Nu vil vi have besked.
Fra : Pjensen73

Dato : 08-05-07 16:34

Hvad er fordelene ved muslimer?
Kom så med nogle svar, hvis i kan.
Og lad nu være med at komme med persontilsvininger.

Fra : @

Dato : 08-05-07 16:55

On Tue, 08 May 2007 17:34:07 +0200, Pjensen73
<pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

>Hvad er fordelene ved muslimer?
>Kom så med nogle svar, hvis i kan.
>Og lad nu være med at komme med persontilsvininger.

de er sådan nogle gode skrækeksempler

moderen:"Pas nu på når du går ud lille Lise, ellers kommer der bare en
muhamedaner og voldtager dig"

moderen:"PETER, man sku' tro du var muhamedaner, sådan som du opfører
dig".

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Pjensen73

Dato : 09-05-07 12:11

Følgende er skrevet af @:

> [...]
> muhamedaner og voldtager dig"
>

> moderen:"PETER, man sku' tro du var muhamedaner, sådan som du opfører

Godt eksempel :D

Fra : /Peter

Dato : 08-05-07 16:56

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er fordelene ved muslimer?
> Kom så med nogle svar, hvis i kan.
> Og lad nu være med at komme med persontilsvininger.

Det kan du ikke forvente at få svar på, de vil ikke ud med det!
Eksempler på fåmælt svar:
-det er personligt
- det er ...dit og dat, der blæser i vinden.

Måske man selv skal gå hen og blive muhamedaner for at få oplevelsen

Fra : Pjensen73

Dato : 09-05-07 12:12

/Peter forklarede:
> [...]
> - det er ...dit og dat, der blæser i vinden.
>
> Måske man selv skal gå hen og blive muhamedaner for at få oplevelsen

De KAN ikke svare. Det er det der er de komiske i det.

Fra : Kim2000

Dato : 08-05-07 17:07

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er fordelene ved muslimer?
> Kom så med nogle svar, hvis i kan.
> Og lad nu være med at komme med persontilsvininger.

Det er nok det ringeste oplæg til debat der er skrevet den sidste uge, og
det siger ikke så lidt....
mvh
Kim

Fra : Pjensen73

Dato : 09-05-07 12:12

Kim2000 formulerede tirsdag:
> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>>

> Det er nok det ringeste oplæg til debat der er skrevet den sidste uge, og det
> [...]

Hvad med at svare på spørgsmålet istedet for.

Fra : Ralph

Dato : 08-05-07 17:13

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er fordelene ved muslimer?

Muslimer generelt over hele verden? Så ingen. (samme svar til kristne,
buddhister og andre overtroiske)
Islamister der vil terrorbombe? Slet ingen.
Flygtninge og indvandrere her i landet? De laver det vi andre ikke gider.

--
Ralph

Fra : Pjensen73

Dato : 09-05-07 12:13

Den 08-05-2007, skrev Ralph:
> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Flygtninge og indvandrere her i landet? De laver det vi andre ikke gider.

ER du sikker på det?

Fra : Ralph

Dato : 09-05-07 15:21

> ER du sikker på det?

Jeg gider i hvert tilfælde ikke bytte med ret mange af dem.

--
Ralph

Fra : Pjensen73

Dato : 11-05-07 13:34

Ralph har bragt dette til verden:
> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Jeg gider i hvert tilfælde ikke bytte med ret mange af dem.

Hvorfor ikke. Så slipper du for at gå på arbejde, og kan leve af
overførselsindkomst, resten af livet.

Fra : Martin Bak

Dato : 08-05-07 17:16

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er fordelene ved muslimer?
> Kom så med nogle svar, hvis i kan.
> Og lad nu være med at komme med persontilsvininger.

Latterligt spørgsmål. Hvad er fordelene ved kristne? Ateister? Hinduer?
Budister?
Sagen er, at de er mennesker på denne jord præcis som du og jeg. Og med hver
deres personlige gode og dårlige sider, ligesom du og jeg også har gode og
dårlige sider.

Hvis spørgsmålet overhovedet skal give mening, så må det skulle omformuleres
til noget i retning af: Hvad fordel kan vi have af, at have muslimer her i
"vores" land.

Dét spørgsmål kan heller ikke entydigt besvares, idet muslimer jo er
mennesker på godt og ondt som alle andre, og derfor besidder vidt
forskellige kvaliteter som vi enten kan drage nytte af eller blive belastede
af.

Det er indlysende, at dit spørgsmål relaterer sig til den marginalt lille
gruppe af muslimer, der er ekstreme i en grad så de udgør en
sikkerhedsrisiko for andre mennesker. Det er en eklatant misforståelse at
tro at denne forsvindende lille gruppe er repræsentative for muslimer
generelt. Det svarer nogenlunde til at påstå, at alle danskere kører rundt i
lædertøj med rygmærke på store motorcykler og skyder hinanden ned i en evig
narkokrig.

Det er interessant, at du stiller spørgsmålet som du gør. "Hvad er
fordelene". Som om en stor gruppe af klodens befolkning er nogen vi kan
vælge til eller fra. Og det indikerer, at du indtager en holdning om, at
alle nytilkomne skal indebære en fordel for dig. Det siger igen noget om, at
du er meget langt fra den moderne virkelighed, hvor man af mange grunde er
nødt til at forholde sig til verdens problemer globalt.

Jeg har ikke været meget i denne gruppe. Derfor er der nok fare for, at jeg
nu kommer til at postulere noget der er blevet drøftet til hudløshed. Men
alligevel: En meget stor del af de problemer vi oplever her i landet med
integration af invandrere og deres børn er vores egen fiasko. Det er vores
åbenlyse mishag der marginaliserer dem i vores samfund og umuliggør en
fornuftig sameksistens. Som det er tilfældet med rockerne; utilpassede
individder, der oplever at der ikke er plads til dem indenfor det etablerede
system træder ud af rækkerne og skaber deres egen dagsorden. Firkantet,
javel. Men en stor del sandt.

Martin

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 08-05-07 17:34

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse news:f1q7n4$1i3$1@newsbin.cybercity.dk...

> [...]
> etablerede system træder ud af rækkerne og skaber deres egen dagsorden. Firkantet, javel. Men en stor del sandt.

Bravo, en Stående applaus her fra.

Jan Rasmussen

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-05-07 18:02

On Tue, 8 May 2007 18:15:44 +0200, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

> [...]
>integration af invandrere og deres børn er vores egen fiasko. Det er vores
>åbenlyse mishag der marginaliserer dem i vores samfund og umuliggør en

Det kan ikke passe. Muhammedanerne møder da særdeles humane folk fra
godhedsindustrien, der står med store tårevædede empatiske øjne og
fortæller at de er så flove over at være danskere, fordi en meget
lille del af danskerne er racister.

Du forstår slet ikke at muhammedanerne simpelthen ikke ønsker samkvem
med vantro urene danskere.

Mvh
Martin

Fra : @

Dato : 08-05-07 19:55

On Tue, 8 May 2007 18:15:44 +0200, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

>"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>>

>Latterligt spørgsmål.

nå du kunne så heller ikke svare

> [...]
>du er meget langt fra den moderne virkelighed, hvor man af mange grunde er
>nødt til at forholde sig til verdens problemer globalt.

og det ser du slet ikke at manden i virkeligheden gør -

modsat mange andre som har en tendens til at lade syv og fem være lige

> En meget stor del af de problemer vi oplever her i landet med
>integration af invandrere og deres børn er vores egen fiasko.

udokumenteret VÅS

der er lige nøjgtig een bestemt gruppe hvorfra nogen skiller sig ud-
muhamedanergruppen

der er nærmest lig nul problemer med alle andre indvandrere - også fra
kulturer vidt forskelleige fra den danske(kinesere,vietnamesere og
thilændere f.eks.)

>Det er vores
>åbenlyse mishag der marginaliserer dem i vores samfund

forkert,

mange vælger at stå udenfor det danske samfund og de sender f.eks.
deres børn "hjem" til opdragelse for at de ikke skal blive for danske

de vægrer sig ved at lære dansk sprog, der er personer som er født og
opvokset her i landet der taler værre dansk end hans kongelig højhed
prins Henrik

det der er galt er at nogle folk vægrer sig ved at se den sandhed i
øjnene som 1350 års historie dokumenterer

muhamedanere kan ikke leve fredeligt og i harmoni med
ikke-muhamedanere når først muhamedanerne føler sig stærke nok til at
skabe sig udtilbens

Fra : Martin Bak

Dato : 10-05-07 08:14

> [...]
>

> mange vælger at stå udenfor det danske samfund og de sender f.eks.
> deres børn "hjem" til opdragelse for at de ikke skal blive for danske

Nåh.. ligesom danskere i udlandet gør det med deres børn?

http://politiken.dk/indland/article302450.ece

Martin

Fra : BigBother

Dato : 09-05-07 10:14

> "vores" land.

Allerede der afslører du dig selv som landsforræder.

Fra : Pjensen73

Dato : 09-05-07 12:17

Martin Bak kom med denne ide:
> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>>

> Latterligt spørgsmål. Hvad er fordelene ved kristne? Ateister? Hinduer?
> Budister?

Det kan du så spørge om i en anden tråd. Denne tråd handler om
fordelene ved muslimer.

> [...]
> til noget i retning af: Hvad fordel kan vi have af, at have muslimer her i

Hvorfor sætter du "vores" i anførselstegn? Er det da ikke vores land?
Hvis ikke, hvis land er det så?

> [...]
> meget langt fra den moderne virkelighed, hvor man af mange grunde er nødt til
> at forholde sig til verdens problemer globalt.

Og det er også det jeg gør.

Fra : Martin Bak

Dato : 09-05-07 12:54

> Martin Bak kom med denne ide:

> Det kan du så spørge om i en anden tråd. Denne tråd handler om fordelene
> ved muslimer.

Og jeg har i mit svar grundigt gjort rede for, hvorfor sådan et spørgsmål i
bedste fald er umuligt at svare på. Fordele for hvem? Dig??

> Hvorfor sætter du "vores" i anførselstegn? Er det da ikke vores land? Hvis
> ikke, hvis land er det så?

Fordi jeg er af den opfattelse, at retten til klodens beboelige arealer og
ressourcer tilhører hele klodens befolkning, hvorfor jeg naturligvis ser et
problem i, at enkeltgrupper som for eksempel den danske befolkning påberåber
sig ejerskab over en del af selvsamme klode. Jeg anderkender det praktiske i
opdelingen, men under forudsætning af en vilje i teori og praksis til at
agere under hensyntagen til det globale fælles ansvar.

> Og det er også det jeg gør.

Det gør du helt tydeligt ikke. Du forventer en "fordel" ved en bestemt
befolkningsgruppe. Det er naivt og egoistisk. Hvis der ingen fordele kan
påvises, hvad vil du så stille op? Udrydde dem? I så fald kan man, på
menneskehedens vegne med god ret sige, at du og dine ligesindede indebærer
betydelige ulemper.

Fra : Egon Stich

Dato : 10-05-07 16:39

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse news:f1scod$1jb8$1@newsbin.cybercity.dk...

> [...]
> opdelingen, men under forudsætning af en vilje i teori og praksis til at
> agere under hensyntagen til det globale fælles ansvar.

Du har da helt ret i, at kloden tilhører alle.
Men det er jo ikke det, der er problemet.
Det der er problemet, er at nogle mener, det i denne forbindelse, skal være indkluderet, at man har "ret" til at slå sig ned hvor det måtte passe een.
Uanset om der er "plads" eller ej.
Med "plads" mener jeg: Ledig bolig - ledigt arbejde.
Er der det, skal enhver da være velkommen hvorsomhelst.
Men at påberåbe sig, eller at tildele andre, ret til forsørgelse uden modydelse, fra de på stedet værende indfødte, kan på ingen måde opfattes som rimeligt.

Du ved godt, hvorledes gøgeunger agerer?

"Globalt fælles ansvar"
Akademikerfrase, uden indhold.
Intet andet.

MVH
Egon

Fra : Hr. Jensen

Dato : 08-05-07 17:41

On Tue, 08 May 2007 17:34:07 +0200 Pjensen73
<pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> sent the following smoke signals:

>Hvad er fordelene ved muslimer?

De er billigere end almindeligt hundefoder...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : E.M.

Dato : 08-05-07 18:48

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> On Tue, 08 May 2007 17:34:07 +0200 Pjensen73
> <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> sent the following smoke signals:

> De er billigere end almindeligt hundefoder...

Det er sku dyrplageri at fodre hunde med sådan noget!

E.M.

Fra : @

Dato : 08-05-07 20:18

On Tue, 08 May 2007 18:40:50 +0200, Hr. Jensen
<aage.er@musikalsk.invalid> wrote:

>On Tue, 08 May 2007 17:34:07 +0200 Pjensen73
><pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> sent the following smoke signals:

>De er billigere end almindeligt hundefoder...

dyrplager

men de kunne sikkert gøre en dag på skydebanen mere spændende

Fra : Jesper

Dato : 08-05-07 17:49

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er fordelene ved muslimer?
> Kom så med nogle svar, hvis i kan.
> Og lad nu være med at komme med persontilsvininger.

Hvad er fordelene ved bornholmere?
Hvad er fordelene ved rødhårede?
Hvad er fordelene ved baptister?
Hvad er fordelene ved kommunalt ansatte?

Fra : /Peter

Dato : 08-05-07 18:00

"Jesper" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvad er fordelene ved kommunalt ansatte?
>
> Kom så med nogle svar, hvis I kan.
> Og lad nu være med at komme med persontilsvininger.

De udfører alle en funktion, og særlig de kommunale
fordele har muhamedanerne stor glæde af, uden de dog
kan tilskrives noget positivt af den grund.

Fra : Martin Bak

Dato : 08-05-07 17:57

"Jesper" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>>

> Hvad er fordelene ved bornholmere?
Her ville blive så tomt uden
> Hvad er fordelene ved rødhårede?
Hvis du havde prøvet én ville du ikke spørge
> Hvad er fordelene ved baptister?
De er søde ved (drenge) børnene
> Hvad er fordelene ved kommunalt ansatte?
pas!

Martin

Fra : Pernille

Dato : 08-05-07 19:46

> "Jesper" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Her ville blive så tomt uden
> Hvis du havde prøvet én ville du ikke spørge
> [...]
Kummunalt ansatte finder sig i at arbejde under umenneskelige vilkår.

Fra : @

Dato : 08-05-07 20:03

On Tue, 8 May 2007 18:48:59 +0200, "Jesper" <jesniel@yahoo.com> wrote:

>"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>>

>Hvad er fordelene ved bornholmere?

de røger nogle rigtig gode sild

>Hvad er fordelene ved rødhårede?

at de ta'r sig godt ud i grønne områder

>Hvad er fordelene ved baptister?

at de ikke er så mange

>Hvad er fordelene ved kommunalt ansatte?

at man er fri for dem på de private arbejdspladser

>Kom så med nogle svar, hvis I kan.
>Og lad nu være med at komme med persontilsvininger.

og du glemte så helt selv at svare på det første spørgsmål

Fra : Pjensen73

Dato : 09-05-07 12:20

Efter mange tanker skrev Jesper:
> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>>

> Hvad er fordelene ved bornholmere?

De fleste er ikke muslimer. :D

> [...]

De fleste er ikke muslimer. :D

> Kom så med nogle svar, hvis I kan.
> Og lad nu være med at komme med persontilsvininger.

Du "glemte" at svare på mit spørgsmål.

Jeg vil gerne have at vide, hvad fordelene er, da jeg hver dag i
medierne kun kan se ulemper. Hvorfor kan i venstreorienterede ikke
svare på så simpelt et spørgsmål?

Fra : BigBother

Dato : 09-05-07 10:17

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er fordelene ved muslimer?
> Kom så med nogle svar, hvis i kan.
> Og lad nu være med at komme med persontilsvininger.

De kan lave pizza. Det kunne vi aldrig selv have klaret. Og så er de bare en
uvurderlig berigelse for vores kultur, lol.

Fra : Pjensen73

Dato : 09-05-07 12:23

BigBother har bragt dette til os:
> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> De kan lave pizza. Det kunne vi aldrig selv have klaret. Og så er de bare en
> uvurderlig berigelse for vores kultur, lol.

Mon ikke et lille kursus kunne lærer os at lave pizzaer?

Fra : Jan Kronsell

Dato : 09-05-07 13:39

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er fordelene ved muslimer?
Fordele for hvem? For hvad? Ved hvilke muslimer?

Hvis ikke spørgsmålet bliver uddybet er det meningsløst, og kan ikke
besvares, så hvis du ingen fornuftige svar får, er det nok derfor.

Jan

Fra : Pjensen73

Dato : 09-05-07 13:42

Jan Kronsell tastede følgende:
> [...]
>
> Hvis ikke spørgsmålet bliver uddybet er det meningsløst, og kan ikke
> besvares, så hvis du ingen fornuftige svar får, er det nok derfor.

Okay, jeg ændre spørgsmålet.
Hvad fordele har vi ved muslimer, som ikke vil indordne sig i Danmark?

Fra : Jan Kronsell

Dato : 09-05-07 22:02

> Jan Kronsell tastede følgende:

> Okay, jeg ændre spørgsmålet.
> Hvad fordele har vi ved muslimer, som ikke vil indordne sig i Danmark?

De samme fordele og ulemper som ved alle andre,der ikke vil indordne sig.

Jan

Fra : Pjensen73

Dato : 10-05-07 15:40

Jan Kronsell skrev den 09-05-2007:
> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> De samme fordele og ulemper som ved alle andre,der ikke vil indordne sig.
>
> Jan

Hvem andre vil ikke indordne sig?
Der er ikke problemer med tyskerne, svenskerne, amrikanerne og andre
indvandrere som ikke er muslimer.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 10-05-07 21:41

> Hvem andre vil ikke indordne sig?
> Der er ikke problemer med tyskerne, svenskerne, amrikanerne og andre
> indvandrere som ikke er muslimer.

Er det ikke? Er der heller ikke problemer med etniske danskere som ikke vil
indordne sig? Hvis det er tilfældet, tror jeg, at nogen vil blive
forholdsvis overraskede. Fx de, som prøver at håndtere dem i dagligdagen.

Jan

Fra : Pjensen73

Dato : 11-05-07 13:36

Jan Kronsell formulerede torsdag:
> [...]
> indordne sig? Hvis det er tilfældet, tror jeg, at nogen vil blive forholdsvis
> overraskede. Fx de, som prøver at håndtere dem i dagligdagen.

Jo, der er problemer med unge venstreorienterede etniske danskere, som
af en eller anden grund ikke vil indordne sig. De skal selvfølelig
straffes. Men fordi nogle danskere laver ballade, berettiger sgu da
ikke muslimer til også at lave ballade, vel?

Fra : Jan Kronsell

Dato : 12-05-07 09:22

> [...]
> en eller anden grund ikke vil indordne sig. De skal selvfølelig straffes.
> Men fordi nogle danskere laver ballade, berettiger sgu da ikke muslimer

Det har jeg vidst heller ikke sagt. Jeg sagde bare at fordele og ulemper ved
folk, der ikke vil indordne sig, er de samme uanset hvilken religion, de
pågældende dyrker. Og det vil jeg fastholde.

Jan