Omvendt bevisbyrde
Fra : dktekno

Dato : 28-04-07 22:35

Jeg har læst, at SF, eller et folketingsmedlem fra SF går ind for omvendt
bevisbyrde i voldtægtssager.

Har de aldrig tænkt på, at det kunne misbruges? Hvis en kvinde er sur på en
mand kan hun bare sige "han voldtog mig" uden at manden overhovedet har rørt
hende.

Jeg finder det fuldstændigt sindssygt, at man kan komme i tanke om omvendt
bevisbyrde i forbindelse med nogen somhelst straffesager!

Fra : @

Dato : 28-04-07 22:39

On Sat, 28 Apr 2007 23:35:15 +0200, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Jeg finder det fuldstændigt sindssygt, at man kan komme i tanke om omvendt
>bevisbyrde i forbindelse med nogen somhelst straffesager!

det sker da allerede her i landet,

gad vide hvorfor Bjørn Elmquist ikke indklager Danmark for
menneskerettighedsdomstolen

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Bertel Brander

Dato : 28-04-07 22:56

@ skrev:
> [...]

Det findes allerede, men en vis succes, for afskedigelser ved barsel.

Det tror jeg de har overvejet. Det er naturligvis noget man skal
være meget opmærksom på.

> det sker da allerede her i landet,

Og der har du bevis for?

Eller har du indført omvendt bevisførelse?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-04-07 01:37

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det findes allerede, men en vis succes, for afskedigelser ved barsel.

> Det tror jeg de har overvejet. Det er naturligvis noget man skal
> være meget opmærksom på.

> Og der har du bevis for?

læs skattelovgivningen

Peter

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-04-07 13:16

Peter K. Nielsen skrev:

> læs skattelovgivningen

Har du et link? Ikke til hele skatteloven, men et sted
hvor der står at der i skatteloven arbejdes med
omvendt bevisførelse?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-04-07 16:31

> Har du et link? Ikke til hele skatteloven, men et sted
> hvor der står at der i skatteloven arbejdes med
> omvendt bevisførelse?

masser af steder, men du kan da starte med at sætte dig ind i beskatningen
af firmabiler så vil du finde masser af eksempler på omvendt bevisbyrde

Peter

Fra : Bo Warming

Dato : 29-04-07 17:32

"Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i en meddelelse

> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

Det findes desværre i mange sager, bl.a. alle sexisme-sager.

Står det påstand mod påstand bør sagen droppes, men jeg er bla. blevet dømt
fordi kvindesagens ideologi går forud for retfærdighed.

I mordsager kan det være nødvendigt at dømme på indicier og circumstantial
evidence, men ikke når sagen er om skat, fyring, sexisme.

Det er flertalsdiktaturets kår at vi - før som nu - har hekseprocesser.

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-04-07 19:20

Bo Warming skrev:
> [...]
>
> Står det påstand mod påstand bør sagen droppes, men jeg er bla. blevet dømt
> fordi kvindesagens ideologi går forud for retfærdighed.

Bliver du aldrig træt af at synge den gamle sang om at
du er uskyldig dømt ved både by og landsret?

Hvis ikke du har andet en konspirationsteorier og
paranoia at bygge det på er det meget lidt troværdigt.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 29-04-07 19:53

On Sun, 29 Apr 2007 20:19:58 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Bliver du aldrig træt af at synge den gamle sang om at
>du er uskyldig dømt ved både by og landsret?

hvis sagen er korrekt fremstillet af BW er det da temmelig uhyggeligt,
da det er påstand mod påstand

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-04-07 20:06

@ skrev:

> hvis sagen er korrekt fremstillet af BW

Hvor troværdigt vidne mener du at BW er i denne sag?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-04-07 20:39

> Hvor troværdigt vidne mener du at BW er i denne sag?

Jeg aner, du ikke anser BW som troværdig i denne sammenhæng. Hvad bygger du
din antagelse på?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-04-07 21:06

Jens Bruun skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg aner, du ikke anser BW som troværdig i denne sammenhæng. Hvad bygger du
> din antagelse på?

At personer der er anklaget og dømt ved by og landsret
normalt ikke er troværdige vidner i den sag hvori de
er dømt.

Jeg kender intet til BW's sag, udover hvad BW selv har
skrevet her. For mig at se er hans sag en triviel
sag.

Jeg betragter folk der er dømt ved by og landsret som
værende skyldige.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 29-04-07 20:51

hvis påstand mod påstand

lige så troværdig som modparten

det er der du begår en alvorlig fejl,
en anklage er ikke lig med skyld

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-04-07 21:07

@ skrev:

> hvis påstand mod påstand
>
> lige så troværdig som modparten
>
> det er der du begår en alvorlig fejl,
> en anklage er ikke lig med skyld

BW er dømt ved by og landsret, det er for mig tilstrækkelig
grund til at tro at der er tale om skyld.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 29-04-07 08:31

On Sat, 28 Apr 2007 23:55:52 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Det findes allerede, men en vis succes, for afskedigelser ved barsel.

og er indført fuldt ud ved sager om sexchikane

>Det tror jeg de har overvejet. Det er naturligvis noget man skal
>være meget opmærksom på.

>Og der har du bevis for?

http://www.hk.dk/hkwww/BLADE/HKBLADE.NSF/a993b81d4815959bc12568260046029b/4283b22c12d4bc42c125689d003785d3?OpenDocument

http://www.hk.dk/HKWWW/BLADE/HKBLADE.NSF/docLookup/STHN-4H9E46?OpenDocument&Print

http://www.leksikon.org/art.php?n=3387
Folketinget arbejdet pt., at indføre omvendt bevisførelse ved
sexchikane, således at det er anklagede, der skal bevise sin uskyld.

http://www.folketinget.dk/Samling/20001/salen/L78_BEH2_98_30_(NB).htm

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-04-07 13:20

@ skrev:

> [...]
> Folketinget arbejdet pt., at indføre omvendt bevisførelse ved
> sexchikane, således at det er anklagede, der skal bevise sin uskyld.

Ok, det finde inden for sexchikane. Det er vel et glimrende
eksempel på at omvendt bevisbyrde kan fungere uden at blive
misbrugt?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 29-04-07 13:58

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Ok, det finde inden for sexchikane. Det er vel et glimrende
> eksempel på at omvendt bevisbyrde kan fungere uden at blive
> misbrugt?

Fungere ? hmm og uden misbrug ? det "sjove" er at om det er sexchikane eller
ej, afhænger af kvindens humør og fyrens udseende....

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-04-07 16:39

N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Fungere ? hmm og uden misbrug ? det "sjove" er at om det er sexchikane
> eller ej, afhænger af kvindens humør og fyrens udseende....

Har du eksempler på at loven er blevet misbrugt?

Eller skulle din mistænkeliggørelse være nok?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 29-04-07 19:10

On Sun, 29 Apr 2007 17:38:55 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Har du eksempler på at loven er blevet misbrugt?

hvordan vil du finde bevis for det?

prøv lige at tænke dig om

kontordamen:"direktøren tog mig på brysterne"

direktøren:"Nej jeg tog ikke kontordamen på brysterne"

dommeren:"Direktør, du er hermed dømt for sexchikane"

hvordan vil du finde bevis for misbrug, alene at der er mulighed for
misbrug er da uhyggelig

og al erfaring viser at kan noget (mis)bruges, så bliver det misrugt

>Eller skulle din mistænkeliggørelse være nok?

kan du slet ikke se det betænkelige ved omvendt bevisbyrde?

anklager:"Bertel, hvor var du natten mellem tirsdag og onsdag"?

Bertel:"Jeg lå i min seng og sov":

anklager:"Kan du bevise det, har du vidner"?

Bertel:"Nej":

anklager:"Da du ikke kan bevise at du var et andet sted, så må jeg jo
gå ud fra at det var dig der brød ind i guldsmedebutikken natten
mellem tirsdag og onsdag".

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-04-07 19:25

@ skrev:

> [...]
>
> og al erfaring viser at kan noget (mis)bruges, så bliver det misrugt

> kan du slet ikke se det betænkelige ved omvendt bevisbyrde?

Kommentaren gik egentlig på noget andet, men;

Jeg kan godt se at man skal være meget opmærksom på bevisbyrden
ved retsager. Og ved omvendt bevisbyrde er der flere ting man
skal være opmærksom på.

Men jeg mener godt at man kan forsvare omvendt bevisbyrder, f.eks.
ved afskedigelser i forbindelse med graviditet.
Hvis omvendt bevisbyrde kan bruges til at nedbringe antallet af
voldtægter, ved at manden (det er næsten altid manden) sikrer sig
en ekstra gang at det han er i færd med sker efter kvindens ønske,
er det fint med mig.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 29-04-07 20:39

> [...]
> voldtægter, ved at manden (det er næsten altid manden) sikrer sig
> en ekstra gang at det han er i færd med sker efter kvindens ønske,

Ja du glemmer bare at selv om hun siger ja i "gerningsøjeblikket" kan hun
sagtens ændre mening og hun mente nej, senere når hun tænker på hvad der vil
ske når kæresten opdager det osv. der er mange grunde til at finde på en
"voldtægt". (og ja jeg kender en der er blevet dømt for voldtægtsforsøg, og
jeg ved med 100% garanti at det var en falsk anmeldelse), han blev senere
frifundet, og tilkendt erstatning.

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-04-07 21:07

N_B_DK skrev:
> [...]
> voldtægtsforsøg, og jeg ved med 100% garanti at det var en falsk
> anmeldelse), han blev senere frifundet, og tilkendt erstatning.

Og?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 29-04-07 21:12

> Og?

OG ? du kan ikke se at voldtægts sager så kan være opfundet ? eller skal det
skæres ud i neonrør først ?

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-04-07 21:18

N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> OG ? du kan ikke se at voldtægts sager så kan være opfundet ? eller skal
> det skæres ud i neonrør først ?

Jo, voldtægtssager kan være opfundet.
Det kan overfald, tyveri osv også.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 29-04-07 21:36

> Det kan overfald, tyveri osv også.

Ja men der vil være tekniske beviser der kan modbevise /bevise det, det er
der ikke ved sex chicane sager, der er det ord mod ord.

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-04-07 20:41

> Eller skulle din mistænkeliggørelse være nok?

Du er ikke bare en idiot. Du er en hyklerisk idiot.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-04-07 21:08

Jens Bruun skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

Jeg kan ikke læse dit link.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 29-04-07 21:13

> Jeg kan ikke læse dit link.

Nej det kan du vel ikke, men jeg kan og ja du er sq en hykler!

Fra : N_B_DK

Dato : 29-04-07 21:13

> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du er ikke bare en idiot. Du er en hyklerisk idiot.

Hehe ja det er han sq.

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-04-07 21:19

N_B_DK skrev:
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message

> Hehe ja det er han sq.

Kommunikation på meget højt niveau.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 29-04-07 21:37

> Kommunikation på meget højt niveau.

Hykleri af værste skuffe fra din side ja.

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-04-07 21:48

N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Hykleri af værste skuffe fra din side ja.

Hvilken "hykleri"?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 29-04-07 21:52

> Hvilken "hykleri"?

Jens har linket til det indlæg der gør dig til hykler, at du ikke VIl se
det, er jo bare emd til at gøre dig til en om muligt større hykler.

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-04-07 22:02

N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Jens har linket til det indlæg der gør dig til hykler, at du ikke VIl se
> det, er jo bare emd til at gøre dig til en om muligt større hykler.

Kender du forskel på ordene kan og vil?

Kan du og vil du citere det indlæg hvori du og Jens
mener at jeg skulle optræde som "hykler"?

Eller mener du at omvendt bevisbyrde er ok her?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Bertel Brander

Dato : 30-04-07 20:00

Bertel Brander skrev:

> Kender du forskel på ordene kan og vil?
>
> Kan du og vil du citere det indlæg hvori du og Jens
> mener at jeg skulle optræde som "hykler"?

Det kunne du så ikke...

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 30-04-07 22:06

> Det kunne du så ikke...

Så svært kan det virkelig ikke være at se indlægget på google groups

Fra : Bertel Brander

Dato : 30-04-07 22:19

N_B_DK skrev:

> Så svært kan det virkelig ikke være at se indlægget på google groups

Det er åbenbart for svært for dig.

Men det er det sædvanlige med dig, så snart der er andet
end mudderkastning på programmet er du væk.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 30-04-07 22:20

> Det er åbenbart for svært for dig.
>
> Men det er det sædvanlige med dig, så snart der er andet
> end mudderkastning på programmet er du væk.

Dvs det er for svært for mig at finde indlægget, og derfor gør du det ikke
selv ?

Fra : Bertel Brander

Dato : 30-04-07 22:43

N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Dvs det er for svært for mig at finde indlægget, og derfor gør du det
> ikke selv ?

Du bliver ved med at påstå at det må være let at finde det,
så vis at du kan.

Men du er som sædvanlig kun ude på udenomssnak og tomgang.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 29-04-07 18:40

On Sun, 29 Apr 2007 14:20:11 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Ok, det finde inden for sexchikane. Det er vel et glimrende
>eksempel på at omvendt bevisbyrde kan fungere uden at blive
>misbrugt?

hvorfra ved du at det ikke er eller vil blive misbrugt?

hvad er det du synes er glimrende ved at man nu pludselig er skyldig
indtil det modsatte er bevist?

det strider endda mod FN's verdenserklæring om menneskerettigheder

<<<<<<
Artikel 11.
1. Enhver, der anklages for et strafbart forhold, har ret til at blive
anset for uskyldig, indtil hans skyld er godtgjort i henhold til lov
ved en offentlig retshandling, hvorunder han har fået alle de
garantier, der er fornødne for hans forsvar.
<<<<<<

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-04-07 19:26

@ skrev:

> hvorfra ved du at det ikke er eller vil blive misbrugt?

Jeg går ud fra at det ville komme offentligheden for øre.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 29-04-07 19:58

On Sun, 29 Apr 2007 20:26:04 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Jeg går ud fra at det ville komme offentligheden for øre.

hvordan?

den dømte kan da skrige til vedkommende er blå i hovedet, det vil jo
ikke hjælpe

at gå bort fra det gode retsprincip som netop sikrer folk(noget) mod
vilkårlige domme er netop at enhver er at anse for uskyldig indtil det
modsatte er BEVIST er ikke betryggende for noget som man gerne vil
anse for at være et retssamfund

blot det at en ansat kan øjne en fed erstatning fra en arbejdsplads
vedkommende alligevel ønsker at forlade kan da sagtens afstedkomme
falske anklager

og som sagt

kan systemet misbruges så BLI'R det misbrugt

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-04-07 08:44

Bertel Brander skrev den 28-04-2007 23:55:

> Det findes allerede, men en vis succes, for afskedigelser ved barsel.

Nu er afskedigelser ved Barsel ikke en straffesag, så det er en lidt
anden boldgade.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Kim2000

Dato : 29-04-07 10:51

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg finder det fuldstændigt sindssygt, at man kan komme i tanke om omvendt
> bevisbyrde i forbindelse med nogen somhelst straffesager!

Nu var det altså Lone Dybkjær (Radikale) der havde slået hovedet og drukket
af natpotten, da han sagde det.

mvh
Kim

Fra : C. Overgaard

Dato : 29-04-07 22:00

On 28 Apr., 23:35, "dktekno" <dkte...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Jeg finder det fuldstændigt sindssygt, at man kan komme i tanke om omvendt
> bevisbyrde i forbindelse med nogen somhelst straffesager!

Jeg vil ikke undlade at gøre opmærksom på den oversete novelle omkring
SF's forslag til begrebet uoverlagt voldtægt dvs. at grænsetilfælde,
hvor en ungt par finder fumlende sammen og blodet får pigen til at
proklamere voldtægt, bliver taget under behandling.

JensenDenmark (forfatteren) er på forretningsrejse, men i hans sted
kan jeg oplyse at linket er:

http://www.asstr.org/files/Authors/JensenDenmark/UnintentitonalRape.txt

Mvh
C.Overgaard