Lys i mørket
Fra : Martin Larsen

Dato : 04-05-07 20:53

Det er nu mørkt den 4. maj 2007.
Denne aften plejer danerne at sætte lys i vinduet for at mindes DK's
befrielse 1945.

Jeg har hørt at en del af de frihedskæmpere der reddede et figenblad
til DK's dyd dengang, føler sig forbitrede over at landet nu endnu
engang men "frivilligt" er blevet invaderet - denne gang af en
fjendtlig magt som ser ud til at blive endnu vanskeligere at få
fjernet.

Jeg vil nu sætte lys i mine vinduer med håb om at DK snart må blive
frit.

DANMARK LEVE!

Mvh
Martin

Fra : /Peter

Dato : 04-05-07 20:59

> [...]
> fjernet.
>
> Jeg vil nu sætte lys i mine vinduer med håb om at DK snart må blive

Ja historien gentager sig, med samme formål,
men med andre og for de fleste ukendte midler og metoder,
og det er netop derfor historien lader sig gentage.

Fra : Pernille

Dato : 04-05-07 21:09

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja historien gentager sig, med samme formål,
> men med andre og for de fleste ukendte midler og metoder,
> og det er netop derfor historien lader sig gentage.

Som altid, så er mine lys i vinduerne, lig nu. Det sker hvert år den 4. maj.
Min morfar og mormor kæmpede imod tyskerne dengang, under 2. verdenskrig.
Det er jeg faktisk stolt over.
Og ja, lad os håbe, at Danmark snart bliver "frit" igen!

Fra : Kert Rats

Dato : 05-05-07 01:20

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er jeg faktisk stolt over.
> Og ja, lad os håbe, at Danmark snart bliver "frit" igen!

Jeg tænder altid lys i vinduerne 4. maj kl. ca. 20.40 - det er vist det
klokkeslæt ved hvilket frihedsbudskabet lød i radioen dengang i 1945.

Venligst

Kert Rats

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-05-07 01:35

On Sat, 5 May 2007 02:19:33 +0200, "Kert Rats" <stendod@gravklar.dk>
wrote:

>"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

>Jeg tænder altid lys i vinduerne 4. maj kl. ca. 20.40 - det er vist det
>klokkeslæt ved hvilket frihedsbudskabet lød i radioen dengang i 1945.

Sommertid?

Mvh
Martin

Fra : @

Dato : 05-05-07 01:41

On Sat, 05 May 2007 02:34:49 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Sommertid?

Frihedsbudskabet kunne høres fredag den 4. maj 1945 om aftenen kl.
20.36 fra BBC i London

og AFAIK havde man sommertid under krigen for at spare på strømmen

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Michael Weber

Dato : 04-05-07 22:13

> [...]
> fjernet.
>
> Jeg vil nu sætte lys i mine vinduer med håb om at DK snart må blive

Ja, lys i mørket...

Vælgerflugt fra Dansk Folkeparti.
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2007/05/03/221207.htm

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-05-07 23:14

On Fri, 4 May 2007 23:13:08 +0200, "Michael Weber" <no@more.spam>
wrote:

>"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Ja, lys i mørket...
>
>Vælgerflugt fra Dansk Folkeparti.
>http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2007/05/03/221207.htm

DF's nazistiske modstandere kontrollerer propaganda der får Göbbels
til at blegne. Vær rolig - det får ingensomhelst betydning i det lange
løb.

Mvh
Martin

Fra : Ralph

Dato : 04-05-07 23:25

"Michael Weber" <no@more.spam> skrev i en meddelelse
> Ja, lys i mørket...
>
> Vælgerflugt fra Dansk Folkeparti.
> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2007/05/03/221207.htm

Det tror jeg ikke du skal regne med, DF-vælgere er flygtige som vinden, når
der er ro på igen vender de nok - desværre - tilbage til stien. Efter 24
Paderbornere kan det jo være svært at tænke klart - SKÅL.

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-07 23:58

> Ja, lys i mørket...
>
> Vælgerflugt fra Dansk Folkeparti.
> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2007/05/03/221207.htm

Eftersom det er Danmarks Radio der rapporterer, så har jeg svært ved at tage
den nyhed alvorligt.

Fra : @

Dato : 05-05-07 01:31

On Sat, 5 May 2007 00:58:24 +0200, "Hans Christian Vang" <......>
wrote:

>Eftersom det er Danmarks Radio der rapporterer, så har jeg svært ved at tage
>den nyhed alvorligt.

Danmarks Radio!!!!!!!!

skulle den ikke have været lukket?