Nokia E65 og Fring?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 25-05-07 10:30

Jeg har installeret Fring på min Nokia E65, og jeg er ganske godt tilfreds
med programmet bortset fra to ting:

1) Jeg finder ikke noget felt til at indtaste et telefonnummer i. Fring
giver kun umiddelbart mulighed for at ringe til nogen der allerede er i
telefonens telefonbog. Det problem har jeg så indtil videre løst ved at
redigere i et telefonbogopslag, hvis jeg ville ringe til et nummer der ikke
var i min telefonbog. Har Fring virkeligt lavet programmet så dumt, eller
er det bare mig der ikke lige kan finde ud af det?

2) Fring modtog et opkald på et tidspunkt hvor jeg med sikkerhed IKKE var
under Wifi/WLAN-dækning. Det vil sige at Fring har været forbundet med
internettet via telefonens GPRS-/UMTS-forbindelse. Dette opfatter jeg som
en mindre katastrofe så længe datapriserne er så høje som de er. (Kun hos
Sonofon turde jeg anvende Fring over GPRS/UMTS, da de har en max-pris på 50
kr/kalenderdøgn for GPRS/UMTS).

Kan man indstille Fring således at det kun vil være aktivt hvis det kan ske
gennem en Wifi-/WLAN-forbindelse?

Det ser ud til at Nokia E65's eget ip-telefoniprogram er indstillet sådan,
at det kun vil gå på nettet når der er en Wifi/WLAN-forbindelse til
rådighed, men med det har jeg andre problemer som nævnt i

Claus