Fischer Boel modtager Europæisk skatte-pri~
Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 14-05-07 10:52

Normalt respekterer jeg at nyhedsforumet ikke må bruges til propagande for
egne interesser, men denne er lidt speciel. Vi blev kontaktet af den
europæiske skatteborgerforening angående uddelingen, de havde valgt Fischer
Boel og det kunne vi kun bakke op om. Rart at vide hun respekteres i Europa.

Fischer Boel modtager Europæisk skatte-pris.

Mandag den 14. maj 2007 uddeler den europæiske skatteborgerforening for
niende gange sin årlige skatte-pris - og for første gang er modtageren
dansk: Tidligere fødevareminister og nuværende Landbrugskommissær Mariann
Fischer Boel er aftenens midtpunkt, når prisen - en bronze-tyr: The European
Bull - overrækkes ved en ceremoni i Bruxelles mandag kl. 19.30.

Taxpayers Association of Europe (TAE) er paraplyorganisation for 26
europæiske skatteborgerforeninger (herunder den danske), med tilsammen over
én million medlemmer forenet i kampen for lavere skatter og effektivitet i
det europæiske bureaukrati. TAE har siden 1985 støttet europæiske
initiativer, der styrker skatteborgernes rettigheder, og begrænser spild af
EU-midler.

I den danske skatteborgerforening, er man begejstret for valget af Mariann
Fischer Boel som modtager af The European Bull: Skatteborgerforeningens
formand, Thorkild Poulsen:

"- Mariann Fischer Boel modtager årets skatte-pris for sin ihærdige indsats
for at rette op på det største bureaukratiske monster, EU har skabt: Den
fælles landbrugspolitik. I særdeleshed gives prisen for Fischer Boels
nøglerolle i afskaffelsen af EU's eksportstøtte til kødkvæg til tredjelande:
En politik, der kun kan beskrives som EU-støttet dyremishandling.

- Da støtten i 1995 blev indført, eksploderede eksporten af kødkvæg, og med
den de barbariske dyretransporter, vi kun alt for ofte har set dokumenteret
på TV. Eksporten til Tyrkiet alene steg på ét år fra blot 7.500 til næsten
150.000 stykker kvæg. Det er dybt forargeligt at tænke på, at det var vores
egne skattepenge, der understøttede denne tortur.

- TAE gik straks ind i kampen for at afskaffe dette åbenlyse misbrug af
skatteydernes penge, men først 10 år senere - efter Mariann Fischer Boels
udnævnelse til landbrugskommissær - blev der sat en stopper for den
skattefinansierede dyremishandling. Det skete ikke mindst takket være
Fischer Boels mod til at tromle sagen igennem trods et modstræbende
EU-bureaukrati.

- Den fælles europæiske landbrugspolitik er fortsat et skattefinansieret
monster, der sluger over halvdelen af det samlede EU-budget, og som skader
langt mere end den gavner: bl.a. ved at dumpe Europas overskudsproduktion på
verdensmarkedet og på den måde ødelægge økonomien i udviklingslandene.
Gennem sit medlemskab i TAE, kæmper skatteborgerforening fortsat for
afskaffelsen af EU's landbrugsstøtte, således at hvert enkelt land selv kan
bestemme, om landbruget skal understøttes med skattekroner."

Som modtager af The European Bull, indtræder Mariann Fisher Boel i et
fornemt selskab, der bl.a. omfatter:

Slovakiets Finansminister Ivan Miklos (2005)

Østrigs Kansler Wolfgang Schüssel (2004)

Irlands Vicepremierminister Mary Harney (2003)

MEP Otto von Habsburg (2003)

Luxemburgs Premierminister Jean Claude Juncker (2002)

Præsident for den europæiske centralbank, Dr Willem Duisenberg (2001)

Estlands Premierminister Mart Laar (2000)

For yderligere information bedes de henvende dem til undertegnede:

Thorkild Poulsen

Formand for den danske Skatteborgerforening

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Tel: xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Mobil: xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Email: thorkild@skatteborgerne.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 14-05-07 12:55

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> skrev i en meddelelse news:46483232$0$52172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> Boel og det kunne vi kun bakke op om. Rart at vide hun respekteres i Europa.
>
> Fischer Boel modtager Europæisk skatte-pris.

Tjah--
Du, og din asociale skattenægterforening, finder det vel ganske retfærdigt, at korruption og nepotisme belønnes?

Egon