Spørgsmål om bus netværk!
Fra : Magnus

Dato : 10-01-01 16:21

På loftet ligger et netværkskabel som forbinder to pc med en modstand i hver
ende af kablet.

Så er spørgsmålet når jeg vil tilslutte endnu en pc ca. midt på strækningen
kan jeg så nøjes med at klippe kablet og samle det med et T-stykke på
loftet. Også derfra nøjes med at fører et enkelt kabel ned til maskinens
netkort eller SKAL T-stykket sidde på netkortet så jeg skal de to ender
ender ned i rummet?

/Magnus
arnason@email.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-01-01 19:16

> [...]
> loftet. Også derfra nøjes med at fører et enkelt kabel ned til maskinens
> netkort eller SKAL T-stykket sidde på netkortet så jeg skal de to ender

Ja, der må ikke være noget kabel mellem T-stykket og netkortet.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet

Fra : t.bop@image.dk

Dato : 10-01-01 20:54

On Wed, 10 Jan 2001 19:15:51 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>strækningen
>
>Ja, der må ikke være noget kabel mellem T-stykket og netkortet.

Det kan dog som et kouriosum nævnes at jeg engang har set det virke!
(men det kan naturligvis ikke anbefales)

T.BoP.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-01-01 21:18

> Det kan dog som et kouriosum nævnes at jeg engang har set det virke!
> (men det kan naturligvis ikke anbefales)

Til The Party 95 (ak ja, man var jo kun en knægt) lavede vi (af
udstyrsmangel) et coax-netværk med tre forskellige impedanser og terminering
i kun den ene ende. Det strakte sig over (vil jeg tro) 200 meter, men kunne
alligevel fungere. Jeg har siden undret mig en del over det....

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 10-01-01 21:36

Hej "Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com>

> [...]
>i kun den ene ende. Det strakte sig over (vil jeg tro) 200 meter, men kunne
>alligevel fungere. Jeg har siden undret mig en del over det....

Da jeg var med i 91 (den første) var der ikke ret meget netværk. Det
var den gang man legede med Amiga og hvor en stor PC hed 386 og
Wolfenstein var fedt.

Akja,

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-01-01 22:45

On Wed, 10 Jan 2001 21:35:44 +0100, Lars Kim Lund <larskim@mail.com>
wrote:

>.. og Wolfenstein var fedt.

Hvis jeg var dansklærer, og mine elever sagde "Commodore 64 var sej",
ville jeg dumpe dem, fordi de ikke kunne kende forskel på datid og
nutid.

(fut)

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 10-01-01 22:58

Hej Peter Brodersen <professionel@nerd.dk>

>Hvis jeg var dansklærer, og mine elever sagde "Commodore 64 var sej",
>ville jeg dumpe dem, fordi de ikke kunne kende forskel på datid og
>nutid.

Så er det jo godt at du ikke er dansklærer og jeg ikke er oppe til
eksamen.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 10-01-01 23:16

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg var dansklærer, og mine elever sagde "Commodore 64 var sej",
> ville jeg dumpe dem, fordi de ikke kunne kende forskel på datid og
> nutid.

Da jeg var ung, faldt vi i svime over en elektronisk bordkalkulator (uden
division) som var på størrelse med en skrivemaskine.

Ak ja - Det var dengang.

mvh
Bjørn

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-01-01 00:36

On Wed, 10 Jan 2001 23:16:02 +0100, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@post3.tele.dk> wrote:

> Da jeg var ung, faldt vi i svime over en elektronisk bordkalkulator
> (uden division) som var på størrelse med en skrivemaskine.

.... Og da jeg var barn boede vi på bunden af en sø i en skotøjs-
æske, det var vinter 14 måneder om året, og det frøs altid mere
end 100°C.

Ka' vi så komme videre med at snakke netværk?

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 11-01-01 02:03

KLIP

> ... Og da jeg var barn boede vi på bunden af en sø i en skotøjs-
> æske, det var vinter 14 måneder om året, og det frøs altid mere
> end 100°C.
>
> Ka' vi så komme videre med at snakke netværk?

Sorry...

PS: Du må skú há frosset om rø...

mvh
Bjørn

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 11-01-01 10:16

> ... Og da jeg var barn boede vi på bunden af en sø i en skotøjs-
> æske, det var vinter 14 måneder om året, og det frøs altid mere
> end 100°C.

Og når man fortæller de unge det i dag - så tror de ikke på det!

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 11-01-01 11:07

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og når man fortæller de unge det i dag - så tror de ikke på det!

Hej Jesper.

Du har helt ret - Dog, deres tid kommer også.

Et lille link med *ren* nostalgi:
http://www.casio.co.jp/English/company/history/chronology.html

God dag.

mvh
Bjørn

Fra : N/A

Dato : 11-01-01 07:11

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-01-01 07:11

On Wed, 10 Jan 2001 21:08:23 +0100, "Magnus" <arnason@email.dk>
wrote:

> Kan man ikke montere et eller andet form for rigtigt stik istedet for
> at have to ledninger hængende ud af væggen til T-stykket på netkortet?

I stedet for det 10base-2, da har trukket over loftet, så tag dog
at køb en lille switch. Så kan du trække ned til maskiner, som
det passer dig, kablerne er tyndere og smidigere, og så kan du
køre 100 Mbps på det.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Eivind Olsen

Dato : 10-01-01 19:36

t-stykket skal sidde på din puter
Ellers skal du sætte en hub(som har et coax interface) op på loftet, og
trække en twisted
pair forbindelse ned til din 3. pc

Eivind