Software til backup af SMS, Nokia 6230i
Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 23-05-07 22:16

Hej,

Er måske OT; men det her er det tætteste jeg syntes at komme.

Kan man få et stykke software der kan lave backup af ens SMS'er, i
tekstformat (gerne styk for styk), gennem et USB-datakabel, fra en Nokia
6230i?

Skal bruge en hel stribe på en cd, som bevismateriale i en større sag.

Troels

Fra : Bent Andersen

Dato : 23-05-07 22:39

> [...]
> 6230i?
>
> Skal bruge en hel stribe på en cd, som bevismateriale i en større sag.

koopster.com

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 23-05-07 23:21

> koopster.com

Har jo allerede beskederne.

Og holy f*ck nogle priser!

Troels

Fra : Bent Andersen

Dato : 24-05-07 09:41

> Har jo allerede beskederne.

Ja, men du efterspurgte en software/hardware løsning.

> Og holy f*ck nogle priser!

Ja, priserne er lidt høje. Nu anbefaler jeg normalt ikke hvem som helst, men
da jeg selv har købt der og af erfaring ved at man får noget kram (og ret
god
betjening), så syntes jeg lige du skulle have linket.

Fra : Max

Dato : 24-05-07 10:09

Hej Troels

> Skal bruge en hel stribe på en cd, som bevismateriale i en større sag.

Kan du ikke nøjes med at se dem i Nokia Suiten og så gemme
et screendump af alle SMS'erne ?

--
Mvh Max

Fra : Niels Andersen

Dato : 24-05-07 18:08

Troels Plougmann-Olsen wrote:
> Kan man få et stykke software der kan lave backup af ens SMS'er, i
> tekstformat (gerne styk for styk), gennem et USB-datakabel, fra en Nokia
> 6230i?

Jeg ville da forvente at Nokia PC Suite kan klare det.

Jeg ville bruge Gammu. Det er noget besværligt at komme i gang med (fx.
ingen grafisk brugerflade), men det fungerer perfekt for en nørd som mig.

Når først det er sat op, kan jeg fx. skrive:

gammu --getallsms > sms.txt

sms.txt indeholder så noget i stil med:

====

Location 0, folder "Inbox", phone memory
SMS message