Ringe fra udland til DK - bedste løsning ?
Fra : Kim Schroeder

Dato : 23-05-07 21:07

Jeg har en firmatelefon, som jeg nødigt vil miste under udlandsophold
- men har en ældre Nokia, som jeg derfor til formålet vil udstyre med et taletidskort.

Har købt startpakke i 7-11 hos Lebara - men det viser sig, at man slet ikke kan
benytte dette fra udlandet. Nævnte ellers for ekspedienten, at det var formålet
med købet.
Nu håber jeg så at få mine penge tilbage - tankede i min godtroenhed 500 kr.
på kortet, da jeg købte det i sikker forvisning om, at så ville der være nok et
pænt stykke tid fremover.

Endvidere blev jeg heller ikke oplyst om - og det står ikke på coveret -
at efter en vis periode bliver ens konto nulstillet.
Har man stadig taletid tilovers herefter, er det bare ærgeligt
- medmindre, at der yderligere indsættes penge (min. 100 kr.)

Er det bare mig eller tangerer det ikke bondefangeri ?

Har afleveret hele sagen hos 7-11 på Østerbro, som beredvilligt
lovede at hjælpe ved at kontakte Lebara. Så får vi se.

Har i øvrigt selv fremlagt problemstillingen for Lebaras kundeservice
i formiddags på en stille og rolig facon - altså blot spørgende.
Ikke den gode oplevelse.
På et tidspunkt måtte jeg bede den iltre mand i den anden ende
om ikke at råbe ad mig - samt tale i et tempo, så jeg kunne opfatte
hvad han sagde. Han henviste mig til 7-11.
Er det kundeservice ?

Undskyld denne lange indledning - som dog er årsagen til mit spørgsmål:

Vil det være smartere at købe et abonement hos en udbyder ?
Jeg har blot brug for at kunne foretage kortere opkald et par gange årligt
samt sende sms fra udlandet. I dette år er det fra Grækenland og Tailand.

Håber, at en venlig sjæl kan hjælpe.

Kim

Fra : Anders

Dato : 23-05-07 21:25

Prøv lige at vente et par dage, og se hvad der sker.
Derefter kan du tage kontakt til både 7-11 og Lebara, og se hvad der sker.

Du burde ihvertfald kunne få dine penge tilbage på en eller anden måde, ved
bare ikke lige hvordan.

Alt. du kan sælge kortet, f.eks. på nettet, og så få lidt penge hjem på den
måde.

Fra : Kim Schroeder

Dato : 24-05-07 23:32

"Anders" <andersXXXforst@stofanetXXXdk> skrev i en meddelelse news:4654a322$0$4162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
[klip]
> Du burde ihvertfald kunne få dine penge tilbage på en eller anden måde, ved
> bare ikke lige hvordan.
[klip]

Sorg er til glæde vendt..fik minsandten mine penge igen takket være en
velvillig indstillet og initiativrig butiksleder i 7-11.

Tager firmaknoglen med til Grækenland og sonderer så lige mulighederne
for et egentlig abonement inden Thailand til september.

En medarbejder i Telekæden har lovet at checke, hvad der bedst
kan betale sig. Han foreslog et andet firma en CBB - men skulle lige
undersøge nærmere.

Kim

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 25-05-07 09:19

> Hos Lebara koster det kr. 200.- ekstra samt tilmelding til PBS hvis
> telefonen
> skal virke fra udland til DK.
>
> Har CBB samme tillæg/begrænsninger ?

Intet tillæg, men dog skal man på PBS:

"Som kunde hos CBB Mobil kan du naturligvis bruge din mobiltelefon i
udlandet.
Tilmelding til udlandstelefoni er gratis.

Ved din tilmelding herunder, sørger CBB Mobil for, at du får oprettet aftale
med BetalingsService, da vi ikke trækker pengene for dine udlandsopkald fra
din taletidskonto.

I de fleste tilfælde tager det 3-5 hverdage at oprette, såfremt al
information er udfyldt korrekt, men der kan gå op til 4 uger.

Du skal indtaste et gyldigt CPR-nummer for at kunne oprette en
BetalingsService aftale. Hvis det indtastede CPR-nummer ikke er gyldigt, vil
du komme tilbage til denne side."

Troels

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 23-05-07 22:21

> Vil det være smartere at købe et abonement hos en udbyder ?
> Jeg har blot brug for at kunne foretage kortere opkald et par gange årligt
> samt sende sms fra udlandet. I dette år er det fra Grækenland og Tailand.

CBB fungerer fint i udlandet - hvis man husker at tilmelde sig det.

Troels

Fra : Kim Schroeder

Dato : 23-05-07 23:32

"Troels Plougmann-Olsen" <troels112@plougmann-olsen.dk> skrev i en meddelelse news:4654b03a$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> CBB fungerer fint i udlandet - hvis man husker at tilmelde sig det.
>
> Troels

Tak for svaret.

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 24-05-07 11:03