Svin 117
Fra : Malene P

Dato : 03-05-07 17:01

http://www.bt.dk/article/20070503/KRIMI/70503011/0/A Uanset, hvorfra disse
svin kommer, virker det underligt, at der ikke fremkommer noget signalement.
For man vil vel gerne have befolkningen til at hjlælpe med at opklare denne
modbydelige forbrydelse -ikke sandt?

Malene P

Fra : Peter Bang

Dato : 03-05-07 17:17

Malene P <malenekors@hotmail.com> skrev:
>http://www.bt.dk/article/20070503/KRI
> [...]

Nu kan man vel umiddelbart forstå, at signalementet på nogle
galninge i Sverige er udeladt i BT's telegram. Det er
naturligsvis ikke ensbetydende med, at signalementet er
fraværende i svensk presse.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 03-05-07 20:31

"Peter Bang (slet 00J85)" skrev i en meddelelse

> Nu kan man vel umiddelbart forstå, at signalementet på >nogle
> galninge i Sverige er udeladt i BT's telegram. Det er
> naturligsvis ikke ensbetydende med, at signalementet er
> fraværende i svensk presse.

Og det er så ikke lige det, det hele handler om !.
Pressen's og politiker's berøringsangst fremprovokerer
folk som Marlene og deres frontal angreb mod fremmede.
De "fremmede's" andel af kriminalitet i Danmark såvel som
andre lande er mere end markant, det er et faktum uanset
medier og politiker's forsøg på at skjule det.
Noget er med andre ord gået helt galt med integration og
den alm "forstålese" for fremmede kultur og adfær.
Hvordan kan vi integrer og "forstå" når realiteter kaldes
racisme og manipulation.
Hvordan overbeviser man nogen om at "problemerne" er af
scocial og ideologisk karakter, når man samtidig skyder dem i skoende
at de er racister og nazister ?
Vi ser en venstrefløj der nærmest er gået i baglås i deres
forsøg på at være politiske "stuerene" over for den "stærke" Islam.
Vi se en højrefløj der "støtter" flere krige ude i verden som
i bund og grund er af religiøs karaktere ,på samme tid
kæmper begge fløje en kamp på hjemme fronten
med at holde det yderste højre i ave, med beskyldninger
om Nazisme og racisme ,
alt imens kriminelle fremmede påråber sig Islamiske
rettigheder når de støder på samfundets sanktioner.
Jo her går det godt, med vores åbne arme

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter Bang

Dato : 03-05-07 21:20

Michael Meidahl Jensen <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> skrev:

>Og det er så ikke lige det, det hele handler om !.
>Pressen's og politiker's berøringsangst fremprovokerer
>folk som Marlene og deres frontal angreb mod fremmede.

Så det handler om hvad folk som Malene føler?? ... Jeg er
uendeligt ligeglad.

> [...]
>den alm "forstålese" for fremmede kultur og adfær.
>Hvordan kan vi integrer og "forstå" når realiteter kaldes

Du behøver ikke benytte 'vi', når du omtaler hvad du ikke
fatter. Du kan tale for dig selv og eventuelt for dine
rygklappere, men 'vi' er liiiige i overkanten.

>Hvordan overbeviser man nogen om at "problemerne" er af
>scocial og ideologisk karakter, når man samtidig skyder dem i
skoende
>at de er racister og nazister ?

Eventuelt pga. retoriken??

> [...]
>om Nazisme og racisme ,
>alt imens kriminelle fremmede påråber sig Islamiske
>rettigheder når de støder på samfundets sanktioner.

Noget med at et vingeslag fra en sommerfugl i Thailand rejser en
storm omkring Ejer Bavnehøj? ... det er noget forenklet,
forvrøvlet pladder.

>Jo her går det godt, med vores åbne arme

Nu har jeg ikke rigtigt nogen idé om, hvordan din dagligdag
former sig. Men hos mig går det egentlig ret så glimrende.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 03-05-07 22:04

"Peter Bang (slet KL9IJ)" skrev i en meddelelse

> Så det handler om hvad folk som Malene føler?? ... Jeg >er
> uendeligt ligeglad.

Ja det handler om føleser, at du er uendeligt ligeglad understreger blot
pointen i mit indlæg

> Du behøver ikke benytte 'vi', når du omtaler hvad du >ikke
> fatter. Du kan tale for dig selv og eventuelt for dine
> rygklappere, men 'vi' er liiiige i overkanten.

kun nedladne bemærkninger ?, ingen argumentation
helt Wilstrup'sk.

> Noget med at et vingeslag fra en sommerfugl i Thailand >rejser en
> storm omkring Ejer Bavnehøj? ... det er noget forenklet,
> forvrøvlet pladder.

Igen den nedladne debatform hvor alt er "forvrøvlet pladder" ,
og så fik vi også lige lidt kaos teori, tak Peter
men ellers helt i din sædvanlige stil .

Dine "one-liner" der oser af arrogance og nedladenhed
og om hvor morsom du finder dine medmenneskers uvidenhed , er ikke til at
tage fejl af.
hvorfor tror du mit indlæg var så langt ? og sigtet direkte på dig ?
Du er sikkert et inteligent menneske, bare synd det ikke altid er det det
handler om.

> Nu har jeg ikke rigtigt nogen idé om, hvordan din >dagligdag
> former sig. Men hos mig går det egentlig ret så glimrende.

mere Peter mere, "VI" kan slet ikke få nok af dit visdoms kildevælde.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter Bang

Dato : 03-05-07 22:45

Michael Meidahl Jensen <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> skrev:

> [...]

Du har stadig ikke forstået det. Ikke at det chokerer mig, men
alligevel. Jeg er skam ikke ligeglad med følelser. Jeg er blot
ligeglad med eksempelvis Malene Ps følelser, og så de der folk
som hende, som du talte om.

>kun nedladne bemærkninger ?, ingen
>argumentation
>helt Wilstrup'sk.

Bla bla bla. Hvordan i alverden er det nedladende, at bede dig
tale på egne vegne? ... Det er da i den grad et udslag af
misforstået mandat, at bruge 'vi' om ting du ikke selv forstår.

>Igen den nedladne debatform hvor alt
>er "forvrøvlet pladder" ,
>og så fik vi også lige lidt kaos
>teori, tak Peter
>men ellers helt i din sædvanlige stil .

Velbekomme. Men jeg forstår på din sarkasme at teori ikke lige
er din stærke side. Det skal du ikke være ked af. Måske burde du
så nok bare stramme lidt på dine praktiske evner.

>Dine "one-liner" der oser af
>arrogance og nedladenhed
>og om hvor morsom du finder dine
>medmenneskers uvidenhed , er ikke til at
>tage fejl af.

Uvidenhed er til at leve med. Men når uvidenhed udbasuneres af
folk, der mener at uvidenhed nærmest er en kvalifikation i sig
selv, så er det decideret ubegavet. Og det er ret så tragisk.

>hvorfor tror du mit indlæg var så
>langt ?

Det tror jeg absolut intet om.

Men nu, hvor du så diskret nævner, hvorledes du åbenbart har
koncentreret dine begrænsede evner, for at udforme hele
sætninger af ord med op til flere stavelser, så kan jeg oplyse
dig om, at det ikke kommer synderligt bag på mig, at du
prioriterede kvantitet frem for kvalitet.

>og sigtet direkte på dig ?

Efter endnu en gennemlæsning af dine vrøvlerier, synes jeg
egentlig at det i højere grad var vinklet mere på, at du ved
gentagne lejligheder åbenbart helt uforskyldt er blevet kaldt
racist og nazist osv. Det er jo trist for dig. Må jeg foreslå,
at du går til kilden med din klagesang? Her preller det af.

>Du er sikkert et inteligent
>menneske, bare synd det ikke altid er det det
>handler om.

Ja, jeg er helt sikkert et intellent menneske. Og jeg må nok
skuffe din drøm om, at også du en dag kommer med til bords ...
Det handler nemlig ALTID om, at være et intelligent menneske.
Alt andet er jo dumt.

>mere Peter mere, "VI" kan slet ikke
>få nok af dit visdoms kildevælde.

Der tror jeg bestemt, at du har helt ret. Under alle
omstændigheder fremstår specielt du, som et bundløst kar, når
det kommer til påfyldning af selv de mest basale elementer af
tankevirksomhed.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 03-05-07 23:35

"Peter Bang (slet VQDFS)" skrev i en meddelelse

> Du har stadig ikke forstået det. Ikke at det chokerer mig, >men

Jo Jo..bla bla

> Velbekomme. Men jeg forstår på din sarkasme at teori >ikke lige
> er din stærke side. Det skal du ikke være ked af. Måske >burde du
> så nok bare stramme lidt på dine praktiske evner.

Fin form ... men den sviner ikke rigtig .... så minus 1 point

> Uvidenhed er til at leve med. Men når uvidenhed >udbasuneres af
> folk, der mener at uvidenhed nærmest er en kvalifikation i >sig
> selv, så er det decideret ubegavet. Og det er ret så >tragisk.

Den var god , hvor mange gange rettede du på den før du var sikker på den
sad helt rigtig.

> [...]
> med op til flere stavelser, så kan jeg >oplyse
> dig om, at det ikke kommer synderligt bag på mig, at du
> prioriterede kvantitet frem for kvalitet.

Det er ren kunst det der , det er virkelig en ære at blive svinet af dig.
Du overgår mine vildeste fantasi

> [...]
> racist og nazist osv. Det er jo trist for dig. Må jeg foreslå, > at du går
> til kilden med din klagesang? Her preller det af.

Er du nu sikker ?, og forresten har du misforstået eller
bare ikke forstået mit indlæg.
men pyt , bare det at jeg for lov at spilde din kostbare tid.

> Det handler nemlig ALTID om, at være et intelligent >menneske.
> Alt andet er jo dumt.

Selv en abe kan være intelligent, blandt aber
Hvis du kun kan skelne mellem inteligens efter din egen
målestok og så det du mener er dumt, hvad gør det så dig.

> Der tror jeg bestemt, at du har helt ret. Under alle
> omstændigheder fremstår specielt du, som et bundløst >kar, når
> det kommer til påfyldning af selv de mest basale >elementer af
> tankevirksomhed.

Et festfyrværkeri af sviner,
Vi kan simpelthen ikke få nok.

Og peter et lille ps.
Vi det er os du omtaler som i

Citat: fra Peter Bang den 19-04-07
Jeg er stadig imponeret over indholdet af dette begavede og berigende forum.
Jeg synes I gør det godt. Og flot, at I er så vedholdende i
gentagelserne af de samme navlepillende lommefilosofier. Keep it up!
citat slut:

Keep it up Peter !

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter Bang

Dato : 04-05-07 10:27

>Og peter et lille ps.
>Vi det er os du omtaler som i

Nej. Men forventeligt, at du føler dig åndeligt beslægtet med
den den flok..

Fra : Char Lee

Dato : 03-05-07 17:58

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message
> [...]
signalement.
> For man vil vel gerne have befolkningen til at hjlælpe med at opklare

Dine overskrifter er ret ubrugelige. Kunne du mon ikke skrive noget mere
konkret. Og hvis du endelig vil have, at der står 'Svin' ved alle dine
indlæg, så kan du jo bare sætte det ind, der hvor der står 'Malene P'

Fra : Pernille

Dato : 03-05-07 18:04

"Char Lee" <snuskFJERN76@hotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse

> [...]
> konkret. Og hvis du endelig vil have, at der står 'Svin' ved alle dine
> indlæg, så kan du jo bare sætte det ind, der hvor der står 'Malene P'

Vær som du selv ønsker andre skal
være...................................................................

Fra : Char Lee

Dato : 03-05-07 19:02

"Pernille" <Hovedst@den> wrote in message

> "Char Lee" <snuskFJERN76@hotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse

> Vær som du selv ønsker andre skal
> være...................................................................

Ja. Hvis jeg kom med grove, uunderbyggede beskyldninger som Malenes, så
ville jeg ønske, at nogen fortalte mig, at jeg var gal på den. Om nødvendigt
med store ord.

Fra : N_B_DK

Dato : 03-05-07 19:10

"Char Lee" <snuskFJERN76@hotmail.FJERNcom> wrote in message

> Ja. Hvis jeg kom med grove, uunderbyggede beskyldninger som Malenes,
> så ville jeg ønske, at nogen fortalte mig, at jeg var gal på den. Om
> nødvendigt med store ord.

Dvs du kommer med en undskyldning når/hvis det viser sig hun havde ret i det
hun skrev ?

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : Char Lee

Dato : 03-05-07 19:21

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message
> "Char Lee" <snuskFJERN76@hotmail.FJERNcom> wrote in message

> Dvs du kommer med en undskyldning når/hvis det viser sig hun havde ret i
det
> hun skrev ?

Malene har ingen insiderviden, som giver hende et rimeligt grundlag for at
bedømme dette, og derfor synes jeg det er noget svineri at gøre, uanset om
gerningsmændene viser sig at være dem hun regnede med eller ej. Så nej,
ingen undskyldning på det punkt.

Det havde været noget andet, hvis jeg havde sagt, at det _ikke_ var nogen af
dem Malene regnede med. Så ville jeg måske ende med at tage fejl, og så
ville en undskyldning måske være på sin plads. Men det er ikke det det
handler om.

Det kan sagtens være dem Malene tror, men det kan også være alle mulige
andre. Så jeg vil ikke være med til at stemple nogen, før der er klare
beviser. Og ja, det er et handicap ved det svenske samfund, for rigtig mange
mennesker dømmer som Malene.

Fra : N_B_DK

Dato : 03-05-07 19:35

> [...]
> gøre, uanset om gerningsmændene viser sig at være dem hun regnede med
> eller ej. Så nej, ingen undskyldning på det punkt.

Tænkte jeg godt.

> [...]
> er klare beviser. Og ja, det er et handicap ved det svenske samfund,
> for rigtig mange mennesker dømmer som Malene.

Så det er pga svenskerne er handicappede at det skal skjules hvem det er der
begår meget kriminalitet ? Hmm ja ok.

Fra : Char Lee

Dato : 03-05-07 19:45

> "Char Lee" <snuskFJERN76@hotmail.FJERNcom> wrote in message

> Tænkte jeg godt.

Jeg giver dig en chance for at blive taget seriøst, tag den eller lad være.
Kan du ikke se, at der er en forskel mellem de to ting der skal undskyldes?

> Så det er pga svenskerne er handicappede at det skal skjules hvem det er
der
> begår meget kriminalitet ? Hmm ja ok.

Der var jeg for hurtig. Jeg lod det være underforstået, at man kendte til,
hvordan de svenske medier er underlagt en vis censur, når det gælder
afsløring af nogle kriminelles etniske baggrund. Dette bliver af rigtig
mange set som et handicap for det svenske samfund.

Fra : N_B_DK

Dato : 03-05-07 19:52

> Jeg giver dig en chance for at blive taget seriøst, tag den eller lad
> være. Kan du ikke se, at der er en forskel mellem de to ting der skal
> undskyldes?

Hvorfra ved du hvad Malene ved eller ikke ved om sagen ? (selvom du da nok
har ret i hun ikke har insider viden), men det kan du ikke vide.

> [...]
> gælder afsløring af nogle kriminelles etniske baggrund. Dette bliver
> af rigtig mange set som et handicap for det svenske samfund.

Nemlig, og det er jo så småt ved at blive indført i DK også.

Fra : Char Lee

Dato : 03-05-07 20:01

> "Char Lee" <snuskFJERN76@hotmail.FJERNcom> wrote in message

> Hvorfra ved du hvad Malene ved eller ikke ved om sagen ? (selvom du da nok
> har ret i hun ikke har insider viden), men det kan du ikke vide.

Malene skriver ikke:" Jeg ved det ikke selv, men..." Men hun skriver derimod
noget, som (synes jeg) tyder på, at hun ikke har det. Jeg citerer lige
Malene:
[...]
(citat slut)
Godt nok er jeg langt fra enig med Malene i alt hvad hun skriver, men jeg
har dog den tiltro til, at hun ville komme frem med det, hvis hun kunne
hjælpe. Det ville de fleste af os forhåbenligt.

> Nemlig, og det er jo så småt ved at blive indført i DK også.

Og der er jeg enig med jer begge: Det leder ikke til noget godt.

Fra : N_B_DK

Dato : 03-05-07 20:06

> Og der er jeg enig med jer begge: Det leder ikke til noget godt.

Nej bestemt ikke, det gavner ihvertfald ikke noget, ligesom ham tossen fra
Århus teater han gavner bestemt heller ikke integrationen.

Fra : N_B_DK

Dato : 03-05-07 18:04

> [...]
> mere konkret. Og hvis du endelig vil have, at der står 'Svin' ved
> alle dine indlæg, så kan du jo bare sætte det ind, der hvor der står

Endnu en der mener det er helt ok med disse overfald, må du selv opleve det
selvom jeg egenligt tror du ville vende dig om og sige undskyld.

Fra : Peter Bang

Dato : 03-05-07 18:42

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev:
>"Char Lee"
> [...]

For helhedens skyld, kunne du så ikke lige kort ridse op, hvor
vedkommende tilkendegiver at det er ok med disse overfald?

Fra : Char Lee

Dato : 03-05-07 18:57

> "Char Lee" <snuskFJERN76@hotmail.FJERNcom> wrote in message

> Endnu en der mener det er helt ok med disse overfald,

En ualmindeligt naiv antagelse.

> må du selv opleve det
> selvom jeg egenligt tror du ville vende dig om og sige undskyld.

Aha. Eftersom du ønsker mig noget sådant, så lyder det nærmere somom du
synes det er helt ok.
Jeg synes ikke det er ok. Og jeg synes heller ikke det er ok at skyde nogen
bestemte i skoene, at de skulle have begået sådan en modbydelig forbrydelse,
bare fordi der _ikke_ står at det ikke var nogen fra denne gruppe.
I vores demokratiske samfund er man ikke skyldig fordi andet ikke er bevist.

Fra : N_B_DK

Dato : 03-05-07 19:13

> [...]
> nogen bestemte i skoene, at de skulle have begået sådan en modbydelig
> forbrydelse, bare fordi der _ikke_ står at det ikke var nogen fra

Næ, men jeg ville blive meget overrasket hvis hendes formodning ikke passer,
det er meget sjældent at etniske danskere begår væbnet røveri på den måde
(mod ældre), det er en anden gruppe folk der har specialiseret sig i denne
"sportsgren"

Fra : Char Lee

Dato : 03-05-07 19:52

> [...]
> (mod ældre), det er en anden gruppe folk der har specialiseret sig i denne

Det skal jeg ikke kunne sige - denne tråd tager udgangspunkt i noget andet,
nemlig 2 drenge, som har overfaldet en 13årig og en 16årig, bl.a. med
benzin. Forvirrende ja.
Dog vil jeg mene, at overfald med benzin er så sjældne, at man ikke kan
sige, at det i reglen drejer sig om bestemte befolkningsgrupper.
Hvis Malene tog udgangspunkt i en sag, hvor der var fældet dom, så havde jeg
ikke noget at klandre hende på denne bekostning.

Fra : N_B_DK

Dato : 03-05-07 20:03

> Dog vil jeg mene, at overfald med benzin er så sjældne, at man ikke
> kan sige, at det i reglen drejer sig om bestemte befolkningsgrupper.

Ikke enig, før man kan ty til den slags skal man være mere end alm ligeglad
med andres liv. (og det er der især en gruppe folk falder igennem)

Fra : Char Lee

Dato : 03-05-07 20:12

> [...]
ligeglad
> med andres liv. (og det er der især en gruppe folk falder igennem)

Nå, men godt at vi i det mindste kunne blive enige om censurlovgivning.
Hav en god bededag alligevel.

Fra : N_B_DK

Dato : 03-05-07 20:56

> Nå, men godt at vi i det mindste kunne blive enige om
> censurlovgivning. Hav en god bededag alligevel.

I lige måde da.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-05-07 08:18

On Thu, 3 May 2007 19:56:35 +0200 "Char Lee"
<snuskFJERN76@hotmail.FJERNcom> sent the following smoke signals:

>I vores demokratiske samfund er man ikke skyldig fordi andet ikke er bevist.

I Danmark er man uskyldig, indtil venstrefløjen med hjælp fra medierne
har ophidset den "intellektuelle" del af befolkningen til at mene det
modsatte...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Malene P

Dato : 03-05-07 18:36

"Char Lee" <snuskFJERN76@hotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse

> signalement.
> denne
>
> Dine overskrifter er ret ubrugelige.

Hvorfor dog det? Betegnelsen og skældsordet "svin" kan jo bruges i mange
sammenhænge og med ganske forskellige udlægninger og med mange forskellige
reaktioner -ikke sandt?

Malene P

Fra : Peter Bang

Dato : 03-05-07 18:44

> [...]
>skældsordet "svin" kan jo bruges i mange
>sammenhænge og med ganske
>forskellige udlægninger og med mange forskellige

Kan dit ordvalg eventuelt skyldes din store interesse for
Ekstrabladets artikler?

Fra : Char Lee

Dato : 03-05-07 18:59

> [...]
> sammenhænge og med ganske forskellige udlægninger og med mange forskellige

Netop derfor, hvilket også havde stået dig klart, hvis du havde taget min
næste sætning med. Den kommer nu igen:
Kunne du mon ikke skrive noget mere konkret.

Fra : Peter Bang

Dato : 03-05-07 19:07

> [...]
>stået dig klart, hvis du havde taget min
>næste sætning med. Den kommer nu igen:
>Kunne du mon ikke skrive noget mere konkret.

Det ville helt klart stimulere Malene Ps læselyst, hvis du kunne
pakke dine betragtninger ind i Ekstrabladet.

Fra : Char Lee

Dato : 03-05-07 19:38

"Peter Bang (slet HX9KP)" <peterbang@HX9KPprivat.dk> wrote in message
*snip*
> Det ville helt klart stimulere Malene Ps læselyst, hvis du kunne
> pakke dine betragtninger ind i Ekstrabladet.

Der er mange dejlige mennesker, som læser Ekstrabladet og B.T. - men disse
aviser bør nok ikke være ens eneste kilder til nyheder og perspektiver på
virkeligheden.

Fra : Peter Bang

Dato : 03-05-07 19:50

Char Lee <snuskFJERN76@hotmail.FJERNcom> skrev:

> [...]

Korrekt. Men tro mig. Det er selve sandheden for enkelte.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 03-05-07 18:51

Efter mange tanker skrev Malene P:
> [...]
> For man vil vel gerne have befolkningen til at hjlælpe med at opklare denne

Det er nok fordi der er i Sverige, hvor pressen censurerer sig selv
hvis artiklerne handler om folk der ikke ser svenske ud.
Trist land, med censureret presse.
Kai

Fra : N_B_DK

Dato : 03-05-07 19:14

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote in message

> Det er nok fordi der er i Sverige, hvor pressen censurerer sig selv
> hvis artiklerne handler om folk der ikke ser svenske ud.

100% enig.

Fra : JBH

Dato : 03-05-07 19:50

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> signalement.
> For man vil vel gerne have befolkningen til at hjlælpe med at opklare

Jo, fuldstændigt vanvittigt. Måske han er jøde, ligesom den unge mand, en
flok muslimer i Frankrig torturerede og brændte ihjel sidste år.

/JBH