Joystik på SE K750i
Fra : Ukendt

Dato : 22-05-07 13:14

Mit joystick er ikke hvad det har været.

Kan man forestille sig, at der er kommet snavs ned og at det skal renses?
Kan dette lade sig gøre?

Alternativt skal det vel skiftes.
Kan man selv gøre det?

Jeg har tidligere haft dækslet af for at fjerne støv på indvendig side af
glasset, så jeg kan godt skille telefonen ad.

//KS

Fra : Anders

Dato : 22-05-07 14:05

Hvis du er, som du selv siger fern til at skille din k750i ad, så kan du
selv fiske joysticket.

Der kan, som du selv nævner, være kommet noget skidt/støv ind bag ved.

Telefonen skal skildes ad, og du kan puste det skidt ud, med lidt trykluft,
og bagefter smøre det med en lille smule wd40.

Alt. skift det ud, et nyt koster 39,- + fragt (typisk 10,-).

Link:
http://www.mytrendyphone.dk/shop/default.asp?SetLng=1

Fra : Jakob Griffel

Dato : 22-05-07 19:57

> Alt. skift det ud, et nyt koster 39,- + fragt (typisk 10,-).
>
> Link:
> http://www.mytrendyphone.dk/shop/default.asp?SetLng=1

Skal det loddes i eller kan man "bare" skifte det ud? Det er lidt svært at
tyde ud fra billedet...

--
Hilsen Jakob

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-05-07 22:48

Jakob Griffel skrev:

> Skal det loddes i eller kan man "bare" skifte det ud? Det er lidt
> svært at tyde ud fra billedet...

Jeg synes det er nemmest bare at gi det lidt "Caramba" e.l. og så lidt
trykluft bagefter - jeg gjorde det for efterhånden længe siden, og mit har
ikke fejlet endnu.
Hans

Fra : Jakob Griffel

Dato : 22-05-07 23:29

> Jeg synes det er nemmest bare at gi det lidt "Caramba" e.l. og så lidt
> trykluft bagefter - jeg gjorde det for efterhånden længe siden, og mit har
> ikke fejlet endnu.

Jeg har en telefon liggende, hvor joysticket overhovedet ikke virker
længere, hverken til siderne eller på trykket. Jeg har ikke prøvet med
Caramba/WD40 endnu, men hvis det nu var relativt enkelt at skifte dimsen, så
er 39 kr. jo ikke det værste. Men jeg er ikke ferm til at lodde - til
gengæld kan jeg sprøjte om mig med WD40...!

Så derfor: Er den besværlig at skifte?

--
Hilsen Jakob

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-05-07 23:33

Jakob Griffel skrev:

> Jeg har en telefon liggende, hvor joysticket overhovedet ikke virker
> længere, hverken til siderne eller på trykket.

Så galt var det nu aldrig med min W800...

> Jeg har ikke prøvet med
> Caramba/WD40 endnu, men hvis det nu var relativt enkelt at skifte
> dimsen, så er 39 kr. jo ikke det værste.

Jeg kan ikke engang skille fonen ad - har prøvet!

> Men jeg er ikke ferm til at
> lodde

Jeg ville nødig lodde noget så småt - det skal formentlig ikke ha for meget
varme.

> - til gengæld kan jeg sprøjte om mig med WD40...!

Ja, dét er relativt nemt
Hans

Fra : Peter T.

Dato : 24-05-07 02:10

Hans Paulin (6310) udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg kan ikke engang skille fonen ad - har prøvet!

Forudsat du snakker om w800i:

<http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=1195>

Det lykkedes for mig, men man skal _ikke_ have 10 tommeltotter. Jeg vil
forøvrigt prøve med noget WD40, da mit joystick ikke er perfekt endnu.

--
Snirp

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-05-07 08:53

Peter T. skrev:

> Forudsat du snakker om w800i:

I do

> <http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=1195>

Har set en med en række billeder engang - og jeg kunne ikke - var bange for
at brække nogen af clips'ene...

> Det lykkedes for mig, men man skal _ikke_ have 10 tommeltotter.

Jeg har rodet med "nips" i mange år...

> Jeg
> vil forøvrigt prøve med noget WD40, da mit joystick ikke er perfekt
> endnu.

Kan jeg kun anbefale.
Hans

Fra : Peter T.

Dato : 24-05-07 12:46

Hans Paulin (6310) udviste en rettidig omhu og skrev:

> Har set en med en række billeder engang - og jeg kunne ikke - var
> bange for at brække nogen af clips'ene...

Det var jeg også, men en almindelig kniv langs siden gjorde tricket og
låget poppede af. Men jeg vil dog sige, at jeg var nervøs. :)

--
Snirp

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-05-07 22:25

Peter T. skrev:

> Det var jeg også, men en almindelig kniv langs siden gjorde tricket og
> låget poppede af. Men jeg vil dog sige, at jeg var nervøs. :)

Hæ hæ, ja - dét forstår jeg godt
Hans

Fra : Jakob Griffel

Dato : 28-05-07 10:25

> Kan jeg kun anbefale.

Det kan jeg osse! jeg havde som sagt et helt dødt joystick, men nu virker
det efter jeg sprøjtede WD40 og noget kontaktspray i det. Havde ikke lige
trykluft til rådighed, så jeg tog kontaktspray i stedet for. Utroligt hvad
man kan reparere en mobil med...! Jeg har også haft hele printet under
rindende vand og vasket det med en opvaskebørste fordi der havde været
sodavand(?) i den. Det virkede også.

--
Hilsen Jakob

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-05-07 12:11

Jakob Griffel skrev:

> [...]
> også haft hele printet under rindende vand og vasket det med en
> opvaskebørste fordi der havde været sodavand(?) i den. Det virkede

Hæ hæ
Hans