Humor på højt plan
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 08-05-07 16:59

http://www.folketinget.dk/?/Samling/20061/spoergsmaal/S4459/index.htm

EL vil åbentbart ikke stå tilbage for DF når det gælder

Peter

Fra : /Peter

Dato : 08-05-07 17:09

"Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.folketinget.dk/?/Samling/20061/spoergsmaal/S4459/index.htm
>
> EL vil åbentbart ikke stå tilbage for DF når det gælder

"der som oftest hilser på kvinder med et kram og på mænd med et
håndtryk"

Sikke nogle idioter, mænd insisterer vel ikke på "kun" at give kram til
kvinder,
men kan vel give hånden hvis det skal være.

Medlemmer af EL er nogle narrehatte.

Fra : Malene P

Dato : 08-05-07 19:21

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> [...]
> kvinder,
> men kan vel give hånden hvis det skal være.

Ikke mindst Abu Bæ

Malene P

Fra : Kim2000

Dato : 08-05-07 21:12

"Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.folketinget.dk/?/Samling/20061/spoergsmaal/S4459/index.htm
>
> EL vil åbentbart ikke stå tilbage for DF når det gælder

Jeg skrev en mail til ham her for et par timer siden og her er hans svar:

"Mine spørgsmål har til formål at få Claus Hjort til at tone rent flag om
holdninger til mennesker, der ik´ke ligner ham selv - skal de have ret til
et job, skal de integreres eller holdes udenfor"

Så der er var mening med galskaben

mvh
Kim

Fra : Jim

Dato : 08-05-07 22:23

> [...]
> holdninger til mennesker, der ik´ke ligner ham selv - skal de have ret til
> et job, skal de integreres eller holdes udenfor"

Nu er Arbo-Bæ-hoved jo et skvat af de værste fra den enfoldighedsliste, så
når han stiller sp.mål i salen, så er det udelukkende for enten at provokere
eller afspore debatten.
Han er en nar og totalt tidsspilde.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-05-07 02:28

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>>
> Nu er Arbo-Bæ-hoved jo et skvat af de værste fra den enfoldighedsliste, så
> når han stiller sp.mål i salen, så er det udelukkende for enten at

En nar ved et hof satte problemer under debat - humor på højt plan.

EL skader, men forfatterne til følgende citater gavner og leverer en art
anti-godhed-humor på højt plan

" Når en tibetansk bjergged har fået en torn i
foden, er det ikke et dansk problem. " Mogens Glistrup.

Me Pity would be no more / If we did not make somebody
poor; / And Mercy no more could be /If all were happy as we. ["The Human
Abstract"] William Blake

me- Skal jeg endelig være medlidende, da helst på
afstand. Nietzsche(lad ikke højre hånd vide de gode gerninger venstre hånd
gør)

meag Det er ikke så farligt at gøre de fleste mennesker
ondt som at gøre dem alt for meget godtLa Rochefoucauld

meag Dræb ikke fluen på din vens pande med en økse.
Kinesisk ordsprog

meag Du har mig alt for grusomme øjne, og kigger lystent
efter lidende. Måske din vellyst har forklædt sig som medlidenhed?Nietzsche

meag For sandheden står over al medlidenhed. Maxim Gorki

Meag Fra medlidenhed til ringeagt er der kun ét skridt.
August Strindberg 1849-1912

meag Grusomheden er blevet forfinet til MEDLIDENHED i
den grad at man benægter, at denne har noget med grusomhed at gøre. På samme
måde er kønsdriften blevet forfinet til amour-passion, trællesindet til
lydighed, ynkeligheden til ydmyghed Nietzsche

meag Hjælp mig ikke op,før jeg er faldet. Ordsprog

meag I kærligheden er medlidenheden den blideste form
for foragt. Jean Bernard-Luc

meag It is a strange simple economy of this world-
people only gets what they give -and those who have not enough imagination
to perceive the mere outward of things,and feel pity what pity can they give
except scorn. Oscar Wilde

Meag Medlidenhed er den syges næstekærlighed.
George Bernard Shaw

Meag Medlidenhed er rettens dyd, og ingen bortset fra
tyrannerne anvender den grusommere. William Shakespeare

Meag Medlidenhed? Elendighedens gadefejer. George
Bernard Shaw

Meag Medlidenhedens forgyldte skede dækker over
misundelsens dolk, Friedrich Nietsche

meag Når man har fået noget, har man fået giverens magt
at føle. Nietzsche

Meag Slem egenskab ved medlidenhed. Medlidenheden har tit
ledsager en særegen uforskammethed: thi da den for enhver pris vil hjælpe,
er den hverken i forlegenhed med helbredelsesmidlerne eller med sygdommens
beskaffenhed og årsag, men kvaksalvererer modig løs på sin patients sundhed
og gode navn. Nietzsche

meag Uden en eneste undtagelse har fattigdom og
elendighed altid øget i takt med mængden af kritikløs velgørenhed" Thomas
Malthus 1793 i "An Essay on the principle of Population"

meag Ved de fleste velgerninger, der udvises mod
ulykkelige, ligger der noget oprørende i den intellektuelle letfærdighed,
hvormed den medlidende spiller skæbne; han ved intet om hele den indre
følgerække, som hedder ulykke for mig og for dig. Nietzsche

meagg De medlidende naturer,der til enhver tid er
parate til at komme ulykken til hjælp, er sjældent tillige de sig
medglædende: under andres lykke har de intet at gøre, er
overflødige, føler sig ikke i besiddelse af deres overlegenhed og
kommer derfor let til at ytre misfornøjelse.Nietzsche

Meaggg "Medlidenhed med alle" - det ville betyde hårdhed og
tyranni over for dig, min kære nabo! - Nietzsche

Meagggg Ægte barmhjertighed udfolder sig kun i
overskuelige grupper. Gandhi

meaggggga Harmen over de andres ulykke er den mandlige bror til
medlidenheden. Nietzsche

Meagggggm De moderne filosoffers begunstigelse og overvurdering af
medlidenheden er nemlig noget nyt: filosofferne var tidligere enige om netop
det værdiløse i medlidenheden. Jeg behøver blot at nævne Platon, Spinoza, La
Rochefoucauld (1613-1680)og Kant, fire ellers så indbyrdes forskellige
ånder, men dog enige om ét, at ringeagte medlidenheden. Nietzsche .

meags Af de ikke-egoistiske
kvaliteter er medlidenheden særlig anti-liv - for når vi ynker andre,
svækker vi os selv, og vi gavner ikke den vi ynker Nietzsche

mebbb There is in man a specific lust for cruelty, which
infects even his passion for pity and makes it savage. Nietzsche

Mec Demokratiets ondeste led er dem, der sidder i vores
revalideringscentre. De gør skade for de socialt handicappede.
Glistrup

Meg "Har vi en menneskeret - krav på arbejde,
krav på at blive lykkelige. Nej, en sådan ret har hverken mennesket eller
den laveste orm." Nietzsche

Meg At beklage de ulykkelige er ikke noget, der kommer i Strid med Kødets
Lyster.
Tværtimod, man er glad ved at kunne give dette Venskabsbevis og skaffe sig
Ry for Menneskekærlighed uden at give noget for det.Pascal

mEj Den regering, der er stor nok til at give dig alt,
hvad du ønsker, er stor nok til, at tage det hele fra dig
Barry M. Goldwater

mej En ven, hvis håb vi ikke kan gavne, vil vi hellere
have som fjende. Nietzsche Morgenrøde 1880

mEJ Vi holder mere af dem vi giver til, end af dem der
giver til os. La Rochefouceauld

meje Næstekærlighed er trang efter ny ejendom.Nietzsche

meje Næstekærlighed skaber en mangfoldighed af
synder.Oscar Wilde

meje Næstekærlighed skjuler en mangfoldighed af
synder.Biblen 5 steder

mejj Vi værdsætter ikke vores venner efter deres evne til at underholde os,
men efter vores evne til at underholde dem. Evelyn Waugh

mEJj Hvordan kan det være, at vi fyldes med medlidenhed,
når vi ser en haltende mand på gaden, mens en haltende ånd fylder os med
raseri?Joh - det kommer af, at den haltende mand godt ved, at det er ham der
går skævt og os andre, der går lige, mens den haltende ånd derimod
hårdnakket påstår, at det er ham der tænker lige, og vi andre skævt..
Pascal

mEJme1th Det almindelige påskud for dem, som volder andres
ulykke, er, at de vil deres bedste.
Vauvenargues, Luc De Clapiers De (1717-1745)

Mejs Den, som giver noget stort bort, møder ingen
taknemmelighed, for modtageren har allerede gennem gaven fået tilstrækkeligt
at bære på. Friedrich Nietzsche

mEJtak Someone gives us all, he has, and we are his. Eric
Hoffer

mek Naturen har givet mange evne til medlidenhed, men
få evnen til medglæde.
Hebbel