kun fdisk til 32Gb
Fra : Henrik Bo

Dato : 05-07-01 14:40

Jeg har nu fdisk'et disk nummer 3 .Størrelsen er på 40 Gb men fdisk
fortæller at den kun kan se 32Gb som største partisionering.
Det er en Intel P4 1.3 D850GB 128 rambusram. Da jeg prøvede at fdisk på min
anden putter Athlon 1.0 fik jeg samme besked
det er fra 3 forskellige forhandlere der ikke forstår det. De har ikke været
ude for problemmet før.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 06-07-01 00:05

Der er noget med at den gamle fdisk og win 98, win 98 SE, ikke inderstøter
helt store diske, men mener at grænsen går ved omkring 64 GB., men det er
muligt at det er noget mindre, prøv at få fat på en win ME start diskette,
og brug Fdisk der fra, den kan ta de helt store.

Det er muligt at du skal opgraderer til minimum windows ME, få at kunne
understøtte din hd i en partion, ellers kan du dele den op i 2 partioner.

Det ville ha hjulpet hvis du fortalte lidt om dit styre system ???

Fra : Jan Hougaard

Dato : 06-07-01 07:54

> [...]
> Jeg har nu fdisk'et disk nummer 3 .Størrelsen er på 40 Gb men fdisk
> fortæller at den kun kan se 32Gb som største partisionering.

Nu skrivet du ikke hvilket mærke harddisken er.
Jeg havde for nylig haft samme problem med en ny disk jeg skulle sætte
i en nevø's pc. Harddisken var en Maxtor.
Det løste jeg ved at fjerne en jumper. Jeg kan ikke lige huske hvilken
en det var, men har du en manual til den, står det nævnt deri.

mvh Jan Hougaard