musikmobil
Fra : Ukendt

Dato : 24-05-07 10:33

hvilken mobiltelefon kan anbefales som musikmobil? den skal primært bruges
til mp3-afspilning; med blåtand, og med min. 2 GB hukommelse, gerne mere.
Sekundært til samtale og sms. Kamera o.l. er ikke vigtigt
Jeg ønsker en mobil med et batteri der kan klare min. 12 timers
musikafspilning og samtidig have lidt strøm til samtale og sms

Jeg har tænkt på SE eller Nokia, men jeg kan ikke finde ud af hvor meget
musikafspilning de kan klare på en opladning, jeg kan kun se taletid og
standby-tid

Lisbeth

Fra : Anders

Dato : 24-05-07 10:42

Den nærmeste jeg kan komme på er W810i fra SE.
Den har dog kun 512 mb, men det kan udvides op til 8GB.

Fra : Kim S

Dato : 24-05-07 11:49

"Anders" <andersXXXforst@stofanetXXXdk> skrev i meddelelsen
> Den nærmeste jeg kan komme på er W810i fra SE.
> Den har dog kun 512 mb, men det kan udvides op til 8GB.

Jeg ville osse sige W810i eller den nye W880i. Men er usikker på,
om de holder 12 timers musik. Ved det ikke.... Jeg har en 810i, og
den holder strøm udmærket men har ikke testet 12 timers musik.

Mvh, Kim

Fra : Anders

Dato : 24-05-07 12:00

Tror ikke W880i'eren kan klare 12 timers musik !

Fra : Anders

Dato : 24-05-07 12:16

Har regnet lidt på det, ud fra de tal der opgives på mobilpriser.dk (390 min
taletid) så skulle de give 16.25 timer, hvis man dividere 390 min. med 24
timer.

Men tallet kan godt svinge noget, da det ikke er alle operatører der dækker
lige godt i landet.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-05-07 13:04

"Anders" <andersXXXforst@stofanetXXXdk> wrote in message
> Har regnet lidt på det, ud fra de tal der opgives på mobilpriser.dk (390
> min taletid) så skulle de give 16.25 timer, hvis man dividere 390 min. med
> 24 timer.

390minutter svarer til 6,5time

Fra : Anders

Dato : 24-05-07 13:14

Sørme ja, så duer den ikke !

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-07 13:38

tak for svarene, jeg har overvejet de forskellige SE, men hvis der er nogle
der har erfaringer m.h.t. at mobilerne kan holde strøm nok til en hel
arbejdsdag + rejsetid + at der er strøm nok til efterfølgende sms og tale
(mindst 10 min) så ville jeg være glad for at få at vide det inden køb

Alternativt så har jeg overvejet at købe en Ipod og beholde den gamle mobil;
men det kunne være rart kun at have ét apparat i lommen

Lisbeth

Fra : Anders

Dato : 24-05-07 14:02

Som tidligere nævnt så er W810i'eren det bedste valg !.

Fra : Jakob Griffel

Dato : 24-05-07 17:29

> Som tidligere nævnt så er W810i'eren det bedste valg !.

Hvad med SE W850? Eller er afspillerdelen i de to modeller ens?

--
Hilsen Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-07 10:27

"Anders"...
> Som tidligere nævnt så er W810i'eren det bedste valg !.

W810i er under kraftig overvejelse, ved du om man kan bruge blåtand
stereoheadsæt til? altså den type hvor øredimserne sidder i en bøjle over
hovedet? så vidt jeg kan finde ud af så skal telefonen have bluetooth A2DP
for at kunne bruge det, har SE W810i det?

W880i kan man så vidt jeg kan se bruge stereoheadsæt med BT, men den er uden
radio, jeg er ikke helt sikker på om jeg helt vil undvære radiodelen.

bruger W810i ledningsheadsættet, hvis man skal høre radio? eller kan man
høre radio med BT?

jeg håber at du forstå hvad jeg mener...

hilsen fra en lidt rundforvirret Lisbeth

Fra : John

Dato : 25-05-07 12:26

Lisbeth skrev:

> [...]
> hovedet? så vidt jeg kan finde ud af så skal telefonen have bluetooth A2DP
> for at kunne bruge det, har SE W810i det?

Nej.
Bluetooth bruger i øvrigt en del strøm når det er aktiveret.

> [...]
> radio, jeg er ikke helt sikker på om jeg helt vil undvære radiodelen.
>
> bruger W810i ledningsheadsættet, hvis man skal høre radio? eller kan man

Ledningen fungerer som antenne.

Ud fra hvad jeg har kunne finde frem til på nettet, har W810 en
spilletid på ca. 9 timer. Historien melder dog intet om hvorvidt
Bluetooth m.m. er slået til.

Mvh

John

Fra : Ditte

Dato : 24-05-07 14:11

Lisbeth skrev:
> [...]
>
> Alternativt så har jeg overvejet at købe en Ipod og beholde den gamle mobil;
> men det kunne være rart kun at have ét apparat i lommen

Hej

Hvis du arbejder med computer, kan du oplade mobilen via usb.
Kunne det være en løsning?

Hilsen Ditte

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-07 23:04

"Ditte" <nope@nejnej.nej> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Hvis du arbejder med computer, kan du oplade mobilen via usb.
> Kunne det være en løsning?
>
> Hilsen Ditte

Nej desværre, jeg arbejder ikke med en pc; men jeg kunne godt oplade med
alm. stik; men da vi er flere om samme arbejdsplads og rokerer
rundt(produktion), vil egentligt helst have den opladet hjemmefra og så
kunne bruge den hele dagen

hilsen Lisbeth

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-05-07 23:08

Lisbeth skrev:

> [...]
> med alm. stik; men da vi er flere om samme arbejdsplads og rokerer
> rundt(produktion), vil egentligt helst have den opladet hjemmefra og

Køb evt. en W800 / W810 e.l. med et ekstra batteri og skift det undervejs -
dét overvejede jeg at gøre, men gad ikke bøvlet.
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-07 23:24

> Køb evt. en W800 / W810 e.l. med et ekstra batteri og skift det
> undervejs - dét overvejede jeg at gøre, men gad ikke bøvlet.
> [...]

god idé, det vil jeg overveje

Hilsen Lisbeth

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-05-07 23:28

Lisbeth skrev:

> god idé, det vil jeg overveje

'kay
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-07 23:37

"Hans >

> 'kay
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

jeg sidder lige og spekulerer på om SE har den samme størrelse batteri på
de forskellige modeller? det har de nok ikke.. jeg har en gammel SE T310
liggende i en skuffe, men dens batteri er formodenlig anderledes i størrelse

Hilsen Lisbeth

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-05-07 23:42

Lisbeth skrev:

> [...]
> batteri på de forskellige modeller? det har de nok ikke.. jeg har en
> gammel SE T310 liggende i en skuffe, men dens batteri er formodenlig

Det bør du kunne se inde på thansens hjemmeside

Vi har også et par gamle T68'ere liggende - og de er vidt forskellige i
forhold til.

Derimod er min søsters SE 300 etellerandet klap-mobil udstyret med et
batteri der mistænkeligt meget ligner dét fra en W800
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-05-07 23:47

Hans Paulin (6310) skrev:

> Det bør du kunne se inde på thansens hjemmeside

Kiggede under søstermodellen K750 - og dér er batteriet anderledes end T310.

Hvis det har ligget (for) længe i skuffen er det også spørgsmålet *hvor*
godt det er
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-05-07 22:32

Anders skrev:

> Den nærmeste jeg kan komme på er W810i fra SE.

W800 kan i hvertfald ikke klare så lang tid - jeg forudsætter at de er
relativt ens på dét område.

6 timer max. hvis der også skal snakkes lidt.

Har prøvet det 100-vis af gange på arbejde hvor jeg gik med et headset på
fra jeg kom til jeg gik.

Da jeg var på weekendarbejde 12 timer ad gangen kunne den slet ikke række
til dét.
Hans

Fra : Anders

Dato : 25-05-07 07:36

Der er jo også forskel på en W800 og en W810.

Jeg har efterhåden haft 4 af de der W810'ere, og de har alle kunne holde
strøm i op til 14 dage med normalt forbrug.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-05-07 08:26

Anders skrev:

> Der er jo også forskel på en W800 og en W810.
>
> Jeg har efterhåden haft 4 af de der W810'ere, og de har alle kunne
> holde strøm i op til 14 dage med normalt forbrug.

Nu går spørgsmålet jo på om den kan spille mp3 i 12 timer i træk!?
Hans

Fra : Anders

Dato : 25-05-07 08:27

Jo det kan det godt !

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-05-07 08:48

Anders skrev:

> Jo det kan det godt !

Jeg har meget svært ved at tro på at batterikapaciteten e.l. er blevet
fordoblet fra W800 til W810!

Jeg vil gerne bede dig komme med noget dokumentation.
Hans

Fra : Anders

Dato : 25-05-07 09:09

Læs lige de andre folks indlæg til tråden, for der er flere der er enige med
mig....

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-05-07 09:38

Anders skrev:

> Læs lige de andre folks indlæg til tråden, for der er flere der er
> enige med mig....

Ja, nu har jeg lige læst dem (igen); i hvilket indlæg (ud over dit / dine)
står der at W810 kan spille mp3 i 12 timer?

I følge producenten har W810i en standbytid på 350 timer:

http://kortlink.dk/3vyy

og W800i en standbytid på 400 timer:

http://kortlink.dk/3vyz

så hvordan kan dét så hænge sammen?
Hans

Fra : Lars Christensen

Dato : 25-05-07 10:43

On Fri, 25 May 2007 10:37:31 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>står der at W810 kan spille mp3 i 12 timer?
>
>I følge producenten har W810i en standbytid på 350 timer:

Det hænger heller ikke sammen. Jeg har en W810i og den holder
standbytid som lovet hos producenten. Og ikke ret meget mere.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-05-07 11:41

Fra : Anders

Dato : 25-05-07 13:24

Du har indirekte selv svaret på spørgsmålet.....

Dine oplysninger med 350 timer skal divideres med 24 timer, så finder du ud
af hvormange timer den kan holde.
Det giver 14.58 timer. Så de 12 timer der er brug for er vel OK.

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 25-05-07 13:35

> [...]
> ud af hvormange timer den kan holde.
> Det giver 14.58 timer. Så de 12 timer der er brug for er vel OK.

Dit regnestykke forstår jeg ikke ?
se siger Standbytid :350 Taletid 8 timer .
** Batteriydelse kan afhænge af net og brug.

Fra : Anders

Dato : 25-05-07 17:16

Der er jo så meget du ikke forstår !
Men hvis du finder en regnemaskine frem og skriver 350 og dividere det med
24, så får du et tal der hedder 14.58

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 25-05-07 17:28

> Der er jo så meget du ikke forstår !
> Men hvis du finder en regnemaskine frem og skriver 350 og dividere det med
> 24, så får du et tal der hedder 14.58

Ja så fandt jeg en regnemaskine frem , og gør som du siger .

350 timer divider med 24 timer er lig med 14,5833 Døgn ?

--
ad

Fra : Søren Nielsen

Dato : 01-06-07 16:54

Anders wrote:
> Der er jo så meget du ikke forstår !
> Men hvis du finder en regnemaskine frem og skriver 350 og dividere
> det med 24, så får du et tal der hedder 14.58

Ja, så er den store hurdle bare at kunne regne ud, om det nu er minutter,
dage, sekunder, gallons eller ampere.

Søren

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-05-07 17:50

Anders skrev:

> Du har indirekte selv svaret på spørgsmålet.....
>
> Dine oplysninger med 350 timer skal divideres med 24 timer, så finder
> du ud af hvormange timer den kan holde.
> Det giver 14.58 timer.

Du mener vist 14 dage, ik?

> Så de 12 timer der er brug for er vel OK.

Du blander desværre æbler og pærer sammen

Der er forskel på strømforbruget på standby (som de 350 timer refererer til)
og på at spille mp3-filer - mp3-afspilning bruger mere strøm end dét at
fonen bare er på standby.

Når jeg overhovedet sammenligner standbytiden for W800 og W810 var det fordi
dét kunne give et fingerpeg i retning af om batteriets kapacitet var blevet
fordoblet fra '800 til '810 som var forudsætningen (alt andet lige) for at
810 ville kunne spille mp3 i 12 timer.
Hans

Fra : tom jensen

Dato : 25-05-07 19:45

> [...]
ud
> af hvormange timer den kan holde.
> Det giver 14.58 timer. Så de 12 timer der er brug for er vel OK.

hej
total grin

hvilken farve er himlen i din verden

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : CL

Dato : 26-05-07 08:54

> [...]
> finder du ud af hvormange timer den kan holde.
> Det giver 14.58 timer. Så de 12 timer der er brug for er vel OK.

ROFL

Fra : Søren Nielsen

Dato : 01-06-07 16:51

Hans Paulin (6310) wrote:

> Jeg vil gerne bede dig komme med noget dokumentation.

Dokumentation er et fremmedord for Anders. Men påstande kan han komme med i
overflod.

Søren

Fra : John

Dato : 24-05-07 14:39

Lisbeth skrev:
> [...]
>
> Jeg har tænkt på SE eller Nokia, men jeg kan ikke finde ud af hvor meget
> musikafspilning de kan klare på en opladning, jeg kan kun se taletid og

Jeg vil tilslutte mig W810-forslaget.
En robust mobil med en god lang batteritid.
Da jeg havde min, klarede den normalt 5-7 dage afhængigt af forbrug
(telefon + Walkman/radio).
Under en tur til Berlin klarede den godt otte dage - og både radioen og
MP3-afspilleren blev brugt - der blev dog stort set ikke telefoneret.

Mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-07 20:31

Nu har jeg bestemt mig; overvejede at købe en W810i, men valgte at købe en
W610i. Den har så vidt jeg kan se den bedste kombination i forhold til mit
behov.

Er der nogen der har erfaringer med den?

Tak for hjælpen alle sammen,

Lisbeth