Svenskerne nærmer sig tredjeverdensvidenst~
Fra : Knud Larsen

Dato : 09-05-07 20:52

Svenskerne er ved at nærme sig standarden for viden i den tredje verden:

"Et flertal af svenskere imellem 15 og 20 år har intet begreb om, hvad
kommunisme er for noget.

Det viser en ny undersøgelse, som blev offentliggjort onsdag i avisen Dagens
Nyheter.

40 procent tror, at kommunismen har bidraget til øget velstand i verden, og
90 procent kender ikke noget til Gulag. 43 procent siger, at kommunismen i
det 20ende århundrede kostede færre end en million menneskeliv.

82 procent ved ikke, at Hviderusland er et diktatur.

22 procent siger, at kommunisme er en demokratisk struktur.

50 procent af de 1004 adspurgte ved ikke, at Berlin er hovedstad i et land,
der grænser op til Østersøen, og 56 procent siger, at de ikke ved, om de
vestlige markedsøkonomier er demokratiske samfund."

Fra : /Peter

Dato : 09-05-07 21:02

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> land, der grænser op til Østersøen, og 56 procent siger, at de ikke
> ved, om de vestlige markedsøkonomier er demokratiske samfund."

Skide være med det, de kan producere biler, fly, krudt og kugler.

Fra : N_B_DK

Dato : 09-05-07 21:08

"/Peter" <nospam@no.mail> wrote in message
> Skide være med det, de kan producere biler, fly, krudt og kugler.

Og hvor længe tror du det fortsætter såden med det viden niveau ?

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : /Peter

Dato : 09-05-07 21:15

> "/Peter" <nospam@no.mail> wrote in message
>
> Og hvor længe tror du det fortsætter såden med det viden niveau ?

Nu ved jeg ikke hvor vigtigt det er at vide hvad kummunisme er
for at fremstille disse ting, de faktisk kan leve af.

Fra : N_B_DK

Dato : 09-05-07 21:20

> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu ved jeg ikke hvor vigtigt det er at vide hvad kummunisme er
> for at fremstille disse ting, de faktisk kan leve af.

Du er lettere naiv, hvis du tror det kun er på det område at videnen halter.

Fra : /Peter

Dato : 09-05-07 21:25

news:46422d32$0$90266>> > > Skide være med det, de kan producere biler,
fly, krudt og kugler.

> Du er lettere naiv, hvis du tror det kun er på det område at videnen
> halter.

Er de stoppet med at lave volvo?

Fra : @

Dato : 10-05-07 14:48

On Wed, 9 May 2007 22:14:52 +0200, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:

>"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Nu ved jeg ikke hvor vigtigt det er at vide hvad kummunisme er
>for at fremstille disse ting, de faktisk kan leve af.

en meget vigtig ting for at overleve er kendskab til fjenden

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Jesper

Dato : 09-05-07 21:45

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> [...]
> der grænser op til Østersøen, og 56 procent siger, at de ikke ved, om de
> vestlige markedsøkonomier er demokratiske samfund."

Godt, så får de stakkels svenskere jo ikke dårlig samvittighed når de
sælger våbensystemer til de forkerte!
--
Jesper

Fra : Kim2000

Dato : 09-05-07 21:52

> [...]
> Dagens Nyheter.
>
> 40 procent tror, at kommunismen har bidraget til øget velstand i verden,

I forhold til hvad? I forhold til forholdene før kommunismen i fx Rusland,
så er det jo rigtig nok, så sent som i 1910 var Rusland fortsat et
middelaldersamfund, så i forhold til det var kommunismen et kvanteskridt
fremad i levestandard. Men set i forhold til markedsøkonomi (Vesten) ja så
er det jo skrupforkert.

> [...]
>
> 82 procent ved ikke, at Hviderusland er et diktatur.
>
> 22 procent siger, at kommunisme er en demokratisk struktur.

Det er det også, bare ikke den måde det blev praktiseret på. Ideen i
kommunisme er at der kun er eet parti, fordi dette parti varetager
almeninteressen og derfor er der ikke behov for mere end et parti. Hvis
altså en person er utilfreds kan han melde sig ind og fremføre sit forslag,
hvilket så vil blive gennemført, hvis det er i almeninteressen.

At det så absolut ikke er blevet eller bliver praktiseret på den måde er en
helt anden snak, Marx ville nok sige at verden endnu ikke har set
kommunisme.

mvh
Kim
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-05-07 23:04

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> [...]
> fremad i levestandard. Men set i forhold til markedsøkonomi (Vesten) ja så

Passer ikke, - man skulle langt op i 1930erne før man var tilbage til
økonomien før revolutionen. Det siger jo også sig selv at når man udrydder
dem der producerer, så stiger produktionen jo ikke ligefrem.

Så dit "kvanteskridt" var et kvanteskridt baglæns. Senere havde man så
konstant omkring én million slavearbejdere, som arbejdede på
infrastrukturen, jernbaner, kanaler osv, - og det er jo noget der kan mærkes
på økonomien. Slavearbejderne, dvs de politiske fanger, fik jo kun lidt
føde, og man havde ikke udgifter til huse og lignende.

Fra : BigBother

Dato : 10-05-07 09:31

> [...]
> så er det jo rigtig nok, så sent som i 1910 var Rusland fortsat et
> middelaldersamfund, så i forhold til det var kommunismen et kvanteskridt

Prøv at sige det til de befolkningsgrupper, der blev sultet ihjel af Stalin.

--
The Right is Wrong, The Left is Stupid

Fra : @

Dato : 10-05-07 15:25

On Thu, 10 May 2007 10:30:41 +0200, "BigBother"
<uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote:

>"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

>Prøv at sige det til de befolkningsgrupper, der blev sultet ihjel af Stalin.

eller af Mao

kommunisternes politik i Kina førte til hungersnød flere gange

Fra : Kim2000

Dato : 10-05-07 15:47

"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at sige det til de befolkningsgrupper, der blev sultet ihjel af
> Stalin.

Det er ikke fordi jeg er uenig med hverken dig eller Knud, jeg fortæller
dig/jer blot at det var endnu værre før. Tvangsarbejde før kommunismen var
iøvrigt ikke ualmindeligt i Europa i det feudale samfund, som Rusland var
indtil kommunismen. I Danmark kan man nyde bl.a. Rundetårn, som blev bygget
af "slaver". Borgerne skulle ganske enkelt afgive et vis antal dage til
kongen som skat (udover den almindelige skat). Ikke at det gør det bedre

mvh
Kim

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-05-07 16:21

On Thu, 10 May 2007 16:46:59 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:
>Borgerne skulle ganske enkelt afgive et vis antal dage til
>kongen som skat (udover den almindelige skat). Ikke at det gør det bedre

Og det mener du ikke at de skal i dag (konge=skattefar)?

Mvh
Martin

Fra : Kim2000

Dato : 10-05-07 16:45

> Og det mener du ikke at de skal i dag (konge=skattefar)?

Endnu har jeg da ikke slæbt sten i stenbruddet

Fra : @

Dato : 10-05-07 19:05

On Thu, 10 May 2007 17:45:00 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Endnu har jeg da ikke slæbt sten i stenbruddet

hvis du ved hvor mange % af din bruttoindkmst du betaler i skatter
moms og afgifter er det da ret simpelt at regne ud hvor stor en del af
året du træller for "kongen"

men det vil nok være i nærheden af 7 måneder

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-05-07 16:42

> [...]
> bygget af "slaver". Borgerne skulle ganske enkelt afgive et vis antal dage
> til kongen som skat (udover den almindelige skat). Ikke at det gør det

Det kan ikke nytte at du "fortæller" noget, som ikke stemmer. Naturligvis,
hvis du går tilbage til 100 år før revolutionen, så var det sikkert værre, -
men IKKE lige før revolutionen.
Og det siger jo sig selv, at man ikke øger produktionen ved at udrydde
bønderne. Lige som Mugabe jo heller ikke har fået mere korn i hus, efter at
han smed bønderne på porten.

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-05-07 09:22

On Wed, 9 May 2007 21:51:52 +0200, "Knud Larsen"
> [...]

>der grænser op til Østersøen, og 56 procent siger, at de ikke ved, om de
>vestlige markedsøkonomier er demokratiske samfund."

Du kan føre alt dette tilbage til generel uvidenhed.
De rødes hærgen i skolevæsnet gennem 40 år.

Mvh
Martin

Fra : Lyrik

Dato : 10-05-07 10:27

Den 09.05.2007 kl. 21:51 skrev Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid>:

> [...]
> der grænser op til Østersøen, og 56 procent siger, at de ikke ved, om de
> vestlige markedsøkonomier er demokratiske samfund."
+++++++++++++++++++++++
De er gået kulturelt og etisk ned af bakke siden de forkastede deres
kulturelle fundament-kristendommen og gik over til et socialdemokratisk
fundament grundlagt på den til enhver tid gældende politiske
korrekthedsopfattelse lige her og nu.
Man kan sige at den svenske "statskirke" er socialdemokratisme, ateisme,
internationale.

Dens fjender er de kristenbaserede demokratier, hvilket giver sig udslag i
en kamp mod ethvert land som prøver at bevare sine kristenkulturelle
værdier. Hadet imod USA er fanatisk. Broderstaten Danmark bliver angrebet
af fanatiske selvfrelste korrekthedsdiciple som kalder Danmark for
"DanmarKKK" med henvisning til Ku Klux Klan en fanatisk hvid facistisk
bevægelse som drev klapjagt på sorte i Amerika.

En svenskboende udtaler:"Sverige er et robotsamfund!"
Hvilke konskvenser er der ved at være et robotsamfund?
Hvilke konsekvenser har det at forlade Jesus Kristus som filosofisk
fundament i et samfund?

Det skal vi lige se på.
Robotsamfundet er teknisk set fremgangsrigt og effektivt i sin struktur.
Men robotsamfundet savner et etisk fundament som er bæredygtigt.

"Hvis du som kvinde står med bagerummet åbent bag din bil med en stor
kasse på jorden, så er der stor forskel på om du står i Danmark eller i
Sverige!(Udtalt af en herboende svensk dame)
I Sverige går alle mennesker forbi dig og ingen hjælper. I Danmark får du
straks tilbudt hjælp til at få kassen ind i bilen."

Det er konsekvensen af at man ved at forlade Jesus, forlader hans påbud:
"I skal elske hverandre som jeg har elsket Jer!"

"I robotsamfundet hersker egoismen"
Robotsamfundet kører helt blindt efter regler og blanketterne. Sætter man
krydset korrekt på en blanket, er alt iorden. Sætter man krydset forkert
er man solgt! Der er ingen venlig næstekærlighed og forståelse for at en
rubrik kan være forkert udfyldt ved en misforståelse. Bordet fanger
hvergang uden skånsel!

En danskboende veluddannet mand af fremmed herkomst med permanent
opholdstilladelse i Danmark og særlig beskyttelsesstatus, flittig og
arbejdssom, flyttede til Sverige for boligens skyld, og fik en blanket med
en rubrik som lød:"Er du dansk medborgere?"-Han krydsede ja! Han lagde
samtidig sit udenlandske pas på bordet som bevis på sin herkomst.
Senere fik han at vide at det uskyldige spørgsmål oversat til dansk
betød:"Er du dansk statsborger!"
Intet kunne rette denne fejl, som iøvrigt intet ville have betydet for
hans ophold i Sverige lejlighedskøb i Malmø. Iøvrigt var han kommet til
Sverige i en alder af 15 år og havde kun forladt landet for at gå på DTU i
Danmark og fuldende sin akademi Ingeniør uddannelse.Men robotsamfundet
nulstillede tælleren på det antal år han havde været i Sverige da han
flyttede til Danmark!

I robotsamfundet havde KUN KRYDSET betydning. Han blev dømt udvist til
Danmark og hans kristne kone fra Ukraine, med kandidatur i statsvidenskab
og igangværende svensk universitetsuddannelse på Lund universitet, fik 5
uger til at forlade Sverige! Et unikum af en kvinde som samfundet allerede
havde lokket for at tage arbejde i den svenske administration. Intet talte
uden KRYDSET!-Hun skulle "hjem til Ukraine" og adskilles fra sin mand.

Danskerne havde allerede sagt:"Kom hjem til os til hver en tid. Svenskerne
er helt urimelige". Han kan endda få sin kone med, Gud ske lov. Hun vil
være guld værd for Danmark.

Så hvis Danmark skulle være DanmarKKK, så skulle Sverige være SS-verige.
Det sidste er med udbredelse af nazismen i Sverige ved at blive en
selvopfyldende profeti!

Danmark er næstekærligt, Sverige er "robot-Sverige".

Hilsen
Jens

--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.