundkortet virker ikke med de Corsair ram. Jeg byttede mine til Kingston og nu virker alt perfekt!

/JanF
--
I'm trying a new usenet client for Mac, Nemo OS X.
You can download it at http://www.malcom-mac.com/nemo