Tordenvejr
Fra : Martin Bak

Dato : 26-05-07 11:14

Omkostninger fra tordenvejret i går har vi her til morgen kunne gøre op til
følgende:
en CC telefonirouter. En D-link trådløs router. En næsten ny HP Pavillon
8000. og en Minolta Magicolor 2200. ret surt.

Hvad printeren angår, så er den simpelthen bare livløs. Der er ingen
reaktion overhovedet. Kan der være en sikring i forbindelse med
strømforsyningen/netkablet?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Hr. Jensen

Dato : 26-05-07 11:36

On Sat, 26 May 2007 12:14:05 +0200 "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> sent the following smoke signals:

>Omkostninger fra tordenvejret i går...

Hvaffor et tordenvejr?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : ShutEye

Dato : 26-05-07 11:40

> Hvaffor et tordenvejr?

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/lyn/lyn-arkiv-6.htm

Måske han bor på borhhom?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 26-05-07 12:38

On Sat, 26 May 2007 12:40:10 +0200 "ShutEye" <no@no.no> sent the
following smoke signals:

>http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/lyn/lyn-arkiv-6.htm
>
>Måske han bor på borhhom?

Øv, og jeg som elsker tordenvejr. Jeg sad faktisk og bandede over at vi
ikke fik regn og torden i går.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Hagar

Dato : 26-05-07 13:41

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/lyn/lyn-arkiv-6.htm
>
> Måske han bor på borhhom?

Hvis han gør, så vil jeg garantere for han er døv, for jeg skal da lige love
for vi havde knald og gnister i luften her. Strømmen gik 3 gange, men ingen
skade sket.

Hagar

Fra : Martin Bak

Dato : 26-05-07 13:59

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> love for vi havde knald og gnister i luften her. Strømmen gik 3 gange, men

Jo jeg gør. Men det var ikke mig der ikke kendte til tordenvejret. Tværtimod
var det mig der havde fået smadret udstyr for ca. 20 tusind.

Martin

Fra : Benny

Dato : 26-05-07 15:45

Hvaffor et tordenvejr?

Det var nog det på bornholm. de fik nogle knald i går. se lyn måleren på
www.dmi.dk

Benny

Fra : Hagar

Dato : 26-05-07 16:26

"Benny" <benny31@fjerndetteord.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvaffor et tordenvejr?
>
> Det var nog det på bornholm. de fik nogle knald i går. se lyn måleren på
> www.dmi.dk
>
> Benny

http://www.dmi.dk/dmi/705252359_6314

Hagar

Fra : Gamle

Dato : 26-05-07 16:31

Hagar wrote:

> http://www.dmi.dk/dmi/705252359_6314
>
> Hagar

Ser imponerende ud.
Godt jeg bor i Århus.

Torben

Fra : Gamle

Dato : 26-05-07 12:56

> [...]
> en CC telefonirouter. En D-link trådløs router. En næsten ny HP Pavillon
> 8000. og en Minolta Magicolor 2200. ret surt.

Hej Martin.

Surt show, men har du en familieforsikring (basisforsikring) dækker den som
regel den slags skader. Prøv at kig i policen.

Mvh.
Torben

Fra : J W Nielsen

Dato : 27-05-07 11:36

Hej...

> Surt show, men har du en familieforsikring (basisforsikring) dækker
> den som regel den slags skader. Prøv at kig i policen.

Ja, det må man da håbe.

For nogle år siden fik jeg bla. ødelagt en HF-radio til 20.000. Da lynet jo
ikke havde slået direkte ned i vores hus, men istedet valgt at ramme en
el-mast i vejen, vurderede man skaden som en "kortslutningsskade" og ikke et
lynnedslag.
Ved lynnedslag fik man simpelt hen erstattet det ødelagte.
Ved kortslutningsskade var der en masse fradrag - og det gav altså ikke fuld
kompensation - øv, øv og tre gange øv...
Tjek lige policen for ovenståede !!!

Mvh Jørgen

Fra : N_B_DK

Dato : 27-05-07 18:00

"J W Nielsen" <jorgen@fjern.5nielsen.dk> wrote in message
> [...]
> at ramme en el-mast i vejen, vurderede man skaden som en
> "kortslutningsskade" og ikke et lynnedslag.

Mistede for 130000 sidste år på den konto...

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-05-07 15:38

Gamle wrote:

> Surt show, men har du en familieforsikring (basisforsikring) dækker den som
> regel den slags skader. Prøv at kig i policen.

M.h.t. tordenskader på elapparater, sagde vores forsikringskab (Tryg),
at basisforsikringen ikke dækkede disse, så der skulle tegnes en
tillægsforsikring.

Mvh.

Karsten

Fra : Gamle

Dato : 27-05-07 15:50

Karsten Jensen wrote:

> M.h.t. tordenskader på elapparater, sagde vores forsikringskab (Tryg),
> at basisforsikringen ikke dækkede disse, så der skulle tegnes en
> tillægsforsikring.

Da jeg tegnede min basisforsikring i Alka kom den automatisk med
elskadedækning, da de havde fået at vide jeg havde computerudstyr.
De sagde også til mig, at det mere var reglen end undtagelsen at tegne
forsikring med elskadedækning. Hvem har ikke elektriske apparater såsom tv,
radio, barbermaskine, køleskab og man kan blive ved.
Så mit råd er stadig at tjekke forsikringsbetingelserne.

Mvh
Torben

Fra : Mads

Dato : 27-05-07 16:33

On Sun, 27 May 2007 16:38:27 +0200, Karsten Jensen
<kuhuholjklk@invalid.dk> wrote:

>M.h.t. tordenskader på elapparater, sagde vores forsikringskab (Tryg),
>at basisforsikringen ikke dækkede disse, så der skulle tegnes en
>tillægsforsikring.

Mystisk. Jeg har også forsikret hos Tryg og de dækkede mine
tordenskader selvom jeg ikke havde tegnet en ekstraforsikring.

mvh Mads

Fra : Mads

Dato : 26-05-07 16:06

<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

> [...]
>en CC telefonirouter. En D-link trådløs router. En næsten ny HP Pavillon
>8000. og en Minolta Magicolor 2200. ret surt.

Du er vel forsikret.

De gange hvor et tordenvejr har aflivet mit kabelmodem og
andet hardware har forsikringen da dækket 100%

mvh Mads

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 27-05-07 11:12

> [...]

>Hvad printeren angår, så er den simpelthen bare livløs. Der er ingen
>reaktion overhovedet. Kan der være en sikring i forbindelse med

Det tager din indbo forsikringe vl - måske med en lille selvrisiko

--

Lars Engelhardt
ADMIN www.GPSdebat.dk